DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért lehet bajban a Ferrari: nem lehet megoldani a problémát?

Az új fejlesztési csomag igazából működik és hozza a kívánt leszorítóerőt, de egy másik alkatrész nem bírja azt elviselni: éppen ezért nagy kérdés, hogy megoldható-e a probléma.

Többen is beszéltek arról az utóbbi napokban, hogy az újjáéledt pattogás az, ami miatt nem működik a Ferrari barcelonai fejlesztési csomagja – Carlos Sainz szerint ezzel három hónapot dobtak ki az ablakon, mert zsákutcába kerültek vele. 

Paolo Filisetti, a Racingnews365.com technikai elemzője szerint egy olyan dolog vitte félre a csapatot, amit nem lehetett előre látni – ahogy arról egyébként Fred  Vasseur csapatfőnök is beszélt.

„Nem arról van szó, hogy nem jó a korreláció a szimulátor és a pálya között, inkább az a helyzet, hogy túl jól működik a fejlesztési csomag a meglévő SF-24-esen” – írta az elemzésében Filisetti.

09-scuderia-ferrari-spanish-gp-friday_b27973e9-40cf-4c49-b109-4910a744b7a1_resize



„A Ferrari sikeresen generált több leszorítóerőt a csomaggal, amelyben az új padlólemez és az új diffúzor kapott helyet. Azonban a meglévő konfiguráció a futóműnél nem működik: elöl és hátul sem képes megbirkózni a megnövekedő leszorítóerővel, miközben eredetileg ez a futómű megfelelő egyensúlyt adott az autónak” – magyarázta.

2022 óta kulcsszerepe van az F1-ben a futóműnek, mert részben az háríthatja el a pattogást, és az tarthatja egyensúlyban az autót, ami a gumikopást, gumikezelést a megfelelő tartományban tartja – ebbe talált bele elsőre a Red Bull, ezzel aratott tavaly év elején az Aston Martin, és ezzel lépett előre idén a Ferrari is.

„A Ferrarinál most viszont a meglévő egyensúlyt felborítja a megnövekedő leszorítóerő, és nagyon nagy kérdés, hogy a létező konfiguráció, a jelenlegi autó képes-e megoldást nyújtani a problémára a futómű terén. Szóval a csapat a célt elérte, megvan a plusz leszorítóerő, de a pattogást elképesztően nehéz szimulálni, azt nem láthatták előre, hogy ez jelentkezni fog. Csak akkor, amikor kivitték az autót a pályára” – tette hozzá Filisetti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: