Liam Lawson kijelentette, hogy az F1-es autók annyira különböznek még a többi együléses versenygéptől is, hogy nem lehet tudni, hogy egy versenyző képes-e megbirkózni a feladattal, amíg nem ül a volán mögé.
Jövőre több újonc pilóta is teljes munkaidőben részt vesz majd az F1-ben: Kimi Antonelli, Jack Doohan, Oliver Bearman és Gabriel Bortoleto is versenyzői ülést kapott.
A kvartett sikeres juniorkarriert futott be az F1-be vezető úton – de Lawson szerint ez semmire sem garancia, és bár ő nem említette meg, de mi hozzátehetjük ehhez például Franco Colapinto esetét is.
„Az F1-es autó teljesen más” – idézi Lawsont a Racingnews365.com.
„Lehetsz gyors egy F2-es autóban, lehetsz gyors egy csomó más autóban is. Csak ez nem ültethető át az F1-be, és fordítva is ez a helyzet. Küzdhetsz az F2-ben, de lehetsz olyan vezetési stílusú vagy olyan típusú versenyző, aki képes alkalmazkodni egy F1-es autóhoz.”
Lawson szerint ezért muszáj lehetőséget adni a fiataloknak, mert különben csak tenyérjóslás az, hogy mire képesek.
„Senki sem tudja, milyen egy versenyző valójában az F1-ben, amíg nem vezet F1-es autót. Meg lehet őket ítélni a junior kategóriák alapján, és meg lehet ítélni valakit a tehetsége alapján. De amíg nem ülteted be őket egy F1-es autóba, addig sosem tudhatod, hogy valójában milyen a tempójuk, hogy képesek-e megbirkózni a nagy leszorítóerővel.”
Az F1-es csapatoknak a jövő évtől szezononként négy edzést kell az újonc pilótáknak kiosztaniuk, így biztosítva, hogy a szárnyakon várakozó juniorok plusz tapasztalatot szerezzenek.
„Azt hiszem, ezért is olyan fontosak ezek az edzések” – tette hozzá Lawson.
„Nagyszerű, hogy a fiatal srácok esélyt kapnak, és most úgy tűnik, hogy ez egy kis elmozdulás lehet, és több esélyt kapunk. Mert ha nem kapunk, akkor nem tudjuk megmutatni, hogy milyenek lennénk az F1-ben.”