Miután a Red Bull bejelentette, hogy Liam Lawson lesz Max Verstappen csapattársa 2025-ben, a csapat több képviselője magyarázkodni kényszerült a sajtóban azzal kapcsolatban, hogy miért az új-zélandira esett a választás Yuki Tsunoda helyett, aki az általános vélekedés szerint már eleget bizonyított az energiaitalosok kisebbik csapatánál.
Többek között azon alapszanak ezek a vélemények, hogy Tsunoda a 2024-es közös hétvégéken gyorsabbnak tűnt Lawsonnál, s ezt maga a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko sem vitatta, amikor az RTL és a sport.de által készített interjúban megkérdezték, hogy mi szólt a japán versenyző ellen:
„A sebességet tekintve jelenleg biztosan Tsunoda a gyorsabb a kettőjük közül” - mondta Marko kettőjükről, majd hozzátette: „De nincs meg benne a kellő állandóság, és folyamatosan hibázik” – mondta, utalva például Mexikóra, ahol a japán többször is megrongálta a VCARB 01-es versenygépet.
„Aztán ott vannak a dühkitörései, amelyek ugyan jelentősen javultak, de továbbra is problémát jelentenek. Ilyenkor elveszíti az irányítást, és lelassul” – mondta Marko, aki azt is elárulta, hogy Tsunodát nem lepte meg, hogy nem rá esett a csapat választása.
Marko arra is rámutatott, hogy milyen további veszélyt láttak Tsunoda szerződtetésében: „Úgy gondoljuk, hogy komoly érzelmi kihívást jelentene Tsunoda számára, ha Max mellett rájönne, hogy nem tudja megverni, esetleg meg sem tudja közelíteni, és nem úgy alakulnak a dolgok, ahogyan azt elképzelte.”
A 81 éves veterán azt is kifejtette, hogy bár Lawsonnak kevés tapasztalata van az F1-ben, a mentális ereje és a fejlődési potenciálja is alkalmassá teszi a Red Bull ülésére. Első körben azt várják tőle, hogy ne kapjon ki három tizednél jobban Verstappentől.