Érdekes történetet osztott meg az Armchair Expert podcast műsorában az 53. születésnapját a minap ünneplő Toto Wolff. 2009-ben az akkor 37 éves Wolff egy Porsche 911 RSR volánjánál próbált meg hét perc alatti kört teljesíteni a legendás Nordschleifén – ám ez a próbálkozás csaknem katasztrofális véget ért a későbbi Mercedes-vezér számára:
„A pálya más volt, még nem volt új az aszfalt. Őrülten veszélyes volt, semmi sem hasonlítható hozzá. Barátok voltunk Niki Laudával, aki ott szenvedett balesetet a Formula-1-ben, ott égett meg. Azt kérdezte, miért csinálom ezt, nagy butaság, senkit sem érdekel, mit csinálok a Nürburgringen.”
„De épp egy életközepi válságban voltam! Előkészítő körön történt. Az autó már furcsának érződött, a gumik szétestek. Amatőr hozzáállásom volt. Azt mondtam magamnak, hogy miközben már tudtam, hogy gond van az autóval, egyszer megpróbálom.”
„Ezen az egy próbálkozáson 15 másodperccel voltam gyorsabb, 6:40-es vagy 6:35-ös idő lehetett volna. Ma már 6:20 körül van egy jó idő, de ez 15 éve történt, és teljesen más volt a pálya. A ma már lapos részek akkoriban még nem voltak azok.”
„Furcsának tűnt az autó. Úgy voltam vele, hogy csak befejezem a kört. Aztán defektet kaptam a legveszélyesebb szakaszon. 189 mérföld/órával [304 km/h-val – a szerk.] haladtam. A jobb hátsó defekttel belecsapódtam a védőkorlátnak, fejtetőre álltam. Szerencsére nem repültem ki az erdőbe. Csúsztam 250 métert, aztán megálltam.”
„Megállítottam az autót, ami égett. Azt gondoltam, minden rendben. A védőkorlát mögött, sisakkal a fejemen, a hátamon fekve találtak meg, mintha aludtam volna. Nincsenek emlékeim róla. A sokk és az adrenalin segítségével kiszabadítottam magam az autóból.”
„De súlyos agyrázkódásom volt. Eszméletlenül találtak rám. Mentőautóba tettek és a helyi kórházba vettek, oxigénre kötve. Az aggasztó rész a gerincben érzett fájdalom volt, illetve a bizsergés a lábamban. Arra gondoltam, hogy Nikinek igaza volt.”
„Röntgennel megvizsgáltak. Megkérdeztem egy nővértől, hogy sérült-e a gerincem. Azt mondta, nincs felhatalmazva rá, hogy kiadja ezt az információt. Még mindig éreztem a bizsergést. Jött az orvos, és mondta, hogy a gerincvelő rendben, de kompressziós töréseim vannak, és az egyik szemem is befelé billen.”
Wolff elmondta, hogy az orvosok javaslata ellenére hazarepült, de nem tudott aludni a szédüléstől, s egy időre az íz- és szagérzékelését is elveszítette. Ugyanakkor nem mást köszönhet az ijesztő balesetnek, mint azt, hogy megismerkedett későbbi feleségével, Susie-val:
„Egy fitnessztáborban vett részt más Mercedes-versenyzőkkel együtt. Én részvényes voltam a túraautós csapatban, de nem ismerjük egymást. Terjedt a pletyka, hogy Totónak csúnya balesete volt. Felhívott. És így indult minden… Megkérdezte, rendben vagyok-e. Elkezdtünk beszélgetni. Végül félórás telefonhívás lett belőle.”