Paolo Filisetti, a Racingnews365.com technikai elemzője összegezte azt, hogy mit vélt felfedezni a McLaren MCL39-esen az első, közreadott fotók alapján.
A McLaren lett az első F1-es csapat, amely bemutatta 2025-ös autóját, amikor az MCL39 csütörtökön „álcázott” festésben pályára lépett Silverstone-ban.
Az autó első pillantásra nagyon hasonlít a 2024-es MCL38-ra, és ez így is van, de a finomhangolás ugyanakkor egyértelmű.
Az autó felfüggesztését megnézve egyértelmű, hogy a felső keresztlengőkar erősen dől, míg a hátsó lengőkar ismét nagyon alacsonyan csatlakozik be. Ezért nagyon érdekes, hogy az első felfüggesztés nagyon hangsúlyosnak tűnik az előző modellhez képest. Ezt tovább erősíti a felső lengőkar megnövelt magassága a szekció alján.
Megkísérelték növelni az alsó keresztlengőkar dőlésszögét, ugyanezen okokból a felső keresztlengőkar dőlésszögét is megnövelték.
Az oldaldobozok kívülről kevésbé lekerekített profilúak, de különösen a motorburkolat sokkal kevésbé terjedelmes. Valójában a motorburkolat profilja szinte teljesen egyenes.
Ezen kívül a hátsó felfüggesztésnél az alsó keresztlengőkar eltérő helyzete is látható. Ez koncepcióváltásra utal, amelyet az autó hátsó részének új borítása rejt.
A lényeg, hogy Andrea Stella csapatfőnök kijelentései máris beigazolódhatnak, hiszen az autón a kemény munka jeleit láthatjuk, és azt is, hogy mindent megtettek azért, hogy az előzőhöz képest növeljék az erősségeit.
Az mindenesetre már most egyértelmű, hogy az MCL39 sokkal extrémebb, mint az MCL38.