Kalle Rovanpera fiatal kora ellenére a Rali-világbajnokság jelenlegi mezőnyének egyik legsikeresebb tagja, már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. Idén viszont nem futott teljes szezont a WRC-ben, de így is aratott győzelmeket, jövőre ellenben újra az egész évadot teljesíti majd.
A finn versenyző idén belekóstolt a pályaversenyzésbe is, a Porsche Carrera Cup Benelux bajnokságban három győzelmet is aratott. A múlt héten viszont rendhagyó élményben volt része: beülhetett a Red Bull egyik korábbi Formula-1-es versenygépébe!
Rovanpera az év korábbi szakaszában járt az energiaitalosok Milton Keynes-i bázisán üléspróbán, majd a Red Bull Ringen megejtett „teszt” előtt szimulátoron is gyakorolt. Mielőtt beült volna az F1-es Red Bullba, F4-es és Formula Renault 3.5-ös versenygépek volánjánál próbálta ki magát – majd jöhetett a Formula-1-es autó, amellyel 40-50 kört tett meg a spielbergi pályán.
„Remek nap volt, három különböző formulaautót is vezethettem. Elég sok kört megtettem, és természetesen az F1-et már régóta vártam, szóval klassz végre vezetni. Jól ment a nap, jó érzésekkel távoztam” – összegzett Rovanpera, aki szakmai szempontból is összevetette az F1-es és a WRC-s technikát:
„A legnagyobb különbség a rali és az F1 között nyilvánvalóan az, hogy a raliautó sokkal többet mozog a vázon: az F1 kicsit olyan, mint egy gokartutó, nem mozog annyit a felfüggesztéshez képest. Ellenben elképesztő mértékű a tapadás, és persze az F1-es autónak óriási a leszorítóereje, ami lehetővé teszi, hogy sokkal gyorsabb legyél a kanyarokban.”
„Fizikailag is eléggé más. Sokkal több az oldalirányú G-erő, sokkal jobban megfékeződik és jobban kanyarodik: nagyon más érzést nyújt a versenyzőnek, sokkal több a G-erő és hihetetlen mértékű a tapadás. Első alkalommal valóban nagyon más beleülni, mint egy raliautóba, ráadásul teljesen más pozícióban is ülsz, ami szintén másnak érződik – de nagyon klassz volt ezt megtapasztalni.”