DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Gyorsasági (Gy)

Elkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság

A WTCR túraautó-világkupa magyarországi futamának betétversenyeiként rendezték meg a Hungaroringen az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Magyar Autós Gyorsasági Országos Bajnokság idei első küzdelmeit.

Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup

Krejcí nyerte az idénynyitót

A szombati napot a kistúrások kezdték meg igencsak népes mezőnnyel a Hungaroringen. A gördülőrajtot követően az élről induló cseh Petr Mandelík megőrizte vezető helyét, mögötte helycserés támadással Lekeny Györgyöt maga mögé utasította a szintén Csehországból érkező Petr Krejcí.

A következő körre a két cseh versenyző tartotta pozícióját, azonban az őket üldöző magyar delegációban történtek változások. A Peugeot 407 Sportot irányító Gerencsér Dávid felzárkózott az éllovasok mögé, őt Lekeny, majd Balogh György követte. Nem sokkal később Krejcí az élre tört, nyomában Gerencsérrel.

A harmadik körben egy ütközést követően Fae és Kouril kénytelen volt feladni a versenyt, közben a Safety Car mögött autózott a mezőny. Egészen a hetedik körig vonatoztak a versenyzők, mindaddig, míg a törmelékeket eltakarították a pályáról. Az újraindított futamon továbbra is Krejcí haladt az élen Balogh, Lekeny és Szilágyi előtt, majd Balogh a verseny feladására kényszerült. Az első öt végső sorrendje tehát: Petr Krejcí, Gerencsér Dávid, Lekeny György, Havellant István és Michal Makes.

Eredmények:

1.       Petr KREJCÍ                                        Lotus Exige                                        26:46.637 perc

2.       GERENCSÉR Dávid                           Peugeot 407 Sport S2                       +18.369 mp

3.       Michal MAKES                                  Renault Clio Cup IV.                          +27.434 mp

4.       Matthias LODI                                  Renault Clio Cup IV.                          + 27.874 mp

5.       Jáchim GALÁS                                  Renault Clio Cup IV.                           + 29,250 mp

 

Swift Cup Europe

Csalódás az utolsó körben

A Suzuki Swift Cup mezőnye 11 kört tett meg az előírt huszonöt perc alatt a Hungaroringen az idénynyitó futamon. Az időmérők reménykedésre adtak okot, mert az első három helyről magyar versenyző, Csík János, Molnár Bendegúz és Forrai Gábor rajtolhatott.

A rajt után Molnár Bendegúz az élre állt, őt Csík János és az osztrák Max Wimmer követte. Ez a felállás a hetedik körig meg is maradt, ekkor Wimmer megelőzte Csíkot.  A kilencedik körben Csík a negyedik helyre szorult, helyét a lengyel Jan Antoszewski vette át.

Molnár győzelmében szinte már biztosak lehettünk, amikor Wimmer az utolsó körben támadást indított, amely sikeresnek bizonyult, úgyhogy átvette a vezető helyet.

Eredmények:

1.       WIMMER Max                 Team Wimmerwerk MS                                              25:12.247 perc

2.       Molnár Bendegúz       GFS Motorsport Egyesület                                          + 0.472 mp

3.       ANTOSZEWSKI Jan          GFS Motorsport Egyesület                                          + 1.886 mp

4.       CSÍK János                          GFS Motorsport Egyesület                                          + 2.947 mp

5.       LENGYEL Ádám                GFS Motorsport Egyesület                                          + 5.213 mp

 

Touring Cars +2000 ccm

Cseh győzelem nagytúrában

A nagy túraautók tizennégy körösre sikeredett versenyén a cseh Richard Chlad jr. rajt-cél győzelmet aratott Audi R8-asával. Chlad magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt, honfitársát, Josef Zárubát, aki végig a második helyen autózott, valamint Marcin Jedlinskit, Mato Konopkát és Jakub Knollt, aki a futam vége felé veszítette el a harmadik helyet.

A legjobb magyar versenyző a tizenhatodik helyről rajtoló és a tizenkettedik helyen befutó Lekeny Márk lett. Bódis Kálmán a tizennegyedik, Hatvani Bálint a tizenötödik helyet szerezte meg, amivel a népes mezőny F -3500-as géposztályának győzelméért járó kupát is elhódította.

Eredmények:

1.       CHLAD Richard Jr.           K+K Racing Team            Audi R8 LMS GT3             25:08.801 perc

2.       ZÁRUBA Jozef                   Micánek Motorsport     Lamborghini Huracan S+ 2.050 mp

3.       JEDLINSKI Marcin            Olimp Racing                     Audi R8 LMS GT3             + 18.740 mp

4.       KONOPKA Mato              ARC Bratislava                  Lamborghini Huracan     + 35.522 mp

5.       WASZEK Denisz                Rock Robots                      Lamborghini Super         + 38.571 mp

 

Tourenwagen Cup

Három kör után olajra léptek

Meglehetősen rövidre sikerült a Tourenwagen Cup második futama, ugyanis a pályára került olaj miatt a harmadik kör után leintették a versenyt.

A mai második futamon a tegnapi első verseny végeredménye alapján fordított sorrendben rajtolt a mezőny. A BMW E30-asok táborából így Laczkó Levente indulhatott a pole pozícióból, az ebből adódó előnyét azonban nem sokáig tudta megtartani, mert a tegnapi futamgyőztes Laczkó Lehel gyorsan megelőzte felidézve a tegnapi sorrendet.

A Hankook Racer Cup másik márkájának, a Swiftnek az eredménye is hasonlóan alakult, Kismarty-Lechner Gábor újabb győzelmet aratott a hungaroringi hétvégén, Takács Balázs, Kovács Zoltán és Király Richárd előtt.

Eredmények:

1.       LACZKÓ Lehel                   GFS Motorsport Egyesület          BMW M3 E30                    6:45.037 perc

2.       MAKAI György                 GFS Motorsport Egyesület          BMW M3 E30                    + 6.918 mp

3.       LACZKÓ Levente              GFS Motorsport Egyesület          BMW M3 E30                    + 8.697 mp

4.       BÖLCSKEI Zsolt Dr.          GFS Motorsport Egyesület          BMW M3 E30                    + 23.596 mp

5.       KISMARTY-LECHNER Gábor        Zengő Motorsport          Suzuki Swift                       + 36.960 mp

 

Formula cars/ Formulaautók

Másodszorra sikerült

A Formulaautók első futama első nekifutásra meglehetősen rövidre sikeredett, mert a második körben baleset miatt leállították a versenyt. Az ismétlésre a napi program végén szakítottak időt. Az első rajtkockából induló olasz versenyző, Andrea Cola az utolsó körig tartani tudta vezető helyét, de a kétszer is 1:39 perces időt futó szintén olasz Alessandro Bracalente az utolsó, tizenegyedik körben elvette tőle a dicsőséget. A harmadik helyet a szerb Paolo Brajnik őrizte a kezdetektől fogva. A magyar versenyzők közül Rónai Tamás a negyedik körben kisodródott, autója átpördült és nem folytatta tovább a versenyt. A legjobban Magyar János szerepelt, végig jól tartotta magát a mezőny közepén, végül tizediként végzett. Hefler Róbert a huszadik, Volentér Balázs a 21., Turák László a 22. lett.

Eredmények:

1.       Alessandro Bracalete (ITA)         Pave Motorsport             Dallara                 21:24,494 perc

2.       Cola Andrea (ITA)                           Monolite Racing               Dallara                  +2.736 mp

3.       Paolo Brajnik (SRB)                        PB 212                                  Dallara                  + 8.293 mp

4.       Andrea Benalli (ITA)                       Puresport                           Dallara                  + 11.523 mp

5.       Ricardo Perego(ITA)                     Twista Italia                        Dallara                  + 13.711 mp

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: