DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
GP2/3

Orosz parádéval indult az F2 új korszaka

Igazi gumipókerré vált a Formula-2 bahreini szezonnyitója, miután egyesek nem tudták kellően életben tartani abroncsaikat a leintésig, így a hajrában az élen álló kettős is pozíciót veszített Artem Markelovval szemben.

Az időmérő még a Prema kettősének sikerült a legjobban, hiszen Charles Leclerc és Antonio Fuoco végeztek az élen - akik nem mellesleg mindketten tagjai a Ferrari Akadémiájának is -, szombaton azonban már nem alakult ilyen jól a sorsuk. Sőt, Fuocót már az időmérő után hátrasorolták három hellyel feltartás miatt, így a McLaren tehetsége, Nyck de Vries került fel az első sorba.

A rajt után aztán mégis a harmadik helyről induló Norman Nato ugrott az élre, aki körökön át tartani is tudta a vezetést, ám Leclerc még a bokszkiállások kezdete előtt utat talált mellette, és kicsit sikerült is elhúznia az élen. Kettőjük közül Nato ejtette meg korábban kerékcseréjét, és taktikája bevált, hiszen amikor Leclerc is teljesítette sajátját, a két autó szinte egyszerre érkezett meg az 1-es kanyarba, majd a kör jelentős részén át ádáz csatába kezdtek, és a már jobban tapadó abroncsaival végül Nato oldalára dőlt a mérleg nyelve, aki vissza tudta venni az első helyet, és a továbbiakban le is szakította riválisát.

C9c1kvtWAAAPAWQ



A 32 körös futam utolsó hat-nyolc körébe lépve aztán egyre többen kezdtek küszködni a gumik tapadásával, néhányan nem tudták olyan jól életben tartani őket, mint mások. Ennek egyik nagy vesztese a sokáig a negyedik helyen haladó de Vries lett, aki végül egészen az egy pontot érő 10. helyig csúszott vissza.

De az élen is változást hozott az abroncsok állapota. A sokáig kényelmes harmadik helyét őrző Artem Markelov jött leginkább lendületbe a hajrára, amiben segítette, hogy riválisainál néhány körrel későbbre tudta tolni kerékcseréjét. A Russian Time orosz pilótája beérte és könnyedén megelőzte Leclerc-t, majd pillanatokon belül Nato is lőtávolságon belülre került hozzá, aki szintén nem tudott védekezni. Markelov az utolsó előtti körben átvette a vezetést és meg is nyerte az idénre F2-vé átkeresztelt korábbi GP2 első versenyét.

Markelovnak korábbi három GP2-es éve alatt csupán egy győzelem és két további dobogó állt a neve mellett, most azonban jelezte, hogy vele is számolni kell az idei bajnoki hadjárat során. Nato második helye révén hosszú idő után első dobogóját szerezte az Arden, míg a monacói Leclerc a kategóriában teljesített első futamán volt képes a pódiumon végezni.

A sorozattól igencsak karakteridegen módon mind a 20 pilóta eljutott a célig, a rajtot és a további csatákat is baleset nélkül vészelte át a mezőny.

A sprintversenyt vasárnap rendezik, ahol a most nyolcadik helyen célba érő Nobuharu Matsushita, a Honda tehetsége állhat majd a pole-ban. 

 

A főverseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Artem Markelov RUSSIAN TIME 58:18.977   32
2 Norman Nato Pertamina Arden 58:26.868 7.891 32
3 Charles Leclerc Prema Racing 58:32.757 13.780 32
4 Jordan King MP Motorsport 58:36.455 17.478 32
5 Oliver Rowland DAMS 58:37.121 18.144 32
6 Alexander Albon ART Grand Prix 58:38.721 19.744 32
7 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 58:46.033 27.056 32
8 N.Matsushita ART Grand Prix 58:48.948 29.971 32
9 Antonio Fuoco Prema Racing 58:49.927 30.950 32
10 Nyck de Vries Rapax 58:54.703 35.726 32
11 Nicholas Latifi DAMS 59:06.555 47.578 32
12 S.S.Câmara MP Motorsport 59:09.123 50.146 32
13 Ralph Boschung Campos Racing 59:11.506 52.529 32
14 Sergio Canamasas Trident 59:15.288 56.311 32
15 J.Cecotto Jr. Rapax 59:25.700 1'06.723 32
16 Stefano Coletti Campos Racing 59:31.910 1'12.933 32
17 Sean Gelael Pertamina Arden 59:37.556 1'18.579 32
18 Gustav Malja Racing Engineering 59:43.460 1'24.483 32
19 Nabil Jeffri Trident 59:57.959 1'38.982 32
20 Louis Delétraz Racing Engineering 59:58.083 1'39.106 32
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: