A Gazzetta dello Sport úgy tudja, Lewis Hamilton rögtön jobban ráérzett a korábbi évek Ferrarijaira, mint azokra a Mercedesekre, amelyeket az utóbbi években vezetett, ennek köszönhetően pedig a Scuderiánál is rendkívül optimisták a 40 éves pilóta versenyképességét illetően.
Mint arról többször is írtunk, Hamilton az elmúlt hetekben teljesítette első köreit F1-es Ferrarikkal. Először a Scuderia saját fioranói tesztpályáján ülhetett be a 2023-as versenygépbe, majd azt vitte pályára Barcelonában is – ahol aztán a második napján össze is törte az SF-23-ast.
Néhány nappal később pedig egy átalakított 2024-es Ferrarit is vezethetett Hamilton a csapattárs Charles Leclerc társaságában a Pirelli gumitesztjén – jóllehet, ott a gumigyártó diktálta a programot. A beszámolók szerint amúgy Hamiltonék az SF-23-asba is visszaültek egy hete, ezzel pedig a hétszeres világbajnok el is használta a szabályokban engedélyezett négy korábbi autós TPC-tesztnapját.
Olasz sajtóértesülések szerint Fioranóban még nem ment minden simán, Hamilton nem érzett rá egyből a pedálokra, Barcelonára azonban a Ferrari végrehajtotta a brit által kért módosításokat.
A Gazzetta szerint pedig olyannyira jól sikerült mindez, hogy Hamilton „egyből komfortosabban érezte magát” az előző évek Ferrarijaiban, mint a ground-effect korszak Mercedes-autóiban, amelyekkel 2022 óta versenyzett az Ezüst Nyilaknál. A beszámoló szerint a pilóta gyorsan alkalmazkodott az SF-23-ashoz és a módosított SF-24-eshez egyaránt.
Az idézett olasz lap azt is hozzáteszi, hogy mindezek miatt komoly optimizmus jellemzi a Ferrari-tábort: úgy vélik, az eddig látottak alapján Hamilton rögtön az évadnyitótól kezdve versenyképes lehet velük – annak ellenére, hogy a 2024-es idény volt karrierje egyik leggyengébbje, ahol különösen az időmérőkön maradt alul látványosan a Mercedesen belül George Russell-lel szemben.
Mivel Hamilton TPC-tesztnapjai tehát elfogytak, legközelebb már a 2025-ös F1-es autóban láthatjuk őt és Leclerc-t is: a tervek szerint a nagy londoni évindító show utáni napon, február 19-én gurulnak ki először Fioranóban az SF-25-össel, majd február 26-tól 28-ig következik a hivatalos bahreini előszezoni teszt a teljes mezőnnyel. Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat március 14-től 16-ig rendezik.
Arról, hogy mit érdemes kiolvasni Hamilton eddigi ferraris tesztjeiből, a Pitwall hétfői friss adásában is részletesen beszéltünk: