DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Colapintóról egyeztet az Audival a Williams

A grove-iak F1-es főnöke, James Vowles megerősítette, hogy beszélgetnek arról, hogy az argentin a Saubernél versenyezzen – de azt is elmondta, mi a B terv a pilóta számára.

Franco Colapinto valósággal berobbant a Formula-1-be azok után, hogy az Olasz Nagydíjtól átvette Logan Sargeant helyét a Williamsnél. Az argentin rögtön felvette a tempót, már a második futamán, Bakuban pontot szerzett, és Szingapúrban sem volt ettől messze, ahol ráadásul a versenyen le is győzte csapattársát, Alexander Albont, akihez az időmérőkön, nyers tempóban is igen csak közel van.

f1-colapinto-williams-1



Ám hiába a jó teljesítmény, a Williamsnél csak a hátralévő 2024-es versenyekre van helye, hiszen jövőre Carlos Sainz érkezik Albon mellé. Azt azonban James Vowles csapatvezető nem titkolta már korábban sem, hogy Colapintót beajánlották a kvázi utolsó szabad ülésre, amely a 2026-tól az Audi gyári istállójává váló Sauberé Nico Hülkenberg mellett.

Noha a Formula.hu értesülései és egyéb egybehangzó sajtóhírek szerint is eldőlhetett, hogy Valtteri Bottas megtarthatja a helyét, Vowles nemrég a Wall Street Journal által készített interjúban megerősítette, hogy zajlanak beszélgetések a sauberes ülésről – de azt is vázolta, mi a tervük Colapintóval, ha ez nem jön össze:

„Franco mindig az akadémiánk és a programunk tagja marad, mindentől függetlenül. Hogy mi lesz vele jövőre, ha az Audi nem csap le rá – és csak az átláthatóság kedvéért: egyeztetünk arról, hogy meglássuk, hogy ez egy út-e számára, ahol két évig velük lehet a rajtrácson” – fogalmazott Vowles.

f1-colapinto-williams-2

„Szóval abban az esetben azt csinálnánk, hogy futtatunk egy kétéves autót, amely valójában gyakorlatilag ugyanaz a specifikáció, mint a mostani, és azzal tenne meg kilométerek ezreit, hogy jó formában tartja magát. Velünk dolgozna a jövőbeli autóink fejlesztésein azzal, hogy a szimulátoros és a tesztfeladatokat elvégzi.”

„És emellett van számos versenysorozat, amelyet megnézünk vele, hogy ezzel egyidejűleg a versenyzésen is rajta tudja tartani a kezét. Ő lenne a tartalékpilótánk, készen állna arra az esetre, ha bárki történne, és amit megtanultam az elmúlt 12 hónapban, hogy az F1-es pilótahelyzet még nem zárult le. Nekünk ez jó, mi aláírtunk, de figyeljünk csak a következő évben: szerintem kicsit több mozgást fogunk majd látni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: