DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Gyorsasági (Gy)

Ez történt az autós gyorsasági ob-n

Szombaton izgalmas csaták egész sorát láthatták a helyszínre kilátogató nézők a Hungaroringen, ahol a 2015-ös magyar, valamint közép-európai gyorsasági autós bajnokság első futamait rendezték.

A szezonnyitó formaautós versenyen az osztrák Christopher Höher magabiztosan utasította maga mögé a lengyel Jakub Smiechowskit és Pödör Balázst. Két éve Höher uralta az autós gyorsasági bajnokság hungaroringi nyitóhétvégéjét, és a 18. évét májusban betöltő osztrák pilóta idén is győzelemmel kezdett a speedzone.hu Kupán.



A szombati napra másfél másodperces előnnyel szerezte meg a pole-pozíciót Dallara 308-asával, és első helyét magabiztosan megőrizte a célig. Az egy versenyhétvégét már a GP3-ban is teljesítő Höher 20 másodperces előnnyel diadalmaskodott a lengyel Jakub Smiechowskit megelőzve. Pödör Balázs a 3. helyen ért célba, a magyar pilótát fékproblémák hátráltatták.

Az egyórás hosszútávú (endurance) futamon a cseh Jiri Pisarik győzött Ferrari 458-asával, míg a legjobb magyar egység a 20 autós mezőnyben a 8. helyen végző Lekeny György-Lekeny Márk páros lett, akik kupás Porschéjukkal Bódis Kálmán Quantis Silverstingje előtt végeztek. A magyar értékelésben a Herter Gusztáv-Nagy Norbert páros állhatott még dobogóra, miután a Walter Csaba-Walterné Dancsó Adrienn egység versenyét balszerencse sújtotta: BMW-jük balhátsó defektet kapott a táv kétharmada környékén, és végül közvetlenül a cél előtt ki kellett állniuk. A kétliteres hengerűrtartalom alatti mezőnyben a cseh Petr Levicek győzött egy Lotus Exige-zsel.

A kis túraautók versenyén szerb hármas diadal született, Milovan Vesnic rajt-cél győzelmével. A magyarok közül ifjabb Ficza Ferenc végzett a legjobb helyen, az 1,6-osoknál Mink Zoltán, a lotusos kupában Vizin Tamás győzött. Milovan Vesnic nagy fölénnyel szerezte meg a pole-pozíciót, és a repülőrajtot követően is megőrizte a vezetést. STW-s Opel Vectrájával eleinte nem tudott elszakadni közvetlen üldözőjétől, a Renault Cliót vezető Zoran Kastratovictól, ám végül sikerült neki, így 2013-as diadalai után ismét győzelmet ünnepelhetett a Hungaroringen. A 3. helyen Rudolf Pesovic futott be egy BMW 320 Si volánja mögött, amely korábban a Túraautó Világbajnokságban is szerepelt.

A magyar versenyzők közül Vizin Tamás és ifjabb Ficza Ferenc is több helyet javított a rajtpozíciójához képest az első körben, ekkor az 5. és 6. pozíciót foglalták el – az erősebb autókat vezető riválisok azonban később megelőzték őket. Az összetettben végül Ficza végzett legelőrébb, a 10. helyen, a Lotus Cup Eastern Europe győztese, a címvédő Vizin 13. lett. Az 1,6 liternél kisebb hengerűrtartalmú autók mezőnyében Mink Zoltán nyert egy Honda Civic-kel, miután Merk József kénytelen volt feladni a futamot. Az autójának elszállítása miatt rövid időre a Safety Cart is be kellett küldeni.

A több száz lóerős autócsodákat felvonultató nagy túraautók versenyén Stefan Rosina egy rossz rajttal nehézzé tette saját versenyét, de a harmadik körben az élre állt, és magabiztosan nyert. A rajtot meglepetésre a második helyről rajtoló Jiri Pisarik kapta el jobban, így a tegnapi időmérőn egyeduralkodó Stefan Rosina (Alpina B6 GT3) kénytelen volt besorolni a második helyre. Kettejük csatája egészen a harmadik körig húzódott, amikor Rosina a kettes kanyar előtt végre be tudott állni Pisarik Ferrarija elé. Innentől kezdve az ex-Porsche Szuperkupás szlovák fokozatosan húzott el a mezőnytől, végül majdnem 18 másodperccel nyert.

A mezőnyben természetesen indultak magyarok is. A legjobb közülük Lekeny György lett a kupás Porschéval, aki az abszolút hatodik helyet szerezte meg. Bódis Kálmán az abszolút nyolcadik, Lekeny Márk az abszolút 11. helyen ért be a célba.

Meglepően egyértelmű győzelmet ért el Patrick Eisemann a közép-európai Porsche Kupa szombati futamán. A magyarok közül Walter Csaba abszolút ötödik, kategória első lett a régebbi fejlesztésű autójával. Lekeny György a vendég versenyzők között lett harmadik (abszolút 8.), míg Bódis Kálmán a régi autók versenyében lett harmadik (abszolút 12.).

Az autós gyorsasági bajnokság programjában idén újdonságként szerepel a TWC Tourenwagen Cup, amelyben egyedileg épített kis túraautók csapnak össze. A szezonnyitó speedzone.hu Kupa szombati versenyén összesen 34 pilóta állt rajthoz a Hungaroringen, az első rajtsort a Renault Cliót vezető svájci Christjohannes Schreiber és Lévai Zoltán foglalta el. A magyar versenyző elrontotta a rajtot, de nagyot küzdve visszaverekedte magát a 2. helyre, és csak kevéssel lemaradva végzett a végig vezető Christjohannes Schreiber mögött. A dobogó alsó fokára a szlovén Anze Urbanicic állhatott fel. Tóth Anita összesítésben az 5. helyen ért célba, a startnál beragadó, és ezzel sok időt vesztő Csiszér Béla tizedik lett.

A régebbi Cliók mezőnyében a lengyel Tomasz Rzepecki nyert, a Mitsubishi Coltok között az osztrák Thomas Fischer. A Chevrolet Cruze-ok mezőnyében a német Max Kottmayr-t intették le elsőként, a Twingo kupában a szlovén Bostjan Avbeljt, a Kia Picanto kupában a lengyel Karol Urbaniakot.

Eredmények

Formaautók:

1. Christopher Höher (Dallara 308) 27 perc 34.037 mp.

2. Jakub Smiechowski (Dallara F308) + 20.238 mp.

3. Pödör Balázs (Dallara F3) + 57.984 mp.

4. Mario Schopper (Dallara 305) + 1 perc 04.619 mp.

5. Magyar János (Formula Tatuus Honda) + 1 perc 04.999 mp.

Endurance:

1. Jiri Pisarik (Ferrari 458 GT3) 1 óra 01 perc 48.827 mp.

2. Miro Konopka (Porsche GT3 R) + 46.768 mp.

3. Jakub Kubas (BMW Alpina B6 GT3) + 59.674 mp.

4. Lubomír Jakubík (BMW Alpina B6 GT3) + 1 kör

5. Marcel Kusín (Ferrari 430 GT2) + 1 kör

Kistúraautók:  

1. Milovan Vesnic (Vauxhall Vectra STW) 28 perc 14.302 mp.

2. Zoran Kastratovic (Renault Clio) + 5.184 mp.

3. Rudolf Pesovic (BMW 320 Si) + 38.212 mp.

4. Julo Koncek (Vauxhall Vectra STC) + 38.741 mp.

5. Jakub Wyszomirski (Honda CR-Z) + 47.080 mp.

Nagytúraautók:

1. Stefan Rosina (BMW Alpina B6 GT3): 27 perc 35.142 mp.

2. Jiri Pisarik (Ferrari 458 GT3) + 17.852 mp.

3. Ales Jirasek (Praga P1) + 50.505 mp.

4. Jakub Kubas (BMW Alpina B6 GT3) + 56.341 mp.

5. Miroslav Konopka (Porsche 911 GT3 R) + 1:00.519 mp.

Porsche Kupa:

1. Patrick Eisemann (Porsche 911 GT3 Cup, 991): 22 perc 21.570 mp.

2. Marcin Jedlinski (Porsche 911 GT3 Cup, 991) + 25.897 mp.

3. Jaroslav Budzynski (Porsche 911 GT3 Cup, 991) + 28.263 mp.

4. Grzegorz Moczukski (Porsche 911 GT3 Cup, 991) + 30.155 mp.

5. Walter Csaba (Porsche 911 GT3 Cup, 997) + 35.220 mp.

TWC Tourenwagen Cup:

1. Christjohannes Schreiber (Renault Clio IV) 25 perc 29.479 mp.

2. Lévai Zoltán (Renault Clio IV) + 2.167 mp.

3. Anze Urbanicic (Renault Clio IV) + 23.183 mp.

4. Tomasz Rzepecki (Renault Clio III) + 27.100 mp. 

5. Tóth Anita (Renault Clio IV) + 34.144 mp.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: