DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Gyorsasági (Gy)

Elindult a banzáj a Hungaroringen

Versenyautókkal népesült be a magyar pálya, hiszen az egyik első hazai sorozatként elindult az autós gyorsasági bajnokság szezonja, a Swift Cup Europe-pal egyetemben. Az első futamokat már pénteken megtartották.

Formula: Brajnik nyert, Michl a második

A formulaautósok versenyének elején úgy tűnt, hogy Michl Olivér akár a győzelmet is megszerezheti a Laptiming Kupán, de végül az időmérőn is leggyorsabb Paolo Brajnik nyert.

A formulaautók időmérőjét 0,3 másodperc előnnyel Paolo Brajnik nyerte a Gender Racing színiben induló Michl Olivér előtt, így előzetesen volt arra esély, hogy a versenyen a magyar fiú jót csatázhat a győzelemért. A magyarok közül Magyar János a negyedik, míg az F4-es autóval induló Berta Benjámin a 8. rajtkockát szerezte meg.

Sajnos a versenyen Michl Olivérnek mégsem sikerült megszereznie a győzelmet. Bár Brajnik rajtja nem sikerült túl acélosra, az első körökben nagyon hamar megtalálta a jó versenytempóját, így a verseny végére magabiztos előnnyel nyert. Vladimir Netusil falba forgása miatt a hetedik körben két kör erejéig bejött a Safety Car, de összességében viszonylag sima versenyük volt a formaautósoknak. A harmadik helyet végül az a Matej Kácovsky szerezte meg, aki junior licensszel indult el a hétvégén.

A magyar fiúk közül Magyar János a negyedik, Berta Benjámin a hatodik helyen futott be a célba.

D2 - Formula Cars, 1. verseny:

1. Paolo Brajnik, SRB(AMCC ASU NV Racing, Dallara F320 E2-2.0)  26:11.241
2. Michl Olivér, HUN(F-Racing 2000 Kft.-Gender Racing Team, Dallara F313 F3) +3.145mp
3. Matej Kácovsky, CZE(HKC Racing, Dallara F308 F3) +6.412 mp



Swift Cup Europe: Piros zászló vetett véget az izgalmas magyar csatának

Lengyel Ádám, Tim Gábor és Bucsi Attila szenzációs csatát vívtak a Swift Cup Europe mezőnyében a Laptiming Kupán, a tét a második hely volt. A küzdelemnek egy nagy baleset vetett véget.

A Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitónapján talán a Swift Cup Europe mezőnye volt a legszorosabb. Az időmérőt az osztrák Max Wimmer mindössze 15 ezreddel nyerte a M1RA reménysége, Bucsi Attila előtt, a harmadik Rácz Gergő (szintén M1RA) hátránya fél másodperc volt.

A rajt viszont nem sikerült túl jól egyiküknek sem: Bucsi az ötödik helyig, Rácz pedig egészen a középmezőnybe esett vissza, közben kapott néhány keményebb pofont is. Wimmer meglógott az élen, a második helyre Lengyel Ádám, a harmadikra pedig a sorozat tavalyi bajnoka, Tim Gábor lépett fel.

Tim az első köröktől kezdve folyamatosan Lengyel nyomában lihegett, de nem talált fogást a Car Competition versenyzőjén, közben megérkezett rájuk a remek tempót futó Bucsi is. Ők hárman hosszú körökön át centikre autóztak egymástól, közben Wimmerrel szemben is egyre lopták a távolságot.

Mielőtt azonban utolérték volna, a tizedik körben Füge Krisztián az első kanyart kiegyenesítve nagy tempóval a falnak ütközött, emiatt előbb a biztonsági autót küldték a pályára, majd piros zászlóval megszakították a futamot. Füge a saját lábán szállt be a mentőbe.

Swift Cup Europe, 1. verseny:

1. Max Wimmer (Team Wimmer, Suzuki Swift 1.4 Turbo) 22:06.055
2. Lengyel Ádám (Car Competition, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +0.497 mp.
3. Tim Gábor (Full Auto SE, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +1.058 mp.
4. Bucsi Attila (M1RA, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +1.415 mp.

Kistúra: Ritkán látható baleset a Hungaroringen

Losonczy Levente versenye az első kanyarban ért véget a Laptiming Kupán, pedig ő lehetett volna az egyetlen, aki megnehezíti a Carpek Service svéd versenyzőinek dolgát a kistúraautós mezőnyben.

Szoros időmérőt futottak a kistúraautósok a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitófordulóján, az első két helyet a Carpek Service svéd versenyzői, Filip Sandström és Erik Bertilsson szerezték meg. Őket csak Losonczy Levente tudta megközelíteni, a magyar cliós hátránya három tized volt.

Losonczy versenye azonban már az első kanyarban véget ért: a rajt utáni helyezkedésben megpördült, autójával a külső íven ragadt, és noha sokan ki tudták kerülni, a mezőny hátsó feléből indult Pendo Mirko telibe találta. Azonnal pályára küldték a biztonsági autót, de látszott, hogy a pályára folyt rengeteg olaj miatt el fog húzódni a mentés.

Piros zászlóval meg is szakították a futamot, amely negyedórás szünet után folytatódott. Az újraindulás után Sandström és Bertilsson azonnal elléptek a mezőnytől, egymással vívtak különversenyt, de Sandström tulajdonképpen magabiztosan őrizte az első helyet. A két svéd között négy másodperc volt a célban, Miha Primozic már több mint húsz másodperces hátránnyal lett harmadik.

Losonczy kiesése után a magyarok közül Hartmann Balázs érte el a legjobb eredményt, az abszolút értékelésben a 16. helyen zárt.

OB, FIA CEZ TC-2000, TC-1600, TWC1 (Clio), TWC5 (Mazda), 1. verseny:

1. Filip Sandström (Carpek Service, Renault Clio Cup) 25:57.247
2. Erik Bertilsson (Carpek Service, Renault Clio Cup) +4.409 mp.
3. Miha Primozic (Lema Racing, Renault Clio Cup) +21.844 mp.
...
16. Hartmann Balázs (GFS Motorsport, Suzuki Swift 1.6) +1:45.499 p.

Nagytúra: Prototípus-győzelem a Hungaroringen

Gyenge rajt és egy látványos elfékezés után Miro Konopka nyerte a nagytúraautósok első futamát a Laptiming Kupán.

Az időjárás nem a legszebb arcát mutatta a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitóversenyén a Hungaroringen. Felhős időben, hétfokos levegőhőmérséklet mellett rajtolt el a nagytúraautók első futama, a versenyzők a rajt után nem is nagyon találták a tapadást.

Különösen a prototípusok szenvedtek az első féktávon, így az időmérőn második Marcin Jedlinski vette át a vezetést Mercedes AMG GT3-asával. Az LMP-autók idővel magukra találtak, különösen Miro Konopka villogott: az időmérőn ugyan csak negyedik lett, de gyorsan maga mögé utasította a Norma LMP3-assal versenyző Václav Janíkot, néhány kör alatt pedig Jedlinskit is utolérte.

A kilencedik körben Konopka támadást indított Jedlinski ellen, de a négyes kanyar előtt csúnyán elfékezte magát, centimétereken múlt egy nagy ütközés. A baleset végül elmaradt, Konopka pedig a következő kör elején, a célegyenesben kényelmesen átvette a vezetést Jedlinskitől.

A szlovák versenyző a leintésig megnyugtató, több mint három másodperces előnyt épített ki, a harmadik helyen Janík ért célba 8,5 másodperces hátránnyal. A magyar bajnoki értékelésben Ifj. Bóta István érte el a legjobb eredményt: a rajt után visszaesett ugyan a mezőny sűrűjébe, de később egészen az abszolút tizedik helyéig lépett előre.

OB, FIA CEZ D4 GT, TC-3500, D5, 1. verseny:

1. Miro Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 26:38.778
2. Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) +3.368 mp.
3. Václav Janík (Janik Motorsport, Norma LMP3) +8.569 mp.
...
10. Ifj. Bóta István (Car Competition, Ferrari 488) +1 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: