Így volt gyors a Ferrari a harmadik edzésen is
Ahogy falun mondják, jó nagyot kívánunk, kezdődik a Bahreini Nagydíj harmadik edzése (ezt a második mondatrészt már általában nem mondják).
Pénteken a Ferrari úgy csinált, mint a Mercedes Ausztráliában: mindenkit lehagyott a két szabadedzés során. Vajon ma beigazolódik, hogy tényleg fordult a helyzet, vagy ismét fordul, és mégsem fordul?
A pénteki előrejelzések még 60% valószínűséget adtak az esőnek szombat délutánra. Most viszont már egyre inkább úgy fest, hogy ez nem fog bekövetkezni, a csapadék ugyanis valamivel korábban, szombat éjjel megérkezett - és természetesen már semmi nyoma itt a sivatagban épült pályán.
Megkezdődött az edzés, Giovinazzi Alfája az első autó a pályán.
Az Alfa Romeónak bőven van mit behoznia, a pénteki második edzés nagy részét mindkét autó a bokszban töltötte technikai probléma, vízszivárgás miatt.
Installációs körökkel kezd a mezőny, tízen hajtottak eddig a pályára.
A Racing Pointnál viszont nem sietnek, az alábbi képpel is illusztrálják, ahogy Sergio Perez vár. Mivel az időmérő és a futam is sötétben fog zajlani, még kicsit időznek, hogy a pályaviszonyok legalább egy kicsit jobban közeledjenek az akkor tapasztalhatókhoz.
With qualifying and race run after dark, we wait for the track conditions to become more representative...and @SChecoPerez gets to check out the competition #bahraingp #racingpoint pic.twitter.com/NqIuyIGJlx
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) March 30, 2019
Russell nem működő DRS-sel hajt vissza a bokszba.
Közben egy pályabíró Usain Bolt által ihletett sprintet tolt le az aszfalt közepéig, ahol fölkapott egy törmelékdarabot, majd ugyanazzal a lendülettel vissza is szaladt a fedezéke mögé.
Vettelé az első mért idő, 1:31-gyel kezdődik, de be sem fejezzük, mert ennél sokkal jobbak fognak érkezni nagyon hamarosan.
Na jó, Leclerc-é is 1:31, ráadásul egy tizeddel gyengébb csapattársáénál. Ez még csak bemelegítés a Ferrariktól, amelyek installációs kör nélkül vágtak bele a munkába, míg a többség most még a bokszban van.
A Red Bullok, a Mercedesek és a Racing Pointok semmijüket nem dugták még ki a bokszból a mai nap során.
Itt egy pillanatkép az imént említett látványos szemétszedésről.
Megjöttek a pályára az Alfák és Ricciardo, de az ő első köridőik is lassabbak a Ferrarikénál.
Giovinazzinak volt egy nagy mentése egy megcsúszás után. Ez a fő látványosság, hiszen más akció nem nagyon akart eddig történni. Bár most végre többen is kihajtottak a pályára, köztük az első Mercedes, Bottas is megjelent.
Az idéntől bokszutcai riporterré előlépett korábbi versenyző, Karun Chandhok megtudta az Alfa Romeótól, hogy tegnapi vízszivárgási gondjaikat mára teljesen maguk mögött tudják, mindent megoldottak.
Bottas 1:31,169-cel az élre állt, Hamilton most hajtott ki a bokszból. Hirtelen már 12 pilótának van mért köre, de senkié sem igazán látványos.
Bottas javított 1:31,111-re, most jön első gyorskörével Hamilton... A Ferrarik eddig használt lágyakon voltak kint, aminek köze lehet ahhoz, hogy nekik valamivel kevesebb maradt belőlük péntek után, mint a fő riválisoknak.
És Hamilton 1:31,016-tal az élen. Hihetetlen, de még mindig nem sikerült túllépni ezen az 1:31-en.
Pénteken 1:28,846 volt Vettel etalonja, igaz, az már sötétben, az autók pedig itt az akkori viszonyokhoz vannak optimalizálva.
Mindenesetre itt a félidő, szóval mutatjuk az állást.
Perezt bal hátsó defekttel szólították vissza a bokszba.
Na, megjött Verstappen is, aki tulajdonképpen félórásra rövidítette saját szabadedzését, és 1:30,959-cel átvette a vezetést.
Nagyon vakmerőek ma a bahreini pályabírók, most egy másik is kiszaladt fölszedni pár elhullajtott karosszériadarabot.
Na, most lehet számítani egy komolyabb sziporkázáshullámra, többek között a Ferrarik is érkeznek friss lágyakon.
Na, ez már hasonlít valamire, leginkább egy gyors F1-es köridőre Bahreinben: Leclerc 1:29,569-cel repül az élre, 1,4 másodperccel gyorsabb, mint eddig ma bárki.
Vettel csak a harmadik szektorban gyorsabb nála, ez pedig nem elég ahhoz, hogy elkapja: a német 1:29,7-tel besorol másodiknak.
Senki más nem rukkolt elő még hasonlóan gyors idővel, és már az utolsó negyedórába léptünk. Mindenki más a végére tartogatja a muníciót, vagy úgy is mondhatjuk, hogy a Ferrari dolgozik kicsit eltolt programmal, mint a többiek.
Na jó, ez a kép és felirat eddig a hétvége legviccesebbje. A Red Bull kommentárja a balaklavát éppen felhúzó Sebastian Vettelről készült képhez: "Rejtegetheted, ahogy csak akarod, Sebastian, de akkor is tudjuk, hogy ne borotváltad le."
SPY: Hide it all you want Sebastian, but we know you haven’t shaved it off… #RBSpy #BahrainGP pic.twitter.com/JsXrUzGRz2
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) March 30, 2019
Rémesen kihaltnak érződik ma a pálya. Az átlagosan megtett körszám úgy 10 körül lehet pilótánként. Az Alfa Romeók tartanak már 16-17-nél, kicsit próbálva behozni a tegnap elvesztett munkaidőt.
De akármi is történt eddig, végül ezúttal is arra a kérdésre lyukadtunk ki, hogy vajon képes lesz-e valaki a Ferrarik nyomába érni?!
Na a McLarenek mentek most végre egy-egy gyorsat, de a Ferrarikhoz képest ez még nem gyors, hanem az 1,4 másodperc körüli hátrányban lévők közé sorolja őket. Norris ezzel a 3., Sainz az 5.
Most Grosjean jött be harmadiknak, és az utolsó öt percre végre minden egyes autó a pályán! Készüljünk fel egy jelentősebb átrendeződésre.
A Mercedesek dupla felvezető körrel nyitnak. Hülkenberg feljött a 4. helyre, Ricciardo viszont továbbra is csak a 16.
Na, Bottas az első, aki bejött egy másodpercen belülre a Ferrarikhoz képest. Nyolc tizedre...
Eljött a leintés pillanata, de még érkezik pár gyorskör.
Hamilton pár századdal gyorsabb Bottasnál, ezzel bejött harmadiknak, de a különbség a Ferrarihoz képest továbbra is a tegnapi képet mutatja. Vettel és Leclerc a végén már nem gyorsultak.
És ez a vége, a Ferrarik és a Mercedesek mögött Grosjean, Hülkenberg, Norris és Verstappen sorakozik.
De kicsit érthetőbben így is össze lehet foglalni az erőviszonyokat:
1. Leclerc
2. Vettel
3. senki
4. senki
5. senki
6. senki
7. senki
8. Hamilton
Maradjatok velünk a 16-kor kezdődő időmérő során is, hogy kiderüljön, néhány üres hellyel közelebb tud-e kerülni a Mercedes a Ferrarihoz.