Magyar idő szerint vasárnap reggel, de helyi idő szerint még szombat késő este startolt el a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj, amelyen pár fokkal kellemesebb volt a hőmérséklet – 18 fok a levegőé, 19 az aszfalté –, mint az előző napokban. A pole-ból George Russell vághatott neki az 50 körös távnak, mellőle Carlos Sainz, mögülük pedig Pierre Gasly és Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását.
A start után Russell megőrizte a vezetést, mögé viszont a jól helyezkedő Leclerc jött fel másodiknak, átugorva Sainzot és Gaslyt. A francia nem sokáig tudta tartani ezt a pozíciót az Alpine-nal, a negyedik vb-címéért hajtó Max Verstappen a negyedik körben levadászta őt. Ugyanekkor pedig az élen is megkezdődött a csata: Leclerc támadta Russellt, a brit azonban külső ívre kényszerítette a Ferrarit, így megvédte az első helyet.
A támadás után azonban bezuhant Leclerc tempója, így Sainz hamar utolérte és megelőzte – sőt, ugyanígy tett aztán Verstappen is. Nem sokkal később viszont már a spanyol is visszalassult, így a Red Bull címvédője feljött a második helyre. Russell ennek köszönhetően ellógott az élen, és a másik Mercedesben ülő Lewis Hamilton is tört előre: átlépte Oscar Piastrit – aki rosszul állt fel a rajthelyére, így öt másodperces büntetést kapott –, majd Gaslyt is.
A 10. kör környékén aztán már a kerékcserék sora is megkezdődött az élcsoportban, épp a Ferrarik révén, de néhány körön belül érkezett Norris, Verstappen, majd a Mercedesek is, akik nagyrészt egy bolyba értek vissza a pályára, amelyben a hátulról kemény gumikon induló Sergio Perez, valamint a Haasok voltak még benne. A táv harmadánál megtörtént az első kiesés: a harmadik helyről startoló Gasly alatt füstölt el az Alpine.
Russell az élen tudott maradni a bokszkiállások után, mögötte virtuálisan – az eltérő taktikán lévő Perezt kivéve a képletből – Verstappen, Sainz, Leclerc, Norris, Hamilton volt a sorrend. Viszont a tempója utóbbinak volt az egyik legjobb: Norrist nagyon hamar megelőzte, és Leclerc-t is utolérte, rajta azonban a Ferrari végtempója miatt fennakadt – ellenben a páros visszazárkózott Sainzra, aki a második kerékcseréje előtt el is engedte csapattársát.
Merthogy két kiállásra volt szükség, viszont Sainznál elképesztő hibát követett el a Ferrari: a spanyol már-már könyörgött a cseréért, mégsem várták őt, így az utolsó pillanatban maradt pályán a bokszbejáratnál. A Mercedesek viszont 1-2-be kerültek a második bokszkiállások után: Hamilton cserkészte be és előzte meg Verstappent a szervizelés után, így a 10. helyről indulva már a csapattárs Russell mögött haladt.
Hamilton ugyan az utolsó etapban Russellre is jelentősen közeledett, de a fiatalabb brit csak beosztotta az előnyét: idei második sikerével kettős győzelemre vezette az Ezüst Nyilakat! A dobogó alsó fokáért viszont volt még csata az utolsó körben: a Ferrarik felértek Verstappenre, és előbb Sainz, majd Leclerc is lenyomta őt.
Verstappen viszont csak arra koncentrált, hogy lezárja az egyéni vb-cím kérdését, és mivel a McLaren teljesen szürke versenyt futva csak a hatodik-hetedik helyeken futott be Norris, Piastri sorrendben (bár a brit legalább a leggyorsabb körért járó bónuszt elvitte a legvégén), ez is elegendő volt a Red Bull-osnak: a holland zsinórban és összességében is negyedszer vált F1-es világbajnokká! Ezzel a 27 éves pilóta Alain Prostot és Sebastian Vettelt érte utol.
A McLarenek mögött Nico Hülkenberg megelőzte Yuki Tsunodát, ami kritikus fontosságú a Haas szempontjából a Visa RB ellen a konstruktőri hatodik helyért folytatott csatában – főleg az Alpine nullázásával együtt, hiszen így az amerikai istálló átugrotta őket. Az utolsó pontszerző helyet Perez kaparintotta meg a másik Red Bull-lal a Q1-es kiesése után. Az említett Gasly mellett amúgy Alexander Albon esett még ki, a tizedik helyről hívta bokszba őt a Williams motorprobléma gyanújával.
A futam végeredménye:
1. | George Russell | Mercedes | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.313 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 11.906 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 14.283 |
5. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 16.582 |
6. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 43.385 |
7. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 51.365 |
8. | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 59.808 |
9. | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1'02.808 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1'03.114 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1'09.195 |
12. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'09.803 |
13. | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 1'14.085 |
14. | Franco Colapinto | Williams/Mercedes | 1'15.172 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'24.102 |
16. | Liam Lawson | RB/Honda RBPT | 1'31.005 |
17. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1 lap |
18. | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1 lap |
Alexander Albon | Williams/Mercedes | Kiesett | |
Pierre Gasly | Alpine/Renault | Kiesett |