Rövid F1-es karrierje során Mick Schumacher jó néhány csapattal kapcsolatba került: a Ferrari juniorja volt, a Haasnál versenyzett, a Mercedesnél betöltött tartalékpilótai szereppel együtt járt az is, hogy a McLarennél is tesztelt, sőt mivel az Alpine WEC-csapatában versenyzik, a franciák F1-es autójába is beülhetett már.
Azaz a nagyok közül csak a Red Bull maradt ki, de ahogy arra Helmut Marko, az energiaitalosok főtanácsadója rámutatott, szó sincs arról, hogy ennek a fiatal német teljesítményéhez vagy kvalitásaihoz lenne köze: „Ami minket illet, nem voltak sportszakmai okai annak, hogy nem dolgoztunk együtt” – idézi Markót a Sport1.
„Egykoron a Ferrari juniorja volt, aztán a Mercedeshez került, szóval nem is volt elérhető a piacon” – mondta a 81 éves szakember, aki szerint Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke sokat ártott Schumacher karrierjének. „A Netflix szupersztárja, Günther Steiner nem bánt vele tisztességesen. Ez tény. És ha egyszer kikerülsz, akkor onnantól nehéz” – mondta, majd rámutatott, milyen hátráltató tényezőkkel kell számolni Schumacher esetében:
„Mick az egyik legudvariasabb és legkedvesebb ember az egész paddockban, ami inkább hátrányt jelent számára, ráadásul a nagy neve is hátráltatja. De ami a sportszakmát illeti, már tudott teljesíteni. Megnyerte az F3-as bajnokságot, megnyerte az F2-t is, ami már önmagában is érdekessé tette őt a Formula–1-es csapatok számára.”
„A színfalak mögött pedig már csak jót hallani róla” – tette hozzá Marko. „Toto Wolff az egekig magasztalja őt. Úgy gondolom, hogy az Alpine és az Audi komolyan fontolgatja őt. Örülnék neki, mert megérdemelné.”