James Vowles Williams-csapatfőnök pályafutása legbrutálisabb versenyhétvégéjének nevezte a brazíliait: Sao Paulóban csak a vasárnapon, az eltolt időmérőn és a futamon három nagy balesetet szenvedett a Williams, az előző hétvégével, Mexikóvárossal együtt pedig ötöt. Vowles akkor úgy fogalmazott, ennyi balesetet a rajtrácson egyetlen csapat sem tudna benyelni – Las Vegasban számokkal illusztrálta, miért: dollármilliókra rúg az anyagi kár, amely a csapatot érte.
„Milliókról beszélünk, kevesebbről, mint tíz, de többről, mint három. Ilyen nagy számok jönnek ki eredményként, ha számolgatunk a jelenlegi állás alapján” – nyilatkozta az ESPN-nek Vowles arra a kérdésre válaszolva, mennyire rúgnak a javítási és utángyártási költségek.
A Formula-1-es költséglimit 2024-ben 135 millió dollár: ha a legnagyobb (talán kicsit túlzó) tízmilliós számból indulunk ki, az azt jelenti, hogy a Williams a keret hét százalékát felhasználta csak a két hétvége balesetei miatt – annak a keretnek a hét százalékát, amely fedezi az év minden fejlesztési, gyártási költségét, szállítást, alkalmazottak fizetését, gondosan kiszámolva és beosztva.
„Olyan elszenvedett kárt, mint a mexikói és brazíliai, még sosem tapasztaltam a sportban ledolgozott 25 évem során. Öt nagy baleset… Tönkretett öt első szárnyat, öt padlót, öt hátsó szárnyat, három sebességváltót, két motort és két karosszériát. Ez olyan mennyiség, amit el sem lehet hinni” – beszélt az alkatrészmennyiségről, amelyek Albon három és Colapinto két balesete után mentek kukába.
A legfrissebb fejlesztésekkel tudták újraépíteni a két FW46-ot
Brazília után Vowles még arról beszélt, a megmentett és utángyártott alkatrészekkel igyekeznek lehető legjobb specifikációjú autókat összetoldozni: ehhez képest sokkal jobb helyzetet sikerült menteni, a Las Vegas-i edzésnapon pályára gurult két autó specifikációja Brazíliához képest a legfrissebb állapotú.
„Innen fordítani úgy, hogy Las Vegasban két teljesen megfelelő specifikációjú és fejlesztésű autóval rendelkezünk – habár nem túl nagy mennyiségű tartalékalkatrésszel mögöttük – nem csupán hatalmas, hanem óriási erőfeszítés a teljes csapat részéről” – beszélt arról, hogy a Williams erősen tudott felállni a csapásból.
„Sokkal több tartalékalkatrészt szeretnék, de van elég alkatrészünk két autó számára és valamennyi tartalék is. Viszont azon a ponton vagyunk az utolsó három futamnál, hogy ha mondjuk öt első szárnyat legyártunk, azzal 2025-öt tekintve kell kompromisszumot kötni, tehát egyensúlyozni kell a kettő között. Ha újra olyan balesetek történnek, mint Brazíliában, akkor nagy bajban leszünk, de remélhetőleg ez csak egyszeri alkalom volt” – beszélt arról, hogy a 135 milliós költséglimit miatt a 2025-ös forrásokból kellett elvonni, ha még több tartalékelemet gyártanak.