DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Gyorsasági (Gy)

Formulaautó-bajnok, aki a motorozás felé is elkacsintgatott

A gokartban kétszeres bajnok (2010 és 2011, Rotax MiniMax) Rónai Tamás ugyan 2013-ban már teljesített egy Formula BMW-s tesztet a maláj F1-es pályán, Sepangban, ám első igazi értelemben vett formulaautós szezonját idén futotta.



 

Sikerrel, hiszen a gyorsasági autós ob II./1-es, formulaautók számára kiírt kategóriájában az abszolút 5. helyet szerezte meg az év végi összesítésben, de ami ennél számára sokkal fontosabb volt, hogy a hasonszőrű versenytechnikákat felvonultató Formula Renault Csoportban bajnoki címet szerzett.

A bajnoki véghajrá – amelyet elmúlt hétvégén, a Hungaroringen rendeztek, három különálló forduló keretében – komoly izgalmakat és fordulatokat tartogatott. Hogy miféléket, arról a 15 éves pilótát kérdeztük.



 

- Gratulálok a Formula Renault Csoportban elért bajnoki címedhez. Ha jól tudom, az utolsó hétvégére is maradtak izgalmak, még akkorra is, amikor már a legkevésbé sem számítottatok rá. Mi történt?

- Így van, az utolsó hétvégén nem volt könnyű dolgunk, mert ért minket néhány váratlan meglepetés. A szombati verseny után megkönnyebbültünk, és abban a hitben tértünk nyugovóra, hogy megnyertük a bajnokságot. Vasárnapra viszont hoztak egy új szabályt, ami szerint az utolsó fordulón dupla pontokat osztanak, így viszont mégsem örülhettünk, mert két pontra még szükségem volt a bajnoki címhez. Ráadásul, vasárnap az első futamra ki sem tudtam állni egy technikai probléma miatt, így gyűltek a felhők a fejünk felett. Sőt, az is elég kérdéses volt, hogy a második futamon rajthoz tudok-e állni, mert valamiért nem tudtam beindítani az autót, nem tudtam felállni a rajtrácsra, így csak a bokszutcából eredhettem a többiek után, és onnan kellett megkezdenem a felzárkózást. Maga a verseny viszont már nagyon jól sikerült, abszolútban egészen a 3. helyig jöttem előre, kategóriámban pedig egy újabb győzelemmel sikerült végleg biztossá tennem a bajnoki címet.



 

- A hungaroringi három fordulót megelőzően az abszolútban is egészen jól álltál, hiszen csak két pont volt a hátrányod a 4. helyezett Fekete Dominikkel szemben. Őt végül sikerült megszorongatnod, vagy az említett technikai problémák miatt ez most elmaradt?

- Utóbbi. A vasárnap jelentkező technikai problémák, főleg az első futam nullázása most meggátolt abban, hogy Dominikre veszélyes legyek a végén az összetettben, de azért az 5. helyet így is sikerült megtartanom. Amire a legbüszkébb vagyok, hogy a kategóriám bajnoki címe meglett, hiszen itt teljesen azonos technikákkal versenyzünk, és egész évben az volt a fő célunk, hogy itt elhódítsuk a bajnoki címet. Hála csapatom, a Gender Racing munkájának, ez sikerült.



 

- Te most vagy 15 éves, Fekete Dominik most 16, de ha jól tudom, Nektek már elég szép kis közös múltatok van a versenypályákon, hiszen anno a gokartban is együtt versenyeztetek…

- (Nevet.) Így van. Én 2009-ben kezdtem el versenyszerűen gokartozni, és a következő két évben már sikerült elhódítanom a bajnoki címet a Rotax MiniMax kategóriában. 2010-ben éppen Dominik lett mögöttem a második, úgyhogy vele tényleg már régebb óta ismerjük egymást ellenfélként. 2011-ben Közép-Kelet-Európai bajnok lettem szintén MiniMaxban. 



 

- Azt jól tudom, hogy Te anno nem is négy, hanem két keréken kezdted a versenyzést?

- Igazából gokartosként kezdtem, de tény, hogy utána többször is elkacsintgattam kicsit a motorozás felé. Ez elsősorban Talmácsi Gábornak, és a vele ápolt közeli, baráti viszonynak volt köszönhető. Gábor tavaly mentorként is segített egyengetni a pályafutásomat, természetesen már négy keréken, amiért nagyon hálás vagyok neki. A jó kapcsolat máig megmaradt, de az útjaink most külön váltak, hiszen ő minden erejével új csapatára, a Talmácsi Racingre, én pedig a formulaautós karrieremre koncentrálok.



 

- Mi lesz a célod jövőre? 

- Van néhány lehetőségünk, de ezek közül még semmi nem publikus, mivel még nagyon sok minden kellene ahhoz, hogy ezekből valóság legyen. A fő célom viszont mindenképpen az, hogy jövőre is a magyar bajnokságban folytassam jelenlegi csapatom, a Gender Racing színeiben. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: