Ez történt az Abu Dhabi Nagydíj második edzésén
Napos napot mindenkinek az F1-es szezonzáró hétvége második edzéséről. Viszonylag ritkán lehet Formula-1-es közvetítés során a naplementében gyönyörködni, de sok egyéb dologhoz hasonlóan ez is olyasmi, ami csak a Közel-Keleten történhet meg!
A hétvége különleges sisakfestéseivel mindenki felzárkózott? Massának azért van, mert utolsó F1-es futamára készül, Hamiltonnak meg azért, mert ő Hamilton, nem mellesleg négyszeres világbajnok.
New slick helmet designs for Massa and Hamilton in Abu Dhabi
— ESPN F1 (@ESPNF1) November 24, 2017
LIVE: https://t.co/A3jaY12IZ4 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/mxkA0T2Cqi
Az első gyakorlást ki kellett hagyniuk a tesztpilóták miatt, de immár autóba ülhet Esteban Ocon és Kevin Magnussen is.
Már jön is a mezőny zöme ki a pálya felé, a Haasok jegyzik az első köröket.
A Ferrarik is kihajtottak, valószínűleg ezt az iramot már nem bírta ez a légy, amely a garázsban még vígan pihent az egyik vörös autón.
Kicsit csökkent a hőmérséklet, különösen az aszfalté, az elmúlt pár órában. A levegő 26 fokos, a pálya 35 a Ferrari mérései szerint.
Az edzés első pályaelhagyása az uralkodó világbajnoké: Hamilton a második hosszú egyenes végén fékezett túl későn.
Strollnak pedig most egy még hajmeresztőbb pillanata volt, komoly korrigálással tudta irányítása alatt tartani a Williamst.
Hamilton 1:39,720-szal az élre állt, Ricciardo négy századdal mögötte.
Utolsóként Massa és Alonso is a pályára hajtanak, közben Hamilton már 1:38,912-re javított.
A Yas Marina Circuit eddigi leggyorsabb köre, ha minden igaz, nem tavaly, hanem még a 2011-es időmérőn született Sebastian Vettel álta. Az az 1:38,481 akár már ma megdőlhet.
Vandoorne kicsúszott, McLarenje pedig egy időre ott vesztegelt a pálya mellett, ám a belga végül el tudott indulni.
Hamiltont pedig valószínűleg a McLaren miatt lengetett sárga zászló akadályozta meg, hogy máris tovább javítson idején, hiszen két lila szektorral érkezett az eset helyszínére.
Ricciardo, Bottas, Vettel és Raikkönen állnak a brit mögött a tabellán, ők azok akiknek hátránya nem éri el az egy másodpercet.
A tévéfelvétel egy pillanatképe Vandoorne kicsúszásáról.
Néhány beállítás-módosítás Hamilton autóján, mielőtt kiküldenék a következő menetre, ami vélhetően utolsó időmérős szimulációja lesz a hosszú etapok kezdete előtt.
Few tweaks for #LH44. Making the most of the last Friday practice of the year! #AbuDhabiGP #F1Finale pic.twitter.com/DjrwYjZrLV
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 24, 2017
Bottas azonban már serényen rója a köröket, és most az élre is állt 1:38,609-cel.
És egy hosszabb, viszonylag csendes időszak után viszont most jönnek az élmenők az eddigi leggyorsabb köreikkel...
És Hamilton 1:37,877-tel ugrik az élre az ultralágy gumikon, ez Abu Dhabi új pályarekordja.
Vettel 1:38,0-val, Raikkönen 1:38,3-mal követik őt.
Bottas hat tizeddel marad el csapattársától az első ultralágyas körén, Ricciardo lemaradása pedig már 1,3 másodperc.
Most a fiatalok ne nézzenek ide, de az alábbi képen Ricciardo az egyik ujja felmutatásával üzen valamit az előtte szerinte csak esetlenkedő Grosjeannak..
Oi @RGrosjean - there’s @danielricciardo pointing at you ahead of him pic.twitter.com/Q4cafCa7eg
— James Roberts (@JRobertsF1) November 24, 2017
A Force Indiánál próbáltak finomabb interpretációt találni Ricciardo jelzésére. "Merész jóslat Danieltől, aki kijelentette, hogy ő lesz az első ezen a hétvégén. De úgy tűnik, hogy a mutatóujj használatát Seb (Vettel) levédette."
Bold prediction by @danielricciardo, who announces he’ll be P1 this weekend. Seemingly, the index finger is copyrighted by Seb. #AbuDhabiGP
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) November 24, 2017
Ricciardo átka aztán utolérte a Haas franciáját, aki kipördült, majd folytatta útját.
A Twitteren most nincs felkapottabb téma Ricciardo mutogatásánál. A Mercedes is meg van róla győződve, hogy az ausztrál az első hely megszerzésére célzott, a Toro Rosso szerint csak a lemenő napra hívta fel a figyelmet, egy újságíró szerint pedig az F1 készülőben lévő új logóját próbálgatta...
@danielricciardo announces he’s going for first! #AbuDhabiGP #FP2
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 24, 2017
We thought he was pointing out the sun’s gone down
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) November 24, 2017
Ezt az új F1-es logót egyébként most vasárnap fogják leleplezni Abu Dhabiban. Sokak szerint nem kellene bántani a régit, hiszen ha valami tökéletes volt a sportban, az éppen a '90-es években megalkotott jelenlegi logó.
Közben észrevétlenül beköszöntött a sötétség, ezzel pedig egybeesett az időmérő "második szakaszának" kezdete. Alacsonyan megtankolt autókkal futott köröket már aligha fogunk látni, a csapatok és a pilóták a hátralévő több mint fél órában a versenyre készülnek és a gumikopás mértékét elemzik.
Szóval egész nyugodtan előre elkiabálhatjuk, hogy Hamilton zárja majd az első helyen ezt az edzést, mögötte Vettellel, tehát fordult a sorrend kettőjük között az első gyakorláshoz képest.
Perez azért most még feljött a 7. helyre, mindössze egy századdal csapattársa, Ocon elé.
Nem mindenki van azonban pályán ebben az adatgyűjtés szempontjából fontos időszakban, például a két Haas sem. Grosjean autóját javában szerelik, a francia le is vette a sisakját. Az amerikaiaknak azonban ezen a hétvégén tényleg szükséges lenne a tökéletes szereplés, hiszen akár két pozíciót is foghatnak a konstruktőrök között, ehhez viszont legalább hét pontot kellene szerezniük, közben bízva a Toro Rosso és a Renault gyengélkedésében.
Günther Steiner, a Haas csapatvezetője éppen most nyilatkozik a Sky Sports közvetítésében. Azt mondja, elektronikai hiba ütötte fel a fejét az autóban, ki kell cserélniük egy elemet, és nem is biztosak benne, hogy erre elég lesz az edzésből hátralévő fél óra.
Hamiltontól egy nagy elfékezést láthattunk a 17-es kanyarban. Elég nagy folt keletkezett az ultralágy gumijain, így visszatért a bokszba, és kényszermegoldásként szoperlágyakat kapott. Lila oldalfalúból ugyanis ezen az edzésen többet már nem használhatnak.
Bottas is bosszankodott egy előtte lassan haladó autó miatt a rádióban. Ő nem nyúlt olyan drasztikus véleménykifejezési módszerekhez, mint korábban Ricciardo.
Raikkönennek mondott valamit mérnöke, Dave Greenwood a rádión, a finn pedig visszaszólt neki, hogy ha tudatni akarja az üzenetét, akkor beszéljen hangosabban, ő ugyanis ott az autóban ülve nem hallja. Ez a "hagyj békén, tudom, hogy mit csinálok" inverze!
Brendon Hartley az 1-es kanyar gumifala mellől jött vissza a pályára... Megcsúszott a Toro Rosso a kanyarbejáratnál, egy elég szokatlan helyen, de az új-zélandi időben meg tudott állni, elkerülve a fallal való találkozást.
A sötét háttér mellett Abu Dhabiban olyan fotókat is lehet lőni, amilyeneket máshol nem.
Grosjean autója még mindig a bokszban, a többiek azért jobbára teljesíteni tudják a péntekre kiírt tesztprogramot.
És a pilótákra is egészen rendkívüli rálátásunk lehet, mivel a mesterséges megvilágítás mellett másmilyen sisakrostélyt használnak - ez pedig átlátszó, így egy-egy jól elkapott pillanatképen a koncentrációjukat is megfigyelhetjük vezetés közben.
A Haas friss jelentése szerint Grosjean kiszállt az autóból, hogy tovább folytatódhassanak a szerelési munkálatok. Egyre távolabbinak látszik, hogy még ma visszatér az akcióba.
.@RGrosjean has hopped out the car so we can investigate a few more things... #FP2
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 24, 2017
Ricciardo a kelleténél kicsit közelebbről nézte meg az egyik Williamst, ahogy a szükségesnél nagyobb tempóval érkezett meg az egyik kanyarba. A Williamsek festése ezen a hétvégén egyébként kicsit máshogy néz ki, nem reklámozhatnak ugyanis alkoholt az országban, így lekerültek róluk a Martini logói.
Verstappen alaposan elmérte az utolsó előtti kanyart, de különösebb ijedtség nélkül visszajött a bukótérből.
Itt a vége a második szabadedzésnek, amelynek végeredménye már úgy háromnegyed órával ezelőtt kialakult: Hamilton volt a leggyorsabb Vettel, Ricciardo, Raikkönen, Bottas, Verstappen és a két Force India előtt - ennél jobban aligha adhatná át egy edzés végeredménye a bajnokság erőviszonyait.
A legtöbb kört Pascal Wehrlein tette meg, aki 42-ig jutott, és a csapatok között is a Sauber volt a legaktívabb. De szinte minden pilóta 30 kört felett teljesített, ami már aligha jelenthet különbséget. Veszteséget igazán csak a Haas érezhet, ahol Grosjean kénytelen volt kihagyni a hosszú etapokat.
Ennyit mára az élő szöveges közvetítésből, szombaton jön a folytatás!