A Motorsport értesülései szerint nemcsak a hajtásláncot és a váltót, hanem akár a felfüggesztést is a Ferraritól szerezheti be a 2026-ban tizenegyedik csapatként a Formula-1-es mezőnyhöz csatlakozó Cadillac.
Nem sokkal azt követően, hogy a korábban a FOM által még elutasított Cadillac F1 Team „elvi megállapodást” kötött a száguldó cirkusz kereskedelmi jogainak birtokosával, az istálló bejelentette, hogy a Ferrari fogja ellátni őket motorokkal és váltókkal, amíg az „évtized végére” – a tervek szerint 2028-ra – ki nem fejleszti saját erőforrását a General Motors.
Az említett szaklap viszont most arról számolt be, hogy bár hivatalos megerősítés ezzel kapcsolatban még nem érkezett, de úgy tudják, hogy a Ferrari és a Cadillac együttműködése a futóműre is kiterjedhet, azaz a felfüggesztést is a maranellóiaktól vásárolhatná az F1 új alakulata.
Ezzel a Cadillac a másik amerikai csapat, a Haas mintáját követhetné, hiszen ők is szoros technikai együttműködésben állnak a Scuderiával azóta, hogy 2016-ban megérkeztek a rajtrácsra.
A Cadillac számára egy ilyen megállapodás lehetővé tenné, hogy más területekre fókuszáljanak a fejlesztésekkel és az erőforrásokkal a 2026-os beszállásra való felkészülés jegyében.
Egyébként a jelenlegi istállók közül sem csak a Haas él hasonlóval: a Racing Bulls is együttműködik az anyacsapattal, a Red Bull-lal, ahogy az Aston Martin is a Mercedestől szerzi be az autó komplett hátsó szekcióját.
Ahol előnyben a Cadillac a jelenlegi F1-es csapatokkal szemben
A Cadillac számára nagy segítséget jelenthet a Ferrarival való szélesebb partnerség, ahogy az is segíti a munkájukat, hogy néhány szabály és megkötés még nem vagy nem teljes mértékben vonatkozik rájuk azok közül, amelyek a jelenlegi tíz gárdára már igen.
A költségvetési limitnek például ugyan 2025-ben már meg kell felelniük nekik is (a korábbi kiadásaikat nem számítják bele ebbe), viszont a szélcsatorna-használatra és a CFD-kutatásra ugyanaz az alapértékhez képesti 115 százalékos érték vonatkozik, mint a konstruktőri tizedik helyezettre, azaz jelenleg a Sauberre (a hendikeprendszer értelmében konstruktőri helyezésenként öt százalékkal csökkent ez az érték, azaz a világbajnok McLaren 70 százalékkal kezdi a szezont, s ezeket az év közepén számolják újra az aktuális állás alapján).
Ráadásként értelemszerűen a Cadillac az összes szélcsatornás idejét a 2026-os autó fejlesztésére fordíthatja, míg a jelenlegi mezőny tagjai az idei és a jövő évi versenygép munkálatai között kénytelenek megosztani az időt és az erőforrásokat.