A szabadedzések alapján nincs ott a közvetlen élbolyban a Red Bull egyelőre a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon, ami részben annak tudható be, hogy szemlátomást ők szenvednek a leginkább azzal a nagycsapatok közül, hogy a nevadai hidegben üzemi hőfokra melegítsék az abroncsokat.
A másik ok viszont a hátsó szárny kialakításában keresendő, Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója ugyanis a csütörtöki tréningek után úgy fogalmazott, hogy túl nagy légellenállással rendelkezik a Las Vegasba szállított hátsó szárnyuk, így az egyenesekben sokat veszítenek a riválisokkal szemben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports F1 kameráinak nyilatkozva elmagyarázta: ez nem azért van, mert rosszul mérték fel, melyik konfiguráció szükséges a Las Vegas-i pályára, hanem egyszerűen nincs ennél kisebb leszorítóerős légterelőjük – ahogy Monzára sem volt:
„Szemlátomást elfeledkeztünk róla! Előfordul az ilyen” – viccelődött eleinte Horner. „De nem, nem felejtettük el a hátsó szárnyat. Nincs probléma ezzel, nem tudom, honnan jött ez.”
„Egyszerűen nincs speciálisan a nagyon alacsony leszorítóerős pályákra tervezett szárnyunk, amelyet alapvetően potenciálisan itt és Monzában használhatnánk. A költségsapka keretei miatt ki kell választani, mire is költöd a pénzt.”
„A szárnyat, amivel megyünk, úgy érjük el, hogy lenyesünk belőle a jobb végsebesség elérése érdekében. Ezt csinálta sok-sok másik csapat is” – tette hozzá Horner.