DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 17. kedd
F1

„A 2026-os autó az első, amelyre hatása lesz” – Alonso Newey-ról

Személyesen is beszélt az Aston Martin által megszerzett sztármérnökkel a spanyol, aki szerint a 2025-ös fejlesztésekben még nem fog részt venni a szakember.

Kedden jelentette be az Aston, hogy Adrian Newey 2025. március 1-jén csatlakozik a Formula-1-es csapatukhoz technikai ügyvezető partnerként és részvényesként, és ebben a minőségében ő fogja vezetni a műszaki stábot és a 2026-os autó fejlesztéseit.

Bár a két nappal ezelőtti sajtótájékoztatón is jelen volt, Fernando Alonso természetesen az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki médianapján sem kerülhette ki a Newey leigazolásáról szóló kérdéseket:

f1-alonso-newey-aston-1_1



„Egyértelműen pozitív hét volt ez a csapatban a bejelentéssel, és igen, nagyszerű hozzáadott értéket jelent az istálló számára. És amit gondolok, hogy az Aston Martin bizonyos tekintetben a jövő csapata: új épületeket adunk át a kampuszon, az új szélcsatorna januárban áll munkába, a Honda és az Aramco valószínűleg a legjobb partnerek a világon, most pedig jön Adrian. Úgyhogy szerintem a csapat és Lawrence víziói is kezdenek formát ölteni.”

Arra a kérdésre, hogy ő maga is részt vett-e abban, hogy megpróbálják meggyőzni Newey-t – akiről köztudott volt, hogy korábban is együtt akart már dolgozni a kétszeres F1-es világbajnokkal –, a 43 éves pilóta így felelt:

„Ez a kérdés inkább neki szól. Írtam neki, ez egyértelmű, mint valószínűleg mindenki más, aki dolgozni akart vele. Találkoztunk a monacói Historic Grand Prix-n, ahol versenyzett, és beszélgettünk egy fél órát. Mindnyájan próbáltuk őt meggyőzni, és úgy vélem, végső soron Lawrence és a víziója, az új gyár és minden, amit az Aston Martin akar a jövőben a Hondával, valószínűleg kulcstényezők voltak.”

Alonso azt is hangsúlyozta, hogy a tavaszi munkába állás révén Newey-nak a 2025-ös autó fejlesztéseire aligha lesz hatása – már csak azért is, mert az Aston is hamar a 2026-os szabályváltozásokra fog koncentrálni, hacsak valami csoda folytán nem válnak már jövőre vb-esélyessé:

f1-newey-aston-3

„Nem hiszem. Szeretnék igent mondani, de nem gondolom” – felelte arra Alonso, hogy már a 2025-ös autón is érződik-e majd a 65 éves tervező keze nyoma. „Jövő év márciusában a csapatok többségénél már 2026-os projekten és a szabályváltozásokon lesz a fókusz.”

„Márciusban kezd, és amíg mindenkit megismer és képbe kerül azzal, hogy mi zajlik a gyárban, április vagy május lesz, és akkor már szerintem nem sok értelme van a 2025-ös projekttel foglalkozni. Hacsak nem a világbajnokságért harcolsz, aminek kapcsán remélem, hogy kellemes meglepetésben lesz részünk, de kétlem, hogy ez lesz a helyzet. Úgyhogy szerintem a 2026-os projekt lesz az első autó, amelyre már hatással lesz.”

 

Newey a legnagyobb esély a harmadik F1-es vb-címre?

Az Aston Martin fejlett infrastruktúráját, a Honda gyári motorpartnerségét és Newey érkezését sokan a csillagok együttállásaként értelmezik arra, hogy Alonso húsz év után végre megnyerje harmadik F1-es világbajnoki címét és csaknem másfél évtized után újra győzni tudjon egy futamon. Amikor erre rákérdeztek, a spanyol inkább az összes tényezőt együttes fontosságát emelte ki:

f1-alonso-newey-aston-2

„Igen… meglátjuk. Nem tudjuk megjósolni a jövőt. De mint ahogy elmondtam korábban, elég jó dolgok vannak készülőben nálunk a következő hónapokban, különösen a szélcsatornát emelném ki, hiszen jelenleg a Mercedesét használjuk, és nyilván limitált az, hogy mennyit és mikor engedik a héten, hogy odamenjünk.”

„Úgyhogy a saját szélcsatorna egy óriási lépés lesz előre, és szerintem maga a gyár is. Ne felejtsük el, hogy két éve még egy elég kis épületet használt a Racing Point és a Force India, mostanra pedig megdupláztuk a személyzetet, és itt vannak az új létesítmények.”

„Úgyhogy lépésről lépésre mindenünk meglesz, hogy megszerezzük az első futamgyőzelmünket és remélhetőleg bajnoki címért harcoljunk a jövőben. Tudom, hogy ez időbe telik, ami bizonyos szempontból nekem nincs, de nyugodt vagyok és élvezem az utazást.”

Később arra is rákérdeztek Alonsónál, hogy hogyan látja a saját jövőjét 2025-2026 után: „Vezetni fogok 2026-ban. 2026 után vezetni fogok… vagy a Formula-1-ben, vagy más bajnokságban. Ha nem vezetek az F1-ben, akkor is valahogy az Aston Martin csapatának része leszek, szóval élvezni fogom a remélt fényes jövőt. De egyébként utána is vezetni fogok” – tette hozzá nevetve, majd megjegyezte: 2027-2029 környékén akár az Aston Martin Valkyrie WEC-programja is érdekes lehet számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: