Miután az elmúlt években összesen kilenc győzelmet szerző Koiranen kihagyja az első GP3-as tesztet, és egyáltalán a részvétele is bizonytalanná vált a kisebbik F1-es nevelőkategória idei szezonjában, könnyen lehet, hogy csupán 19 versenyző alkotja majd az idei mezőnyt, miközben tavaly még 23 versenyző állta rajthoz a legtöbb futamon. Nem egyedi jelenség ez a nagyobb európai nevelőszériákban, elég csak megnézni a három másik sorozatot, melyek az F1 fő utánpótlásbázisát jelentették az elmúlt években.
A Formula–2 névre átkeresztelt GP2 mezőnyét idén 20 autó alkotja, szemben a tavalyi 22-vel, az F3-as Európa-bajnokság számai ugyanígy alakulnak, míg a WSR Formula Renault 3.5 utódsorozata, a Formula V8 mindössze 10 versenyzőt erősített meg egyelőre a tervezett 16 autós mezőnyből – ők „legalább” tavaly sem voltak többen.
Ha néhány évre visszatekintünk a négy sorozat várható, összesen 75 tagú mezőnye nagyon komoly visszaesést jelent. A 2013-as szezonban például a GP2-ben 26, a GP3-ban 27, a WSR3.5-ben 26, az F3-as Európa-bajnokságban pedig 28 tagú volt az átlagos indulószám, azaz négy év alatt több mint negyedével csökkent a négy nagy európai nevelőszériában induló pilóták száma.