DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
Élő cikkek

Ez történt a második szabadedzésen Spában

Az első tréningen a Ferrari gyorsabb volt a Mercedesnél, de csak kettővel puhább fokozatú gumin: vajon milyen eredményt hoz a Belga Nagydíj második tréningje?

A legfontosabb hír a délutáni szabadedzést megelőzően, hogy Felipe Massa autójában reggeli balesete miatt ki kell cserélni a monocoque-ot, ennek következtében pedig a brazil nem lesz ott a második tréningen: a szabályok előírják, hogy a monocoque cseréje esetén a versenyző már nem léphet pályára aznap, mert az autónak újra át kell esnie az FIA hivatalos gépátvételi procedúráján. Ezt a hírt hozta le az F1-es szaksajtó – ennek ellenére a Williams azt írta Twitterre, amennyiben elkészülnek a szereléssel, az edzés végére visszaküldik Massát.

Az első szabadedzés leggyorsabbja a négyszeres spái győztes, Kimi Raikkönen volt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt. Kicsúszások, incidensek és halók fűszerezték a tréninget, amelyről itt érdemes olvasni.

Elkezdődött az edzés, és rögtön látunk egy problémát: Romain Grosjean DRS-e nyitva maradt, autója nagyon mozgékony.

A csapattárs, Magnussen DRS-e sem akar lecsukódni!

Néhány versenyző már futott mért kört, 1:47,049-cel Raikkönen vezet közülük.

Vettel a 9-es kanyarban csúszott meg, de sikerült megfognia Ferrariját.

Most már a német vezet (1:46,405) Verstappen és Raikkönen előtt. A két Mercedes még nem hagyta el a bokszot.

A Mercedesek is elhagyták a garázst szuperlágyon, hamarosan ők is feliratkoznak az eredménylistára, melyen most 13 autó szerepel.

Bottas futólag az első helyen, majd Hamilton ugrik élre 1:45,634-gyel, annak ellenére, hogy a finn szuperlágy, a brit lágy gumit használ.

Furcsa incidens a középmezőny pilótái között: Magnussen megelőzte Perezt, majd kényelmesen kezdett gumit melegíteni előtte.

Az edzés első félóráján mindjárt túl is vagyunk, Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen és Raikkönen az első öt helyen.

Bővebb eredménylista fél óra elteltével.

Kis szünet után ultralágyon tért vissza a pályára a mezőny többsége, köztük a nagycsapatok. Várjuk az 1:44-es köröket!

Vettel 1:45,2-t, Bottas 1:45,180-t teljesített a lila oldalfalú abronccsal.

Raikkönen pedig 1:45,015-öt teljesített. Tényleg mindjárt itt az 1:44-es határ! Eközben az ég beborult, esőcseppek hullanak az aszfaltra…

Hamilton pedig megcsinálja: az övé az első mai kör 1:45 alatt, 1:44,753-mal az élen.

Okkal juthat eszünkbe, mi is a pályacsúcs Spában. A valaha futott legjobb kör a vonalvezetésen 1:44,503, 2009-ben Jarno Trullitól és a Toyotától.

Vettel öt kört tett meg szuperlágyon, mégsem sikerült olyan gyors időt produkálnia, mint Hamiltonnak vagy Raikkönennek: 0,482 másodperc hátrányban ötödik helyen a német, Hamilton, Raikkönen, Bottas és Verstappen mögött.

Hiába aggódtunk az eső miatt már 10 perce, továbbra is száraz a pálya.

A Williams most közölte, Massa nem fog részt venni a második edzés hátralevő részében sem.

Több néző felvette az esőkabátot, a McLaren jelentése szerint két-három kör múlva várható nagyobb csapadékmennyiség.

Verstappent már vissza is hívják a bokszba, hogy ne okozzon kellemetlen meglepetést a hirtelen megeredő eső.

Magnussen megkezdett még egy gyorskört, de kevesek közé tartozik: a versenyzők sorban térnek vissza a bokszba.

Több kanyarban a csúszós pályára figyelmeztető sárga-piros sárga zászlót mutatják. Közben az utolsó versenyzők is visszagurultak a garázsba.

A közelképeken kevésbé látszik az eső, itt azonban jól megfigyelhető, mi a gond az időjárással.

A jelek szerint ez lesz az edzés végeredménye. Kétséges, hogy egyáltalán kihajt valaki a hátralevő negyed órában.

Ricciardo gondoskodik arról, hogy ne legyen kihalt a pálya: köztes gumikkal ment ki, de időközben annyi eső hullt le, hogy a Les Combes-ban el sem tudott fordulni.

Ricciardo mellett Alonso, Palmer és Stroll is pályán van.

Nem jött be a bátor pilóták számítása, az eső csak erőteljesebb lett: Ricciardo és Alonso is visszatért és kiszállt az autóból. (A másik két versenyző nem merészkedett a pályára, csak az eredményjelző rendszer tréfált meg minket.)

Beszédes kép arról, mennyi víz került a pályára.

Most ért véget hivatalosan az edzés – gyakorlatilag csaknem 20 perce, a végeredmény megegyezik az imént mutatott táblázattal.

A tréning vége miatt kiesett pályaidőt holnap kell pótolnia a pilótáknak: legközelebb délelőtt 11 órakor találkozunk, a harmadik szabadedzést is követhetitek velünk.