DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
14:29

Jönnek az első gyorskörök, mi meg közben épp az FIA frissen kiadott közleményét olvasgatjuk. Ez arról szól, hogy a jövő évtől átrendezik a versenyt követő sajtótájékoztatók menetét, és a dobogósok a díjátadót követően nem azonnal a sajtóterembe fognak menni. De az egésznek röviden annyi a lényege, hogy mindenkinek még több interjút kell majd adnia, mint eddig. 

Tartsatok velünk a szezonzáró futamon is, ahol eldőlnek a 2017-es F1-es évad utolsó kérdései, és remélhetőleg egy remek csatát is láthatunk majd.

Bottas karrierje negyedik pole-ját szerezte - vajon vasárnap meglesz belőle a harmadik győzelem?

Hamilton második helye azonban nem volt veszélyben, Vettel négy tizeddel végzett mögötte, ő lett a harmadik. A további sorrend Ricciardo, Raikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon és Massa.

Bottas rossz kört futott, be sem fejezte már, így minden figyelem Hamiltonra szegeződött: a brit az első szektorban mindenkinél gyorsabb volt, és még a másodikban is vezetett csapattársával szemben, de az utolsó szektort nem tudta jól összerakni, így ő sem javított.

És nincs meg Hamiltonnak, Bottasé a pole!

Egyre feszültebb a légkör - írták a Mercedesnél. Mondjuk náluk valószínűleg csak azon kell majd izgulni, hogy melyik versenyzőjük áll majd előrébb az első sorban. Na de hátha valaki még meglepi őket, jönnek a második körök!

Mögöttük a két Red Bull, majd Hülkenberg, Ocon, Perez és Massa következik.

A Ferrariké a második sor jelenleg. Érdekesség, hogy a verseny 2009-ben indult történere során Ferrari még sohasem állt a rajtrács első sorában. És most sem ennek áll a zászló, Vettel és Raikkönen 6-7 tizedes hátrányban vannak.

És itt a fordulat: az első körök után nem Hamilton vezet, hanem Bottas. A finn 1:36,231-et futott, de csapattársa 172 ezreddel lassabb, és egyelőre csak második.

Megkezdődött a finálé, a Q3 12 percig tart, amelynek végén ismertté válik a szezon utolsó pole-pozíciósának kiléte. Az eddig látottak alapján Hamilton rá a legesélyesebb.

A kiesők tehát: Alonso, Sainz, Vandoorne, Magnussen és Stroll.

Hülkenberg és Perez között volt egy érdekes incidens a célegyenes kezdetén. De semmi drámai nem történt, és mindketten ott is vannak a Q3-ban. 

Lejjebb pedig a nagy hajtásban egyetlen változás történt a továbbjutó helyeken: Massa néhány századdal leszorította Alonsót a 11. helyre.

Hamilton nem javított, Bottas 8 századra jött fel mögé, de most még nem is annyira az eleje az érdekes...

Nagy esély lehet a Haas előtt, hogy holnap behozza a Toro Rossóval szembeni 6 pontos lemaradását, de ehhez nekik is erősnek kell lenniük, és Magnussennek nem nagy az esélye, hogy bejusson a Q3-ba.

A pár perces Q2-es csendben járunk, a versenyzők két gyorsköre között. Ez most valamiért még hosszabb üresjáratnak tűnik, mint általában.

Mindenki túl az első körökön, ennél nagyobb papírforma talán nem is lehetne az állás. A három élcsapat és a Force India mellett Hülkenberg és Alonso áll jelenleg továbbjutó helyen.

Raikkönen kisípolandó szóval panaszkodott a rádión, hogy az egyik Force India föltartotta őt.

Ricciardo 5., Verstappen csak 7. helyre jön - a holland hibázott az utolsó szektorban.

Hamilton 1:36,742-vel, már megint új pályarekorddal az élre állt, mögötte Bottas és Vettel is három tizeden belül.

Indul a Q2, és a Mercedesek az elsők a pályán.

És Stroll tudott annyit javítani, hogy 13 ezreddel letolja Grosjeant a kiesők közé. A francia így a két Toro Rosso és a két Sauber társaságában nem folytathatja. A kiesők sorrendje tehát a 16. helytől lefelé: Grosjean, Gasly, Wehrlein, Ericsson, Hartley.

Na, indul a nagy hajrá: az első 11. helyezett már nem jött vissza a pályára, a többiek azonban igen - köztük Alonsóval is, aki eddig lassabb volt, mint csapattársa.

Viszont elképzelhető, hogy megtankolták a Haasokat annyira, hogy legyen bennük üzemanyag még egy gyorskörre. Hiszen nem hajtottak vissza a bokszba.

Ha az alsó ötösből valaki javít, a Haasok lehetnek veszélyben. Grosjean és Magnussen most gyorsultak egy kicsit, de nem lesz már idejük újra kijönni.

Most jönnek a készülődés percei, hogy aztán a végén, akinek kell, az még igazán odategye magát egy utolsó Q1-es körre.

Raikkönen is javított egy kicsit, most egy tizeden belül áll az élen Bottas, Hamilton és a Ferrari finnje.

Gasly pedig egy pályaelhagyással egybekötött elfékezést mutatott be most.

Na, most már viszont nekik is megvan, jelenleg a Toro Rossók, a Sauberek és Stroll állnak az öt legrosszabb idővel. Hartley-nak ugyebár most sincs miért küzdenie, ezúttal is rajtbüntetéssel kell számolnia motorcsere miatt.

Ricciardo megjött a negyedik helyre. Mögöttük a Force Indiáknak sincs sok aggódnivalójuk. A kiesés esélyeseit egyelőre még nehéz mérlegelni, a Renault-k még gyorskört sem futottak.

De közben azért a Mercedes finnje még tovább javította a pályarekordot: 1:37,356-tal ő vezet immár.

Bottas a második, a két Ferrari és Verstappen mögöttük immár. Ricciardo is jön, és akkor a három élcsapatnak meg is lesz a sima továbbjutás.

Hamilton pedig be is kezd a pályarekord újabb megjavításával: 1:37,473!

A Mercedesek és Vettel sem érzi, hogy lenne vesztegetni való idejük. Raikkönen és a Red Bullok várakoznak egyelőre a nagyok közül.

Zöld zászló, megkezdődött a Q1, többen azonnal a pályára hajtanak.

A jelenlegi mezőnyből csak két pilótának van már pole-ja erről a pályáról: Hamilton háromszor, Vettel kétszer rajtolt itt az élről.

Raikkönen autóját még serényen szerelgették a pár perccel ezelőtti képek alapján a Ferrari bokszában, de egyelőre nincs hír arról, hogy bármi hátráltatná a finn következő egy óráját.

Indul a szezon utolsó "szétlövése", ahogy Ricciardo is írja.

A bajnokságok persze már eldőltek, de az egyéni tabella második helyén (Vettel és Bottas között), valamint negyedik helyén (Ricciardo és Raikkönen között) még lehet változás. A legádázabb küzdelem pedig minden bizonnyal a konstruktőri 6. pozícióért folyik majd a Toro Rosso, a Renault és a Haas között. Sokaknak tehát még mindig sorsdöntő időmérő következik.

Napos napot mindenkinek itt nálunk, miközben az Egyesült Arab Emírségekben lassan már le is nyugszik a nap. A Mercedes tűnik a legjobb formában lévő csapatnak az edzéseredmények alapján: a hétvége eddigi legjobb köridőit Lewis Hamilton futotta, és az előző két gyakorláson is ő végzett az élen.