DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek
F1

„Szürke zóna, ezért úszta meg sokáig” – Hamilton Verstappenről

A hétszeres F1-es világbajnok sokszor átélte azt, amit Norris Austinban: szerinte nem lenne szabad úgy taktikázni, ahogy a holland tette – és állandó stewardokra is szükség lenne.

Még a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki médianapját is az Austinban történtek uralták, mindenekelőtt Max Verstappen és Lando Norris csörtéje és utóbbi büntetése – amely ellen a McLaren felülvizsgálati kérelmet is nyújtott be.

Az érintett felek között továbbra sincs egyetértés: Norris még mindig úgy érzi, hogy Red Bull-os riválisa csak arra játszott, hogy kései féktávval, akár utána a pályáról is lecsúszva – ahogy ez meg is történt – előrébb maradjon a kanyarcsúcspontnál, hogy a vezetési irányelvek alapján így övé legyen a „kanyar joga”.

f1-hamilton-mercedes-1_1



A Verstappen elleni csatákban talán leginkább tapasztalt Lewis Hamilton véleményét is kikérték erről Mexikóban, aki egyetértett Norrisszal abban, hogy nem kellene ezt megengedniük a szabályoknak – de egy másik problémára és megoldásra is felhívta a figyelmet:

„Mindig is szürke zóna volt, ezért úszta meg olyan sokáig. Valószínűleg végre kell hajtani néhány kiigazítást” – utalt Verstappenre és a manőverére Hamilton a Formula.hu jelenlétében.

„Emellett vannak ellentmondások is a döntésekben hétvégéről hétvégére, nyilván függően attól, melyik évről van szó. Úgy értem, sportként minden területen szintet kell lépnünk, és ha megnézünk más globális sportokat, ott főállású bírók vannak például, és biztos vagyok benne, hogy ez a mi sportunkban sem lenne rossz.”

„Sokszor megtapasztaltam ezt Maxszal, nem lenne szabad csak bedobni az autót a belső íven, hogy elöl maradj, aztán pedig lemenj a pályáról, és mégis megtartsd a pozíciódat. Úgyhogy egyértelműen dolgozniuk kell ezen.”

f1-hamilton-verstappen

Hamilton a Sky Sports F1-nek is nyilatkozott a témában, ahol sokakhoz hasonlóan párhuzamba állította a múlt héten történteket a 2021-es interlagosi esetükkel: „Érdekes, hogy most erről beszélnek, mert ugyanez történt velem 2021-ben. Ha például megnézzük Brazíliát, fékezés közben már előrébb vagy, de aztán a belül haladó egyszerűen felengedi a féket, nem tud bekanyarodni, és neked is le kell szaladnod a pályáról. Aztán azt mondják, hogy mindketten lementetek a pályáról, pedig neked nem is volt más választásod, mert el kellett kerülnöd egy ütközést. Egyértelműen tenni kell ezzel valamit, mert most már sokszor megtörténik. Nem lenne szabad felengedni a féket, nagyobb tempóval bemenni, leszaladni a pályáról, és így is megtartani a pozíciót.”

 

Russell is állandó felügyelőket szeretne az F1-ben

A hétszeres F1-es világbajnok mercedeses csapattársa, George Russell már közvetlenül az USA Nagydíj után is jelezte, hogy állandó felügyelőkre lenne szükség, és emellett most is kitartott:

„Végső soron a felügyelők a lehető legjobb munkát végzik. Keményen próbálkoznak, és van egy útmutatás, amelyet követniük kell. Csak úgy lehet következetességet elérni, ha minden egyes versenyhétvégén ugyanazok a stewardok.”

„És jelenleg bár nagyon tapasztaltak, de szinte önkéntesekként vannak itt. Nem egy professzionális fizetett munkáról van szó, és ha például megnézzük a labdarúgást, bár ott is vannak viták, a bírók profik és az a főállásuk. Abból szerzik a jövedelmüket. Talán sportként ebbe az irányba kellene most haladnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: