DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Gokart

Gorzó Zsolt: Felemás érzésekkel zártam a vasárnapot

Kezdte Gorzó Zsolt az interjút a vasárnapi Gokart versennyel kapcsolatban, mely a 2015. év Magyar Országos Gokart bajnokságának 2. fordulója volt a Pannónia Ringen.

Milyen volt a vasárnapi verseny?

Az egyik szemem sír, a másik nevet… Hol is kezdjem? A reggeli szabadedzésen használt gumikon még 3 tizedes előnyöm volt a versenytársakkal szemben, de ekkor már éreztem, hogy talán ez a gokart beállítás nem lesz jó az időmérőre az új gumikkal. Érzéseim beigazolódtak. Csapattársam elmondása alapján szinte az utolsó körig vezettem az időmérőt, de sajnos végül másféltizedes hátránnyal végeztem, ami a 4. pozícióból történő rajtoláshoz volt elég. Nem voltam boldog, hiszen a pálya jobb oldaláról indulhattam, ami itt nem előnyös. Első futamban sikerült megtartani a 4. pozíciómat a rajt után, ami egyben a végeredmény is lett. Második futamra éreztem, hogy akár ebből még dobogós eredmény is lehet egy jó elkapott rajttal. A rajtot követően egy szerencsétlen, apróbb baleset miatt visszaestem az 5. helyre, de utána elég gyorsan újra felzárkóztam az élbolyra vonatozni. Végeredmény ismételten a 4. hely lett egy szoros befutóval.  Tanulság, hogy nem szabad spórolni az edzéseken a gumival. Az időmérőn az új gumival lassultam, mert nem volt hozzá jó a váz-beállítás, a döntőn viszont már a leggyorsabb időt mentem a kopottabb gumik ellenére, de ez sajnos kevés volt a tiszta előzéshez. Nagyon kevéssel, mindössze 8 tizedes hátránnyal maradtam le a dobogós helyről. Annak viszont örülök, hogy csapattársam mindkét futamban az első helyen végzett. Ezúton is gratulálok neki!

Gorzo_gokartbesz(5)



Milyen beállításokon múlik is pontosan az eredmény?

Igazat megvallva nagyon összetett ez a dolog, természetesen a Pilóta a legfontosabb tényező, de nagyon sok múlik a váz illetve karburáció/motor beállításokon is. A szombati edzésen feltettem egy garnitúra új gumit, amihez állítgattam a motort a vasárnapi versenyre, viszont a vázat nem, ami így utólag, hiba volt. A második fordulóban jobb időket sikerült mennem, mint az elsőben, hiszen inkább a kopott gumikhoz volt megfelelő a váz beállítás. Viszont örülök, mert jó irányba haladunk a motor megismerésének tekintetében. Ez egy új fejlesztés, amelyet 2015-ben adott ki a Rotax. Nekem ez volt a második versenyem vele ezért és nincs még elegendő tapasztalatom a beállításokat illetően.

Milyen sűrűn kell a gumit cserélni, ennyire függ ettől az eredmény?

Igen, ez fontos, ugyanis az időmérőt a verseny napján mindig új gumival kell abszolválni. Általánosságban azt lehet mondani, hogy egy új gumi a 3.-4. körnél az optimális, aztán egyre lassabb köröket lehet vele menni. Egy versenyen egy szett gumi mindenképp elfogy, nem beszélve az edzésekről, hiszen van, aki délelőtt és délután is új gumi szettet tesz fel. Ez igazából nagyban függ attól, hogy mi fér be le a költségekbe.

Hol lesz a következő verseny?

A következő forduló 2015.05.22-24 Ausztriában Pachfurth-ban lesz a Speedworld park 2-es nyomvonalán. Nagyon jó ez a pálya, úgyhogy várom már és remélem, hogy ezek a beállítások már sikerre visznek és ismét dobogós helyet fogok elérni.

Köszönöm a riportot, sok sikert a hétvégére!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: