DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
Élő cikkek

Így zajlott a 2017-es szezon első tesztnapja

Végre elérkezett a nap, mikor a tíz F1-es csapat új autói egyszerre kigurulnak a pályára, hogy kiderüljön, ki végezte el házi feladatát télen. A Formula.hu folyamatosan frissülő cikkben követi a tesztelés eseményeit.

- Vettel és Bottas meglepően hamar megkezdték a gyorskörök futását, ők váltogatták egymást az élen a reggel folyamán.

- A Red Bull RB13 már az első órában megállt a pályán, de a McLaren kezdése is problémásan alakult, Alonso az olajrendszer hibája miatt vesztegelt a bokszban.

- A harmadik problémás eset a Haas VF17-ese: Magnussen a bokszbejáratban kényszerült leállni, később pedig megtörte az autót

- Délelőtt Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a legtöbb kört (79-et!) viszont Valtteri Bottas tette meg

- A Red Bull délután újabb problémába ütközött, s Alonso motorcseréje is tovább tartott a vártnál

Hosszúnak tűnt a várakozás, de eljött ez a nap is: 9 órakor zöldre vált a bokszutcai lámpa, és elkezdődik a barcelonai tesztelés. A március végi Ausztrál Nagydíj előtt a csapatoknak kétszer négy napjuk jut a felkészülésre. Mától csütörtökig, valamint jövő keddtől péntekig tart a két barcelonai teszt.

Egyes csapatok még mára is hagytak néhány morzsát új versenygépükből. A Haas megtartotta a formális fényképezkedést pilótáikkal és az autóval, a Red Bull pedig stúdióképeket tett közzé, melyeken még több részlet látható a konstrukcióból.

Az elmúlt héten lehullt a lepel az összes új generációs autóról, utolsóként vasárnap láthattuk a Red Bull, Haas és Toro Rosso szabályváltozásoknak megfelelően áttervezett versenygépét.

Ők vezetnek az első nap során – a Mercedes szokatlan program mellett döntött, a délelőttöket és délutánokat különbontva minden nap lehetőséget ad Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is.

 

Mercedes: Valtteri Bottas és Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Daniel Ricciardo
McLaren: Fernando Alonso
Force India: Sergio Perez
Toro Rosso: Carlos Sainz
Haas: Kevin Magnussen
Williams: Felipe Massa
Renault: Nico Hulkenberg
Sauber: Marcus Ericsson

Minden nap a következő menetrendben zajlik: 9-től 13-ig tart az első félidő, majd egyórás ebédszünet után 14-18 között gurul ismét pályára a mezőny.

Perceken belül indul a teszt, a versenyzők már öltözködnek. 

Elindult a teszt, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen az elsők, akik a pályára gurultak.

Első nekifutásra installációs köröket teljesítenek a versenyzők: a Renault, Haas, Mercedes, Ferrari, Williams és Toro Rosso is járt már a pályán. 

És már köridőnk is van: Valtteri Bottas 1:33.445-tel jegyzi az első 2017-es eredményt.

Már most beszélhetünk műszaki érdekességekről: a Williams és Haas autóján is feltűnt az autóbemutatón még hiányzó T-szárny, méghozzá a Ferraritól ismert, cápauszonnyal kombinált verzióban. Ha hatékonynak bizonyul, könnyen lehet, hogy minden autóra felkerül ez a megoldás.

 

Fernando Alonsóval kapcsolatban a fő érdekesség különleges, álcafestésű sisakja. A McLarent vezető spanyol ketrecszerű szenzorokkal telepakolt autóval hajtott a pályára.

Utolsóként a Red Bull RB13-asa is kihajtott a pályára – 20 perc alatt mind a tíz autó elhagyta már a bokszot.

Természetesen Bottas Mercedesén is megtaláljuk a T-szárnyat. Korábban arról hallhattunk, hogy a csapat a cápauszonyt is tesztelni fogja Barcelonában.

 

Fél óra elteltével Bottas 1:25.2-es körrel vezet, rajta kívül Vettelnek van még mért ideje (1:28.0).

Bottas és Vettel körözget a pályán, és váltják egymás legjobb idejeit: pillanatnyilag 1:24.5-tel Vettel vezet.

Szintén figyelemreméltó, hogy Vettel és Bottas már 10, valamint 9 körnél tartanak, míg a többiek legfeljebb 3-at teljesítettek, azt is mért eredmény nélkül.

Jól mutat együtt a narancssárga és Alonso sisakja – dicsekszik a McLaren a Twitteren az alábbi képpel.

„A köridőt fogom figyelni inkább, nem azt, milyen maga a kör. Az első héten türelmesnek kell lennünk, és megértenünk az új szabályokat” – nyilatkozta Carlos Sainz, de a mezőnyből akárki mondhatta volna.

Kivéve talán Sebastian Vettelt, aki már most 1:23.560-nál jár. A 2016-os tesztelés abszolút legjobbja 1:22.7 volt, a tavalyi barcelonai pole-pozíció pedig 1:22.000. Vajon megdől délig?

Ugyancsak megemlítendő, hogy Vettel és Bottas is közepes abroncsokon nyüstöli autóit.

A német és finn párosa trióvá bővült, már Ricciardónak is van mért köre (1:28.7).

Piros zászlóval megszakították a körözést.

Daniel Ricciardo volt az, akinek Red Bullja megállt az első gyorskört követően.

Ricciardo RB13-asával közvetlenül a 4-es kanyar előtt húzódott félre. Összesen három körig bírta. Jelenleg folyik az autó mentése.

Időközben letelt az első óra: Vettel, Bottas és az időlegesen máris kiszálló Ricciardo rendelkezik időeredménnyel.

Fotó Ricciardo incidensének helyszínéről: sajátos módszerrel támasztották ki az RB13-at!

Negyed óra takarítás után ismét elindult a teszt.

Látványos képválogatás az autók hátsó fertályáról.

Nem nagyon beszéltünk róluk eddig, de ők is ott vannak: Ericsson, Sainz és Perez a pályán.

A McLaren élete sem fenékig tejfel: az Autosport lap szerint egy meghibásodásra találtak az olajrendszerben, amelynek teljes átvizsgálása órákat fog igénybe venni. A Honda télen teljesen újratervezte erőforrását, és a csapat is hangsúlyozta, hogy új kezdet lesz az idei év – ismerős az indulás?

A Red Bull magyarázata szerint pedig szenzorhiba okozta Ricciardo vesztét.

Pascal Wehrlein a Bajnokok Tornáján elszenvedett hátsérülés miatt nem szerepel a teszten – a Saubernél Antonio Giovinazzi váltja a ma vezető Marcus Ericssont a későbbiekben.

Az Autosport szerint azonban Wehrlein, akinek rossz közérzete jelentősen javult az utóbbi időben, a jövő heti, március 7-én kezdődő második gyakorláson már jelen lesz. A Sauber a hét végén dönt a további orvosi vizsgálatok alapján arról, Wehrlein autóba ülhet-e. Ha mégsem, a Ferrari-tartalék Giovinazzi újra rendelkezésre áll.

Közben már hatan feliratkoztak a köridők listájára: Vettelt és Bottast Massa, Ricciardo, Hülkenberg, valamint Perez követi. 

Egy galériát összeállítottunk a teszt eddigi képeiből, amely ide kattintva pörgethető végig.

Visszafelé sült el a Red Bull átka: tegnap az RB13-ast 13 óra 13 perckor mutatták be, „Balszerencsét hoz egyesekre” szlogennel. Eddig csak saját magukra hozott balszerencsét, miután szenzorhiba miatt az első órában megállt a pályán…

A barcelonai paddockban feltűnt az F1 egyik új vezetője, akiről kevesebbet beszéltek az elmúlt hetekben: Sean Bratches, a kereskedelmi és marketingügyek felelőse (Ross Brawn megfelelője, aki a sportszakmai ügyekben lát el hasonló feladatkört).

A tesztet gyorskörökkel kezdő Ferrari és Mercedes egy ideig csendben maradt, most azonban Bottas újra megvillantotta magát: 1:23.370-es körével letaszította Vettelt az élről. Ezt már lágy gumikkal érte el.

Sajtóhírek szerint a Ferrari hírzárlatot rendelt el új autójával kapcsolatban, ezért szerdáig sem Vettel, sem Raikkönen nem fog nyilatkozni.

Az állás két óra elteltével – a Mercedes és Ferrari még mindig kiemelkedik köridőben és körszámban is, hárman nem jegyeztek még mért eredményt.

Problémája adódott a Haasnak is, Magnussen alatt a bokszutca bejáratában állt meg az autó - zászlós felvonulás kísérte be a bokszba.

És egy szolgálati közlemény, Strommer Benjamin kollégánk elindult a vasárnap adásba kerülő televíziós műsorunk felvételére, így a következő órákban Gellérfi-Csizmadia Gergő igyekszik minden lényeges dologról tájékoztatni titeket.

Így például arról, hogy jelenleg Valtteri Bottas egyedül köröz a pályán, s lassan 40 körnél fog járni. Ha így folytatja a finn, meglesz egy teljes versenytáv neki még az ebédszünet előtt, azaz mielőtt átadja a volánt Lewis Hamiltonnak.

Így köröz Valtteri Bottas a Mercedesszel - ugye nektek is nagyon hiányzott már az F1-es autók látványa? 

Időközben Carlos Sainz megfutja a teljesen megújult Toro Rosso első mért körét. A 6. helyre ugrik a spanyol a közepes keveréken - már csak a Haasnak és a McLarennek nincs mért ideje.

Mivel csupán nyolc nap áll a csapatok rendelkezésére, egyáltalán nem mindegy, hogy ki mennyi időt kényszerül kihagyni technikai gondok miatt. A teszt első két és fél órájában Magnussent, Ricciardót és Alonsót érték utol problémák - ők hárman összesen 12 kört tudtak megtenni, miközben Bottas a 40-et, Vettel pedig a 30-at közelíti...

Egy érdekes nyilatkozat az Autosport szakértőjétől, Gary Andersontól: elmondása szerint alkalma nyílt pár pillantást vetni a Red Bullra, de igazán semmi olyat nem látott rajta, ami alapján azt gondolná, hogy nehéz lesz legyőzni őket...

Ericsson javított, de a Sauber így is messze a leglassabb az érdemi munkát végző csapatok közül. Persze most is elismételhetjük, hogy a köridők nem számítanak, de van egy olyan érzésünk, hogy ebben az esetben egy kicsit azért mégis...

Nektek is van egy olyan érzésetek, hogy erről a nagy fehér placcról hiányzik egy A Te hirdetésed is lehetne itt! felirat?

Hú, de jó ezt hallani egy versenyzőtől! Carlos Sainz a csapatrádióban: Tavalyhoz képest olyan, mintha ez egy másik kategória lenne! Oly sok a leszorítóerő!

Ne feledjük, még csak az első tesztnapon járunk, de Bottas jelenlegi legjobb, lágy keveréken elért körével a 6. rajthelyet szerezte volna meg tavaly a barcelonai időmérő edzésen. 

És ha már a köridők: Vettel most épp azt játssza, hogy dob egy-egy lila szektort, de teljes kört nem futott meg úgy, hogy javítani tudjon a legjobbján.

Közben kitört egy kisebb vihar a Twitteren: megvadult McLaren-rajongók támadták meg a GrandPrixDiary oldalt azon megjegyzése miatt, hogy jelenleg több narancssárga dolog is van, mely nem működik rendesen...

Vannak dolgok, melyek nem változnak. Valtteri Bottas 3 óra alatt elérte az 50 kört a Mercedesszel, miközben a McLaren Honda egyetlen installációs fordulónál tart. Hát nem ismerős?

Na, akkor nézzük az állást három óra elteltével - az elmúlt 60 perc legfontosabb eseménye a Haas leállása, illetve a Toro Rosso "feltámadása" volt.

Perez fut egy impresszív kört, az 1:24,005 tavaly simán Q3-as produkció lett volna. Alig várjuk, hogy valaki belekezdjen egy igazi időmérő-szimulációba!

Visszatér a pályára a technikai gondok után a Haas - ideje Magnussentől látnunk egy mért kört!

Vettel ezt most odatette: 1:22,791 a közepes keveréken! Ezzel a német az élre áll, s közelgünk a tavalyi pole-pozíciós időhöz, melyet Lewis Hamilton futott 1:22,000-val, viszont természetesen lágy keveréken. A valaha volt legjobb idő F1-es autóval a 2009-es kvalifikáción született ezen a vonalvezetésen, amikor a Q2-ben Rubens Barrichello 1:19,954-et teljesített.

Nem nagy a probléma, amit a Red Bullnak el kell hárítania, a javítás mégis rengeteg időt vesz igénybe, hiszen a teljes sebességváltót ki kell szerelni, hogy hozzáférjenek a meghibásodott szenzorhoz.

Bottasnak még hét kört kellene teljesítenie az ebédszünetig hátra lévő 35 perc során ahhoz, hogy egy teljes versenytávval a zsebben adhassa át a volánt Lewis Hamiltonnak délutánra.

Érdekes megfigyelni, milyen konzisztens köröket futott a finn legutóbbi, 16 körös etapja során: 1m23.4s; 1m23.1s; 1m23.5s; 1m24.0s; 1m23.8s; 1m24.8s; 1m24.3s; 1m24.2s; 1m24.5s; 1m24.1s; 1m24.3s; 1m24.3s; 1m24.5s; 1m24.4s; 1m24.3s; 1m24.5s (köszi, Autosport!)

Időközben nagy felbontású képek érkeztek a galériánkba, ha szeretnél az új autókban gyönyörködni, az alábbi képre kattintva megteheted!

1-vettel-bottas-d

Meg is lesz az a versenytáv: Vettel be, Bottas ki, a többiek meg sehol. 60. körét teljesíti a Mercedes finnje, aki egyedül tartózkodik e pillanatban a pályán.

Alighanem a Force India is elégedett lesz a délelőttjével: a harmadik legtöbb kört tették meg és a harmadik helyen állnak Sergio Perez révén a köridőtáblázaton - ez mindenképpen jól néz ki attól a csapattól, mely bevallottan a harmadik helyet vette célba idén...

Ugyanezt semmi esetre sem mondhatjuk el a McLarenről és a Red Bullról, akik egyaránt nagy reményekkel vágtak neki az évnek, de a nyolc tesztnapból egy felet máris elfecséreltek.

Szokjuk csak az új autók látványát, nézzünk még pár videót róluk!

És ott is van: Valtteri Bottas és a Mercedes elsőként teljesített egy teljes versenytávot, miközben a nagy riválisnak tekintett Red Bull azzal küzd, hogy működésre bírja az autóját...

A Haas és a Toro Rosso szintén küzdött problémákkal, de ők sikeresen megoldották őket, s e pillanatban 15-15 körnél járnak.

Keveset beszéltünk eddig a Renault-ról és a Williamsről - nos, nem is nagyon volt mit mondani, szépen, csendben teszik a dolgukat, ahogy a Sauber is, bár az ő köridőik bántóan lassúak. Valószínűleg jól esne a svájciak rajongóinak, ha legalább egy vállalható kört "dobna" a kiscsapat is.

Kevin Magnussen a 10-es kanyarban hibázott, és a korlátnak csapta a Haast. Az autó "saját" lábán, de sérült orrkúppal tért vissza a bokszba!

Alonso különleges, a tesztelésre készített sisakja nagyon jól mutat a McLaren új festésével - kár, hogy csak egyetlen körön át láthattuk...

Itt a vége, fuss el véle, legalábbis délelőttre. Így áll az első tesztnap 4 óra elteltével:

A csapatok szusszannak egyet, így teszünk mi is - 14 órakor folytatjuk élő közvetítésünket a 2017-es szezon első tesztnapjáról!

Folytatódik a 2017-es tesztidőszak első napja - egy csere történt az ebédszünetben, Valtteri Bottas helyét Lewis Hamilton vette át.

A Honda nagy szeretettel üzeni mindenkinek, hogy ne aggódjunk, rövidesen a pályán lesznek. Hát jó.

Magnussen az ebédszünetben elárulta, hogy a hátsó kerekek blokkolása miatt csapta falnak az autóját, de szerencsére az incidens nem fenyegeti a délutáni folytatást, hiszen csak a Haas orra sérült meg.

Felpörgött egy motor a bokszban, s a szinte az egész délelőtt kihagyó Daniel Ricciardo a pályára hajtott...

Helyszíni információk szerint a McLaren motort cserélt Alonso autójában, így a spanyol a második Honda-erőforrással próbálhatja meg ismét megkezdeni az érdemi munkát.

Lewis Hamilton néhány perccel ezelőtt egy érdekes tweetet osztott meg, miszerint a teszt közben érdemes figyelni az Instagramját, ugyanis élőben jelentkezik majd az autójából... 

Gyilkosság történt vagy csak aerodinamikai festék? Ütős képet osztott meg a Renault! 

Túlzásba azért nem viszik az aktivitást a pilóták, többen talán még az ebédet emésztik... Jelenleg Hülkenberg és Ericsson köröz a pályán.

Hulk folyamatosan javít az idején, jelenleg közelít a 4-5. helyen álló Massa, Sainz kettősre.

Mindenképp érdemes kiemelni, hogy Hülkenberg egymás után négy kört tett meg jó, fokozatosan gyorsuló tempóban. Az előzetes várakozások szerint kevésbé gyorsan kopó Pirelliket ezek szerint legalább pár körig meg szabad rendesen hajtani...?

Íme, néhány kép Magnussen délelőtti balesetéről - olcsón megúszta, ennél nagyobb kár is keletkezhetett volna az autóban...

Hoppácska, nem csak az autó pilótája, hanem kinézete is megváltozott az ebédszünet során! Lewis Hamilton ugyanis egy már nem csupán T-szárnnyal, hanem egyúttal cápauszonnyal is ellátott Mercedest vitt pályára!

Ha nem vagy elégedett a Renault festésével, akkor ide kattintva találhatsz egy biztató hírt...

A Mercedes cápauszonyán valami nagyon érdekeset fedezhetünk fel... Kérem szépen, ez lyukas!

Nem sok minden történt a délutáni program első órájában, szólhatnának a szakácsnak, hogy holnapra valami könnyebbel készüljön. A McLarennek továbbra is semmi nyoma...

Az autókat a pálya mellől figyelő egykori F1-es tervező, Gary Anderson biztató nyilatkozata szerint az autók testközelből még látványosabbak az elmúlt évekhez viszonyítva: a megújult forma és a sebesség növekedése is egyértelmű - ami a nézőtéri felvételeken annyira talán nem észlelhető...

Le is telt a délután első órája, nézzünk egy összegzést.

Vita folyik arról, hogy szabályos-e az új Mercedes... Ide kattintva megtalálod cikkünkben, mit gondolnak erről a stuttgartiak!

És még gyorsan egy hír egy másik sorozatból, szintén elérhető a linkre kattintva: bemutatta 2017-es pilótahármasát a WTCC világbajnoki címére törő Volvo alakulata.

Korábban már beszéltünk róla, de azzal, hogy ma pályára is vitte a Haas-Ferrarit, hivatalossá vált: Kevin Magnussen az első pilóta, aki mind a négy gyártó V6-os turbóit kipróbálhatta: a Mercedest 2014-ben a McLarennel, a Hondát 2015 elején szintén a wokingiakkal, a Renault-t tavaly gyári pilótaként, a Ferrarit pedig a mai napon.

Időközben, szinte észrevétlenül Felipe Massa felosont a második helyre lágy gumikon.

S hogy mit csinál eközben Fernando Alonso?

Massa átveszi a vezetést! Az eddigi legjobb köridő 1:22,727 - lágy abroncsokon!

Egy kép különösebb mondanivaló nélkül - leszámítva azt, hogy ez az autó egyszerűen szenzációsan néz ki!

A Ferrari 65, a Williams és a Sauber pedig 57-57 körnél tart - azaz közelednek ők is a teljes versenytávhoz. Mindeközben a Mercedes túljutott a 100 körön...

Ha már Massa körénél tartunk, emeljük ki gyorsan, hogy ez már gyorsabb, mint a tavalyi tesztszezon legjobb ideje, s alig több, mint hét tized a lemaradás a tavalyi pole-körtől.

Egy érdekes statisztika a Twitterről: melyik négy tényező befolyásolhatja az adott autók teszten mutatott köridőit?

1. Üzemanyag-mennyiség ±2.7s
2. A DRS aktiválása ±0.8s
3. Az abroncsok állapota ±2.2s
4. Napszak ±0.6s

Mindezek alapján az optimális körülményeknél több mint 6 másodperccel tehetik lassabbá az autókat bizonyos külső tényezők.

Egy érdekes összehasonlítás: Hamilton sisakja a 2014-es tesztszezonban használt mintát idézi.

100 perc telt el a délutánból, s miközben a Mercedes 100 kör felett jár, Ricciardo csak körülbelül 100 másodpercre tudta elhagyni a bokszot. Egyelőre nem 100-as a Red Bull, ez 100 százalékig biztos...

A Saubert viszont meg kell dicsérni: noha roppant lassúnak tűnnek (tudjuk, ez ilyenkor nem számít), a harmadik legtöbb kört tették meg az összes csapat közül - márpedig a megtett kilométerek rengeteget számíthatnak most...

És időközben újabb HD-képekkel frissült galériánk, tessék szorgosan nézgelődni! Ide vagy a képre kattintva érhető el a több tucat fotó egyenesen Barcelonából!

1-ferrari-dppi

A Red Bullt állítólag akkumulátorproblémák is hátráltatják, ami megmagyarázná, hogy az eredeti gond megoldása ellenére miért csak egyetlen körnél tart Daniel Ricciardo...

Massa ment egy még gyorsabb kört, de Vettel visszavette tőle az első helyet: 1:22,475 az etalon most, s emeljük ki külön, hogy a német ezt is közepes keveréken futotta! Fél másodpercen belül a tavalyi pole-idő!

Nahát! Alonso elindult a McLaren garázsa felé... Csak nem...?

Íme a 16 órai állás - Vettellel az élen:

A Red Bull időközben megerősítette az akkumulátorproblémát - talán nem 13 óra 13 perckor kellett volna az RB13-ast bemutatni...

Most pedig követjük a Mercedes példáját, és cserélünk egyet mi is: a teszt utolsó óráiban Bognár Viktor kollégánk folytatja az élő közvetítést, maradjatok velünk egészen a leintésig!

És máris hatalmas átrendeződés a tabella élén, pár percen belül ugyanis hárman is elképesztő kört futottak. Vettel javított 1:22,370-ra, Massa karnyújtásnyira került a tavalyi pole-időhöz 1:22,076-tal, Hamilton pedig idén először benyomta a Hammertime-ot és mindkettőjüknek fityiszt mutatott egy 1:21,765-tel! Bizony, ezzel az idővel a tavalyi Spanyol Nagydíjon simán pole-t szerzett volna - és még csak a tesztek első napján járunk, ahol a csapatok oda sem teszik magukat igazán. Üdv a 2017-es F1-ben!

A McLarennél eközben tovább folytatódik a dráma. Alonso végre kihajtott a pályára, hogy megtegye mai második körét, de annak végén már csak poroszkálva tudott visszagurulni ismét a bokszba. Ez az MCL32-es továbbra sem működik, a motorborítást már le is vették, Alonsónak pedig egyik mérnöke a vállát paskolja. Itt lehet a nap vége a wokingiak számára?

Ez most mégis csak egy gyors szerelés volt, Alonso talán maga sem hitte volna, hogy ilyen hamar ismét visszatérhet a pályára. Vajon harmadik nekifutásra sikerül problémamentesen teljesítenie egy kört?

Alonso most két kört ment egyhuzamban, mielőtt visszatért a bokszba, ez már haladás. Közben a Red Bullnál is működőképes állapotba hozták az autót, és Ricciardo már ismét köröz. Az utolsó másfél órára összeszedheti magát a nap két szenvedő alakulata?

Hamilton újabb lila első és utolsó szektort futott, de mivel a pálya középső szakaszán nem volt túl erős, így nem sikerült tovább javítania a körén.

Az év leglátványosabb újításának számító T-szárnyak szinte óráról órára fejlődnek. A Williams legutóbb már az uszony alsó részére is rögzített egy ilyen bajuszt. Hát téged minek nevezzünk? Dupla T-szárny? Emeletes T-szárny?

 

Végre Alonso is feliratkozott az eredményjelzőre: 1:25,5-tel kezdett, amivel a 9. helyen áll, máris átugorva a Renault-t és a Saubert.

Kész, a Renault megnyerte a bokszutcai irányítóközpontok szépségversenyét, már ha létezik ilyen. Ennél a stílusosan megtervezett vezérlőpultnál fognak ülni a mérnökök a versenyek alatt.

Vettel az első pilóta, aki eljutott ma a 100. köréig. Csapatszinten azonban nem a Ferrari áll legjobban, a délelőtt Bottasszal, délután pedig Hamiltonnal dolgozó Mercedes már 130-nál jár.

Tudtátok, hogy nem csak F1-es teszt miatt figyel ma Barcelonára az autósportok világa? A Roborace bemutatta autója végleges formáját, és néhány részletet is megosztottak a további tervekről.

A Renault-nál is elég hosszú kényszerpihenőt tartottak, a hírek szerint a karosszéria túlmelegedése miatt kellett igazgatni egy kicsit az R. S. 17-es ruháját. Hülkenberg nemrég hajtott ki ismét, és noha javított idején, de maradt a 10. pozícióban, négy másodperc lemaradással.

Mint aki jól végezte dolgát - és tényleg jól végezte -, Bottas már a bokszból összegzi a mai délelőttjét, amelyet persze elsősorban új munkaeszközének megismerésére fordított. A finn holnap délután, egy újabb felezős Mercedes-nap második szakaszában ülhet majd autóba. Az övénél részletesebb értékeléseket is olvashattok majd nálunk a pilótáktól a tesztnap végeztével, amiből már csak háromnegyed óra van hátra.

Készült egy vicces képmanipuláció arról, hogy mire is szolgál valójában a Mercedes hátuljára rakott T-szárny.  A spanyol még mindig csak 13 körnél jár, ami messze a legkevesebb ezen a napon. Már a nap másik problémás autója, a Red Bull is eljutott 32-ig.

Az utolsó menetekre készülődve az elmúlt fél óra elég csendesen telt a pályán. Csak Massa köröz már egy ideje, akihez Alonso éppen most csatlakozott. 

Fél órával az első tesztnap vége előtt így áll a tabella. A legtöbb kör a Mercedesé, és a nap legjobb idejére is jó eséllyel pályáznak.

Erős produkció a Haastól, Magnussen csendben fellopakodott a 4. helyre, lemaradása csak 1,1 másodperc Hamiltonhoz képest.

A német Auto Motor und Sport helyszíni fotósát kis híján eltalálta a Toro Rossóról lerepült alábbi elem. Az autó hátulján lévő, bokszutcai körökben csak "majomülésnek" nevezett aero-elem a célegyenesben kelt önálló életre, és hagyta el Carlos Sainz autójának fedélzetét.

Harmadik csapatként a Williams is megugrotta a napi 100-ast, tehát aktivitásban is az időlista első három csapata a legjobb a nyitónapon.

A Force India viszont nem tartozott ma a serényebbek közé: Perez 39 körig jutott összesen, a csapat napját a törött kipufogó zárta rövidre még kora délután.

A végén már nem történtek helycserék, így a 2017-es szezon első nyolcórányi gyakorlása után Lewis Hamilton és a Mercedes a tavalyi barcelonai pole-időnél is jobb eredménnyel zárta az élen a napot, de mögötte Vettel és Massa sem voltak sokkal elmaradva tőle. Holnap folytatjuk az élő közvetítést, a mai nap hátralévő részében pedig a teszt összefoglalójával és a pilóták első reakcióival jelentkezünk.