DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
Élő cikkek

Így zajlott a barcelonai teszt második napja

Spanyolországban tesztelik első alkalommal a Formula-1 2022-es modelljeit három napon keresztül. Csütörtökön is folyamatosan hozzuk a legfrissebb információkat.

- A Ferrari a második tesztnapot is jó tempóval kezdte, Carlos Sainz volt a délelőtt kezdeti éllovasa 1:20,890-es idejével.
- A nap és a teszt első piros zászlós megszakítását Sergio Perez megálló Red Bullja váltotta ki.
- A délelőtti etap hajrájában Daniel Ricciardo tört az élre a McLarennel.
- Kora délután Nyikita Mazepin alatt állt meg a Haas: ez volt a nap második megszakítása, amelyet a csapat közleménye szerint egy sérült üzemanyagpumpa okozott.

Ismét itt vagyunk! Bár a barcelonai tesztről nincs hivatalos közvetítés és időmérés, a Formula.hu élő közvetítése a helyszínen levő lapok és a csapatok hírfolyamából szemezgetve igyekszik kitölteni az űrt – 9 órától 18 óráig sok információt és fotót találhattok ebben a folyamatosan frissülő cikkben.

A mai nap először vezet Perez, Ricciardo, Gasly, Ocon és Zhou – tízből hat csapat megfelezi a napot a két pilóta közt. A csütörtöki felállás:

  9-13 14-18
Mercedes Lewis Hamilton George Russell
Red Bull Sergio Perez Sergio Perez
Ferrari Carlos Sainz Charles Leclerc
McLaren Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo
Alpine Esteban Ocon Esteban Ocon
AlphaTauri Pierre Gasly Pierre Gasly
Aston Martin Lance Stroll Sebastian Vettel
Williams Alexander Albon Nicholas Latifi
Alfa Romeo Valtteri Bottas Guanyu Zhou
Haas Mick Schumacher Nyikita Mazepin

Az egyik kedvenc fotónk a tegnapi napról – ide kattintva megtaláljátok galériánkat egy bőséges válogatással.

A szerdai nyitónap többségét Charles Leclerc és a Ferrari vezette, de végül Lando Norris és a McLaren volt a leggyorsabb, 1:19,568-os körrel.

Kilenc órakor zöldre váltott a bokszutcai lámpa, innentől négy órán át szabad a körözés a barcelonai pályán az ebédszünetig.

Ricciardo volt az első, aki kigurult a pályára, egy olyan versenyző, aki az első nap még csak néző volt. 10 Celsius-fok a levegő ebben a reggeli órában Barcelonában.

Az Aston, Williams, Ferrari és Alpine autójára jelentős méretű áramlásmérő ketrecek kerültek az első kihajtásnál – Oconról mutatunk is egy videót.

Az első gyorskörök alapján 1:24,459-cel Ocon vezet, akit Hamilton és Gasly követ. Sainz, valamint Albon azok, akik rendelkeznek még köridővel.

Így méricskélnek a nagyok: a különböző csapatok ketrecei.

Az Autosport lap szakírójának beszámolója szerint az új F1-es autók egyik jellemzője a bukdácsoló mozgás, ami akkor figyelhető meg, mikor a szívóhatás megközelíti a maximumot. A legfeltűnőbben Lewis Hamilton autóján jelentkezik, már 400 méterrel az egyes kanyar előtt a célegyenesben.

Két francia, Ocon és Gasly lépi át először a tíz kört, miközben Stroll az élre áll az Aston Martinnal (1:23,407).

Sainz, a tegnapi harmadik leggyorsabb már 1:21,010-nél tart – Stroll, Ocon és Hamilton vannak még mögötte. Hat versenyző áll jelenleg mért körrel.

Most már nyolc: Daniel Ricciardo is felkerült arra a bizonyos listára, méghozzá a második helyre, Schumacher pedig a negyedik pozícióba lépett a tegnap problémás napot teljesítő Haasszal.

Így állunk egy óra elteltével idők és körök tekintetében – ismét egy Ferrari az első pozícióban.

1.     Sainz, Ferrari, 1m21.010, C3 - 15 laps

2.     Ricciardo, McLaren, 1m22,575s, C2 - 11

3.     Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 11

4.     Schumacher, Haas, 1m24.107s, C2  - 7

5.     Ocon, Alpine, 1m24.231s, C2 - 17

6.     Gasly, AlphaTauri, 1m27.651s, C4 - 16

7.     Hamilton, Mercedes, 1m28.799s, C3 - 3

8.     Albon, Williams, 1m48.444s, C4 - 11

9.     Perez, Red Bull, no time - 4

10.  Bottas, Alfa Romeo, no time - 2

A Ferrari teljesítette szerdán a legtöbb kört 153-mal, és Sainz most is Sztahanovként dolgozik, elsőként lépte át a 20 kört.

Albon a második helyre ugrott a Williamsszel és Bottas is feliratkozott a köridőlistára. Egyedül Pereznek nincs mért köre, aki négy kört tett meg eddig a Red Bull-lal.

Sainz 1:20,890-re faragta a legjobb kört. Most már Pereznek is van ideje, ami a hetedik helyre elegendő.

A korábban említett bukdácsolásról egy érdekes megfigyelés, szintén az Autosport jóvoltából: az Alpine-nál egyáltalán nem figyelhető meg a jelenség. Valószínűleg a nagyon szilárd beállítás miatt, amely következtében Ocon folyamatosan elfékezi a bal elsőt.

Két óra elteltével változatlanul Sainz vezet, mögé Gasly zárkózott fel a második helyre. Az elmúlt egy órában mindenki teljesítette első mért körét, a forgalom élénk: a többség már 20 kör felett jár.

1.      Sainz, Ferrari, 1m20.890s, C3 - 34 laps

2.      Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 33

3.      Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25

4.      Ricciardo, McLaren, 1m21.923s, C2 - 34

5.      Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 16

6.      Stroll, Aston Martin, 1m22.620s, C2 - 31

7.      Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12

8.      Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 32

9.      Perez, Red Bull, 1m23.320s, C2 - 19

10.   Schumacher, Haas, 1m23.499s, C2  - 30

A maga több mint 30 körével Mick Schumacher már nagyobb távot teljesített, mint a Haas a teljes tegnapi napon – úgy néz ki, a csapatnak sikerült megoldást találnia kezdeti problémáira.

Miközben zajlik a teszt, az F1 vezetősége rövid nyilatkozatot adott ki az Orosz Nagydíjjal kapcsolatban, amely a csütörtöki, Ukrajna elleni orosz támadás után kérdésessé vált: „Figyelemmel követjük az eseményeket, de jelen pillanatban még nem tudjuk kommentálni, mi lesz a szeptemberre tervezett versennyel."

Sainz tovább faragja a legjobb időt, 1:20.564 jelenleg a leggyorsabb kör. Közben Perez is futott egy, a korábbinál jobb időt, így most az ötödik helyen áll, ráfordulva a hosszabb etapokra. Már mindenki 20 kör fölött jár, kivéve Bottast, aki csak 12 kört tudott megtenni eddig, és most is a bokszban üldögél.

Közel másfél óra van még az ebédszünetig, de a pálya már most elcsendesedett. Ricciardo egy ideig körözött még magányában, aztán utolsóként ő is visszatért a bokszba.

Nem tartott sokáig a csend: Hamilton-Schumacher-Ocon sorrendben jönnek is vissza versenyzők. Utóbbi kettő már 40 körnél is többet tett meg, a hétszeres világbajnok egyelőre 27-nél jár.

Schumacher fut is egy igencsak gyors kört, és lejjeb löki Perezt az ötödik helyről. Közben a Sky riportere, Craig Slater bemutatja, hogyan is kell elképzelni azt a bizonyos bukdácsoló mozgást.

Újabb óra telt el, az állás némileg változott, de Sainzot senki nem mozdíthatja el az élről.

  1. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 54 laps
  2. Gasly, AlphaTauri, 1m21.466s, C3 - 37
  3. Albon, Williams, 1m21.657s, C3 - 25
  4. Ricciardo, McLaren, 1m21.698s, C2 - 51
  5. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 46
  6. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 53
  7. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 34
  8. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 37
  9. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.858s, C3 - 12
  10. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 47

Némi versenyt is látunk itt közben, Gasly és Perez vágtáztak végig fej fej mellett a célegyenesben. Végül az AlphaTauri pilótája a belső íven pozíciót fogott.

Itt a teszt első piros zászlója: Perez alatt megállt a Red Bull a 13-as kanyarban.

Perez kiszállt, néhány Red Bull-mérnök pedig megindult a 13-as kanyar felé, hogy minél gyorsabban eltüntessék a pályáról és a riválisok kíváncsi szeme elől az autót.

Perez visszatért a bokszutcába, az autóját pedig egy óriási zsákba bugyolálták a Red Bull emberei. Negyed óra van még a délelőtti feléből a napnak, kérdés, lesz-e újraindítás.

Érdekes információt kapunk közben: a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner mégsem vesz részt ma a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján, de senki nem is megy helyette a Haastól. Ne felejtsük el, hogy a csapatnak orosz főszponzora van...

Közben az előbbi kérdésünkre a válasz igen, még egy gyors átmozgatás belefér mindenkinek az ebéd előtt. A Red Bull, a Mercedes és a még mindig a bokszban szenvedő Alfa Romeo kivételével ki is megy mindenki.

Na, és megint a McLaren: Ricciardo gyorsan az élre is áll! A tavaly a harmadik helyért csatázó két csapat egyelőre az élen üti-végja egymást. Bottas pedig végre-valahára kigördül a bokszból, és fut is egy hetedik időt.

A mai tesztnap fele letelt, jöhet az ebédszünet. Ricciardo azért a végére elvette Sainz örömét.

  1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 61 laps
  2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 67
  3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 56
  4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 43
  5. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 54
  6. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 61
  7. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 17
  8. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38
  9. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
  10. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 63

Most mi is elvonulunk ebédszünetre, 14:00-tól pedig folytatjuk élő közvetítésünket.

Folytatódik a második tesztnap, mi is visszajöttünk. Van néhány változás az autókban: Hamiltont például Russell váltja a Mercedesben, Sainzt Leclerc a Ferrariban, Strollt Vettel az Aston Martinban, Albont Latifi a Williamsben, Schumachert Mazepin a Haasban, és ami talán a legfontosabb, hogy Bottast Zhou az Alfa Romeóban, így a kínai először gurulhat pályára Barcelonában.

Nem kapkodnak persze a csapatok, vélhetően még az utolsó falatokat nyelik le az ebédből. Addig is van időnk szót ejteni arról, hogy idő közben tartottak néhány versenyzővel egy sajtótájékoztatót, amelyen az orosz-ukrán helyzet is szóba került: Vettel konkrétan kijelentette, hogy ő akkor sem utazna el az Orosz Nagydíjra, ha mégis megtartanák idén, de például Verstappen is ellenzi az ottani futam megtartását. Erről itt írtunk részletesen.

Csak egy személyes megjegyzés, amíg nem pörögnek fel az események Barcelonában: hiányoznak azok az idők, amikor egy sportoldal élő tudósításában sportról lehetett írni, nem pedig orvostudományi, ideológiai és/vagy világpolitika kérdésekről és eseményekről...

Vettel az első délutáni pályára hajtó:

Autóban már Latifi, Russell és Zhou is, közülük előbbi egyből felugrik a hetedik pozícióba egy 1:22,0-s körrel.

Zhou is teljesítette első mért körét F1-es pilótaként: 1:25,9-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre.

Latifi iparkodik, már az ötödik, ezzel ott van a csapattárs Albon mögött.

Guanyu Zhou az álcafestéses Alfa Romeóban az első F1-es köreinek egyike során:

Vettel eddig a legszorgalmasabb délután, de cserébe az eredménylistán meg az utolsó pozíciót foglalja el.

Így állunk délután 15 órakor:

1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 70 laps

2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 83

4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

5. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 15

6. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

7. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

8. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

9. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38

10. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

11. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 76

12. Leclerc, Ferrari, 1m23.565s, C3 - 8

13. Russell, Mercedes, 1m24.023s, C2 - 10

14. Zhou, Alfa Romeo, 1m24.942s, C3 - 17

15. Vettel, Aston Martin, 1m24.459s, C2 - 19

Közben a csapatvezetők sajtótájékoztatón arról is szó esett, hogy még csütörtök este összeülnek megtárgyalni az orosz helyzetet - részletek ITT.

Az AMuS helyszíni tudósítója szúrta ki, hogy új hűtőkopoltyúk jelentek meg Russell Mercedesén délután:

Piros zászló, ma a második! Nyikita Mazepin alatt állt meg a Haas.

Újraindult a körözés, a Haas közlése szerint pedig sérült üzemanyagpumpa okozta Mazepin leállását.

Leclerc nem is pazarolja az időt, feljön ötödik pozícióba a Ferrarival, 1:21,764-es köridővel.

Russell is gyorsul a Mercedesszel, feljön épp Leclerc mögé a C2-es abroncsokon.

Az állás két órával a csütörtöki felvonás vége előtt:

1. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 89 laps

2. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.764s, C3 - 99

4. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

5. Leclerc, Ferrari, 1m21.764s, C3 - 29

6. Russell, Mercedes, 1m21.890s, C2 - 30

7. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 39

8. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

9. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

10. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

11. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 38

12. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

13. Vettel, Aston Martin, 1m22.840s, C2 - 39

14. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 107

15. Zhou, Alfa Romeo, 1m23.808s, C3 - 36

16. Mazepin, Haas, 1m25.538s, C2 - 9

A körszámokat illetően "egyéniben és csapatban is" Ocon és az Alpine áll a legjobban, már 110-nél járnak, de már átlépte a bűvös százas határt Gasly is az AlphaTaurival, míg a Ferrari épp most érte el azt Sainz és Leclerc révén.

Egy kis mozgóképes kontent Barcelonából:

Nem esett ki vészesen sok idő Mazepinnek a leállása ellenére sem, az orosz már újra a pályán a Haasszal.

Vettel tör előre: a negyedik helyre ugrott fel a német az Aston Martinnal.

Változás az élen, hosszú órák után: Leclerc 1:19,804-es kört repesztett a C3-as keverékű gumikkal felszerelt Ferrarival!

Más is gyorsult az utóbbi percekben, nemcsak Leclerc, mutatjuk a leintés előtt egy órával az állást:

1. Leclerc, Ferrari, 1m19.804s, C3 - 50 laps

2. Ricciardo, McLaren, 1m20.355s, C3 - 113

3. Gasly, AlphaTauri, 1m20.542s, C3 - 119

4. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

5. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 55

6. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

7. Russell, Mercedes, 1m21.734s, C2 - 43

8. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 51

9. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

10. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

11. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

12. Perez, Red Bull, 1m22.412s, C2 - 52

13. Mazepin, Haas, 1m22.429s, C3 - 24

14. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

15. Zhou, Alfa Romeo, 1m22.888s, C2 - 54

16. Ocon, Alpine, 1m23.280s, C2 - 112

A hűtőkopoltyús és az azt nélkülöző Mercedes egymás mellett, vagyis pontosabban alatt:

Gasly jön fel közben a második helyre, 1:20,030-nál jár, viszont az eggyel lágyabb C4-es keveréken, mint amivel Leclerc vezet.

Russell is javít, méghozzá 1:20,5-re, ezzel feljön a negyedik pozícióba a Mercedesszel.

Gasly a mai nap során másodikként töri át az 1:20-as határt: 1:19,918-nál állítja meg a stoppert, bő egy tizedre Leclerc-től.

Leclerc 1:19,689-re javít, továbbra is a C3-as gumikon - ez még nagyságrendileg egy tizeddel elmarad Norris szerdai etalonjától.

Zhou is folyamatosan lépdel előre, már nyolcadik a kínai újonc az Alfa Romeóval, ráadásul több mint 60 kört teljesített a délután folyamán.

Na, az eddigi legjobb videó az autókat szemlátomást egyelőre a legjobb kínzó jelenségről, amit "pattogásnak" lehet talán a leginkább fordítani. Látványos, ahogy Leclerc Ferrarija fel-le "ugrál" az egyenesben. Nem véletlen, hogy épp Mattia Binotto, a Scuderia főnöke nyilatkozta azt ma, hogy a legtöbb istállónál alighanem alábecsülték ezt a jelenséget.

Leclerc, Gasly, Ricciardo a top 3 az utolsó öt percre fordulva - vajon lesz még egy kései változás?

Éééés itt a vége a második barcelonai tesztnapnak, úgyhogy az imént feltett kérdésre a válasz a nem: maradt Leclerc az élen.

Mazepin javított még a legeslegvégén, így nyolcadik lett - íme, a teljes végeredmény:

1. Leclerc, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 laps

2. Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146

3. Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126

4. Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65

5. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

6. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 73

7. Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78

8. Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41

9. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

10. Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71

11. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61

12. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

13. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

14. Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124

15. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

16. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

Mint látható, a Ferrari volt nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is ma, Sainz és Leclerc együtt majdnem elérték a 150 kört, épp csak megelőzve Gaslyt az AlphaTauriban.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, elkészült összefoglalónk is - holnap folytatjuk!