DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek
F1

Megszólalt a Verstappent megbüntető egyik ex-F1-es steward

Johnny Herbert a felügyelői testület tagja volt Szingapúrban: a korábbi versenyző elmondta, hogyan zajlott a beszélgetés Verstappennel.

Nagy port kavart a legutóbbi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, hogy Max Verstappen közhasznú munkára büntették, amiért a csütörtöki sajtótájékoztatón az „el volt b*szódva” kifejezést használta az autójára. A Red Bull versenyzője ezt követően az időmérő utáni sajtóeseményen tüntetőleg párszavas válaszokat adott a média kérdéseire.

A Verstappent elítélő felügyelői testület tagja volt Szingapúrban Johnny Herbert is, aki a Casino Hawksnak nyilatkozva beszélt arról, hogy szerinte jogos volt a világbajnokra kirótt szankció:

f1-verstappen-fia-pressconference-szingapur-redbull



„A szingapúri sajtótájékoztatón Max a b-betűs szót használta az autójával kapcsolatban. A sajtótájékoztatókat világszerte közvetítik. Több mostanság a káromkodás, mint valaha. A sajtótájékoztató nem megfelelő hely erre” – vélekedett Herbert.

„Néhány újságíró azt mondta, hogy a sport robotokat próbál csinálni a versenyzőkből. Ez nem így van. Csak azt kérik tőlük, hogy ne káromkodjanak, ami szerintem helyes. A legtöbb pilóta nem is káromkodás.”

„Az egész utána fújódott fel, mert a következő sajtótájékoztatón egyszavas válaszokat adott, majd tartott egy rögtönzött sajtóbeszélgetést kint a paddockban. Ez megmutatta Max lázadó hajlamát. Imádom ezt az oldalát, ez teszi Maxot azzá, aki: az őszinte és szókimondó személyisége.”

f1-verstappen-redbull-szingapur_2

„De mindennek megvan az ideje és helye. Személy szerint úgy gondolom, túl sok a káromkodás. Nem akarom, hogy az ötéves unokám ilyen nyelvezetet hallgasson.”

Herbert azt is felidézte, hogyan zajlott a Verstappennel való beszélgetés, miután beidézték az eset miatt: „Az incidenst jelentették nekünk, stewardoknak. Nagyjából 20 perces-félórás nyílt beszélgetést folytattunk Maxszal ebben a nehéz helyzetben. Láthattuk az arcán, hogy nagyon felháborodott emiatt.”

„De amikor távozott, úgy tűnt, lenyugodott a folyamat kapcsán és hogy miért volt ott. Nem hibáztatott minket, felügyelőket. Stewardokként számos eszközzel rendelkezünk a versenyzők büntetésére. Azért vagyunk ott, hogy végrehajtsuk a szabályokat és együtt döntsünk.”

„Megbírságolhattuk volna, de úgy éreztük, előnyösebb, ha rávesszük valami társadalmilag felelős cselekvésre. Maxon és az FIA-n múlik, hogy mi lesz az.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: