Hetedikként kvalifikált Las Vegasban Yuki Tsunoda – a japán pilóta ezzel a két McLarent választotta el egymástól a hatodik és a nyolcadik helyen. Csapattársa, Liam Lawson tizenötödikként zárt – ezzel az idei szezonban Tsunoda az új-zélandi előtt végzett a Sao Pauló-i Nagydíj sprintidőmérőjén kívül az összes kvalifikáción.
A kvalifikációt követően a SkySports portáljának a japán arról nyilatkozott, hogy mit kellene még tennie ahhoz, hogy a Red Bull beültesse Sergio Perez helyére: „Ha tudnám pontosan, az interjúnk után azonnal megtenném. Egyszerűen nem tudom kontrollálni a döntésüket, az egyedüli, amire nekem van ráhatásom, az a teljesítményem, amit egész évben láthatnak belőlem. Bízok magamban és a konzisztens eredményeimben – és remélem, hogy ez hamarosan meggyőzi őket.”
„Mindig igyekszem a maximumot hozni, és tudom mire lennék képes, ha a Red Bullban ülnék. Jelenleg annyit tudok tenni, hogy minél felkészültebbé teszem magam, szállítom az eredményeket és hagyom őket döntést hozni” – fogalmazott a Visa RB versenyzője.
A szezon elején Daniel Ricciardo neve hangzott el többször a szóban fordó Red Bull ülés fő esélyeseként, érkezése óta pedig Liam Lawson. Erről így véleményzett a japán: „Hasonló sztorik voltak, amikor Daniel lett a csapattársam, most pedig ahogy idekerült, Liam neve hangzik el többször. Ez általában így megy ennél a csapatnál, vagy az egész Red Bull-családban.”
Újabb erős kvalifikáció
Az esős Sao Pauló-i Nagydíj időmérőjén a harmadik rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra, ám ezzel a hetedik helyezéssel is elégedett Tsunoda – mindössze 20 századra volt Lando Norris idejétől. Arra a kérdésre, hogy ez bátorító-e számára, így felelt a Formula.hu helyszíni jelenlétében:
„Igen, de Mr. Pierre Gasly nagyon messze van tőlünk, ami meglepő. De remekül vezetett, végig konzisztens volt, ami nem könnyű egy ilyen pályán” – méltatta egykori csapattársát és barátját. „Azonban nagyon jó érzés ilyen közel lenni az élcsapatokhoz, főleg azért, mert elég sokat szenvedtünk mostanában.”
Azt, hogy miért lehet ekkora különbség közte és a csapattársa között, így indokolta: „Utcai pályán nagy magabiztosság kell – kifejezetten örülök, hogy a szabadedzések alatt ezt sikerült felépítenem. Az előkészületek is megfelelőek voltak, sokat módosítottunk az autón – pontosan meg tudtam fogalmazni a mérnököknek, mit szeretnék változtatni. Ez talán a tapasztalatomnak is köszönhető.”