A korábbi híreszteléseknek megfelelően valóban vonórudas első futóműre váltott a Ferrari az SF-25-össel, de Loic Serra technikai igazgató szerint ezen felül is átalakították az autó 99 százalékát a 2024-es masinához képest.
Miközben a nagy londoni show keretein belül a többi csapathoz hasonlóan a Ferrari is csupán a 2025-ös festését mutatta be – amely szintén módosult a sötétebb árnyalatú vörössel és a több fehér részlettel, amellyel a csapat közleménye szerint a márka története és identitása előtt tisztelegnek –, a Scuderia egyúttal közzétette az első stúdiófotókat is a tényleges idei versenygépéről.
Valamint annak technikai részleteiről is: mint kiderült, igaznak bizonyultak azok a sajtóhírek, miszerint a legjelentősebb változatás az első felfüggesztést fogja érinteni az SF-25-ösön, ugyanis nyomórudasról vonórudas megoldásra vált a Scuderia.
Mint írják, ezzel az autó körüli légáramlást akarták letisztázni, és egyúttal nagyobb fejlesztési teret ad nekik aerodinamika terén, mivel az előző változatot elmondásuk szerint már eléggé kimerítették.
„Az SF-25-ös az SF-24-es továbbfejlesztése, ami kiváló kiindulási pontot ad, amin dolgozhatunk” – fogalmazott a Mercedestől érkezett és nemrég kinevezett karosszériáért felelős technikai igazgató, Loic Serra.
„Ami azt illeti, keményen is dolgoztunk, az autó 99 százalékát megváltoztattuk, fejlesztve a felépítését a teljesítmény maximalizálása érdekében. A vonórudas első felfüggesztés csak a legegyértelműbb a számos jelentős változtatás közül.”
„Arra számíthatunk, hogy rendkívül szoros lesz a következő szezon, ahol az eredményeket ezredmásodpercek dönthetik el. Mindannyian mindent beleadunk, hogy megtaláljuk a legkisebb előnyöket is, amelyek a különbséget jelenthetik. Várjuk, hogy a legelső futamtól kezdve versenyképesek legyünk.”
Az F1-es motort is tovább optimalizálták
Bár a motorszabályok 2022 óta változatlanok, a hajtáslánc terén is mindent megtettek a maranellóiak azért, hogy mindent optimalizáljanak – erről Enrico Gualtieri, az erőforrásokért felelős technikai igazgató beszélt:
„Ez a pillanat a hetedik tartó kemény munka és eltökéltség kicsúcsosodása, és és rendkívül izgatottak vagyunk a következő szezon kapcsán. A 2025-ös erőforrást a 2022 óta befagyasztott szabályzat keretében fejlesztettük, de továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk, hogy minden egyes alkatrészéből kihozzuk a maximumot.”
„Keményen dolgoztunk az összes vezérlési stratégián és procedúrán, hogy biztosítsuk, hogy minden alkatrész működni fog minden versenyen. A megbízhatóság továbbra is top prioritást jelent, és továbbra is a felkészülésre, a minőségre és a következetességre fókuszáltunk, hogy a legmagasabb szinten teljesíthessünk a pályán.”
„A 2025-ös idény egyedi kihívásokat tartogat, de készen állunk rá, hogy szembenézzünk velük, miután megszállottan figyeltünk minden részletre. Biztosak vagyunk benne, hogy az SF-25-ös lehetővé teszi, hogy elérjük a céljainkat.”
Az SF-25-öst egyébként szerdán pályára is viszi Fioranóban Charles Leclerc és Lewis Hamilton egy maximum 200 kilométeres filmforgatási nap és bejáratás keretében, majd jövő héten a bahreini hivatalos F1-es teszten a mezőny többi tagja ellen is megláthatjuk, mire képes a vörösök új gépe.