Egyetlen szabadedzés alatt kellett felkészülni a sprinthétvége folytatására Katarban, ebben az egy órában pedig a csapatok a váratlanul hűvös körülményekhez próbálkoztak alkalmazkodni a beállításokkal – a vártnál jóval alacsonyabb hőmérsékletek mellett zajlott a gyakorlás.
A nehezítést emellett a nagy forgalom okozta, hiszen a tempós kanyarokban komoly problémát okoztak a lassabban guruló autók, akadtak veszélyesebb pillanatok, illetve olyanok is, amikor „csak” leszorítóerőt veszített az érintett a többiek miatt.
Összességében az edzés nagy részében Charles Leclerc állt az élen a Ferrarival, aki bekezdett a kemény keverékű gumikon, és sokáig vezetett is, majd megérkezett mellé csapattársa, Carlos Sainz, aki előbb megközelítette, majd a gyakorlás utolsó negyedében meg is előzte a monacóit.
A Ferrarik összességében a mezőny előtt jártak, de tegyük hozzá, hogy ők a kemény gumikat használták, a többiek viszont inkább a közepeseket – mindenesetre Sainz három és fél tizedmásodpercet adott Leclerc-nek, és több mint hatot a harmadik helyen álló Lando Norrisnak. Az eltérő programok miatt a különbségek egyébként is szokatlanul nagyok voltak, ráadásul a forgalom és a szél miatt is nehéz volt hibátlan kört futni, ami szintén jelentősen befolyásolta az eredményeket.
Az utolsó tíz percben aztán felkerültek a legjobban tapadó lágy gumik, és mindenki rápróbált egy időmérős körre, ezek alapján pedig Leclerc vette vissza az első helyet: Sainz lágy gumis köre nem jött ki jól, nem tudott hibátlan maradni, így negyedik lett, kettejük közé pedig bejött a lágy gumikon felgyorsuló két McLaren Norris és Oscar Piastri sorrendben.
A Red Bull szinte észrevehetetlen volt ebben az órában, nagy kérdés, hogy mennyi tempót találhatnak még Max Verstappenék, mert elsőre iszonyatosan messze voltak az élmezőnytől, amely egyébként a Ferrari és a McLaren mögött elgé változatosan alakult, voltak biztató pontok a VCARB, az Alpine, a Williams és a Mercedes oldalán is.
Az F1-es Katari Nagydíj szabadedzésének végeredménye:
|