FRISSÍTVE: A versenyt követő technikai ellenőrzés során George Russell autóját az előírtnál könnyebbnek találták, ezért kizárták a Belga Nagydíjról. Az alábbi összefoglaló ezt megelőzően született.
Az időmérő edzés leggyorsabbja, Max Verstappen motorbüntetéséből kifolyólag csak 11. helyről várta a Belga Nagydíj rajtját, büntetése után Charles Leclerc örökölte a pole-pozíciót az esős szombat után száraz pályán, 21 Celsius-fokban induló vasárnapi futamra.
Eseménydúsan alakultak az első kanyarok a lámpák kialvása után. A Ferrari mellől Sergio Perez várta a startot, de nem támadta Leclerc-t, hanem rögtön a harmadik kockából jól elmozduló Lewis Hamilton felé húzott, aki mellé férkőzött a La Source-ban, az Eau Rouge-ban pedig megszilárdította a második helyet. Lando Norris a negyedik helyről pozíciókat veszített, Verstappen körről körre lassan nyert további helyeket – a második körben a bajnokság első két helyezettje már egymást követte a hetedik-nyolcadik pozícióban.
Leclerc vezetése csupán két körön át tartott, a 3. kör elején Hamilton DRS-sel vette át az első pozíciót a rajtelsőtől, de elhúzni ő sem tudott, és mögötte sem szakadt szét a mezőny, csak a nyolcadik Verstappen mögött alakult ki egy másodperc feletti köz. A kis különbségek ellenére a sorrend ezen a ponton beállt: Hamilton, Leclerc, Perez, Piastri, Russell, Sainz, Norris, Verstappen, Alonso és Albon a pontszerző helyeken.
A 7. körben Guanyu Zhou érkezett a bokszba, de ő nem is távozott onnan: a Stake már a futam elején lelassult a motorerő elvesztése után, a probléma pedig csak rövid időre oldódott meg. A következő körben Nico Hülkenberg nyitotta a kerékcseréket, majd a két Williams és Daniel Ricciardo jött: az élmezőnyből Max Verstappen és George Russell érkezett először, néhány körön belül azonban szinte mindenki lezavarta a kerékcseréket – kivéve a vezetést átvevő Carlos Sainz, aki a többség által választott közepessel szemben keményen startolt, valamint az első kiállását eltoló Lando Norris.
Hamilton, Leclerc és Perez sorrendje nem változott a kerékcserék során, Piastri azonban DRS-sel megelőzte a Red Bullt és átvette a virtuális harmadik pozíciót – az ausztrál emlékeztetett rá, milyen jó tempót diktált pénteken a McLaren. Eközben csapattársa, Norris kiállása után pozíciót vesztett Verstappenhez képest, jócskán a holland mögé ért vissza – de a négy-öt körrel frissebb keményeken összehozta a futam addigi leggyorsabb körét és gyorsan zárkózott fel.
Sainz igyekezetében értékes másodperceket dobott el, mikor kiszaladt a kavicságyba – ráadásul a Ferrari rádiózása alapján az eredeti terv, az egy kiállás sem működött, 20 kör után érkezett a bokszba, ami kevés volt, hogy közepesen kihúzza a végéig – ő érkezett vissza az élboly végére, a nyolcadik helyre.
A nagyobb leszorítóerős beállítással versenyző Red Bullok, különösen Perez szenvedtek az egyenesben: a mexikóit Russell előzte meg DRS-sel, a 44 körös futam felénél így a következő sorrend alakult ki: Hamilton, Leclerc, Piastri, Russell, Perez, Verstappen, Norris és Sainz, az utolsó két pontszerző helyen pedig a korai kiállásból profitáló Albon és Ricciardo.
Az előzés után Perez – mindössze egy tízkörös közepes etap után – érkezett második kiállására, meglepően korán. Csak négy körrel később ugrott ki újra valaki az első csoportból, Leclerc a második helyről: a Ferrari terve az elévágás volt, de a lassú kiállás 3,4 másodpercig tartott. Mercedes egy körrel később egy másodperccel gyorsabb volt, Hamilton így kényelmesen visszaért az SF-24 elé.
Piastri még négy körön keresztül húzta saját kiállását, de az előny, amit kiépített, ugrott is a kiállásnál, két másodpercet bukott azzal, hogy túlcsúszott a bokszhely vonalán – nagyjából ennyivel ért vissza Leclerc mögé.
Az első nyolcasból egyedül Russell nem állt ki a többiekkel együtt: úgy nézett ki, a gumit jól kezelő Mercedes megpróbálkozik azzal, ami a Ferrarinak nem sikerült, és 33 körre nyújtja el kemény gumis etapját, egy kiállással abszolválja a futamot. Hátrébb, Hamilton, Leclerc és Piastri mögött Verstappen állt az ötödik helyre: a hollandot engedelmesen maga elé engedte Perez. A mexikói újra célpont volt: ezúttal Norris előzte meg DRS-sel.
Piastri is lendületbe jött a hajrában, a kiállás jelentette veszteséget átfordítva ledolgozta a különbséget Leclerc-hez képest: a 35. körben még nem fért be a Les Combes-ban a monacói mellé, egy körrel később azonban ott tartotta a McLarent és átvette a harmadik helyet. Üldözőbe vette a két Mercedest: 5,5 másodperccel követte Hamiltont, 9,5 másodperccel a vezető Russellt, akihez képest másfél másodpercet is nyerni tudott körönként.
Az utolsó körben több csata is nyitva volt: Sainz megelőzte Perezt, az első sorból induló mexikói a nyolcadik helyre csúszott vissza ezen a ponton. A viseltes gumikon haladó Russellre az utolsó három körben esett rá Hamilton: a gumikülönbség ellenére váratlanul eredményesen tartotta pozícióját a fiatalabb brit a DRS-zónában is, ez viszont Piastrinak kedvezett: három körrel a vége előtt három másodperc volt lemaradása, ami vészesen fogyott.
A szenzációs utolsó körben mindhárom autó DRS-távolságon belül fordult – Hamilton a hátsó szárny nyitása ellenére sem tudott előzni a Kemmel-egyenesben. Ez eldöntötte a futam végeredményét, Russell megőrizte a vezetést a célvonalig, sikerre vitte az egy kiállást és megnyerte a Belga Nagydíjat, mindössze fél másodperccel Hamilton előtt, akinek győzelme szinte borítékoltnak tűnt – Piastri további hat tizeddel később ért célba.
Szintén egy csoportban futott be Leclerc, Verstappen és Norris – a negyedik-hatodik versenyző között végül nem volt helycsere. Sainz és Perez mögött Alonso és Ocon voltak a Belga Nagydíj utolsó pontszerzői.
Az F1-es Belga Nagydíj végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19:57,566 |
2. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | +0,647 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +8,023 |
4. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | +8,700 |
5. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | +9,324 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | +19,269 |
7. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | +42,669 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | +49,437 |
9. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | +52,026 |
10. | Daniel Ricciardo | RB–Honda RBPT | +54,400 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | +1:02,485 |
12. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | +1:03,125 |
13. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | +1:03,839 |
14. | Kevin Magnussen | Haas–Ferrari | +1:06,105 |
15. | Valtteri Bottas | Sauber–Ferrari | +1:10,112 |
16. | Yuki Tsunoda | RB–Honda RBPT | +1:16,211 |
17. | Logan Sargeant | Williams–Mercedes | +1:25,531 |
18. | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | +1:28,307 |
Kizárva: | |||
George Russell | Mercedes | ||
Kiesett: | |||
Zhou Guanyu | Sauber–Ferrari |