DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 5. péntek
F1

„A legkeményebb büntetést adtuk Maxnak, amit lehetett”

Megszólalt az Osztrák Nagydíjon stewardként tevékenykedő ex-F1-es: Johnny Herbert szerint ez volt a maximum szankció, amit kioszthattak Verstappennek.

A 64. körben ütközésig fajult Max Verstappen és Lando Norris parázs csatája a Formula-1-es Osztrák Nagydíj hajrájában. A felügyelők a hollandot látták hibásnak, így 10 másodperces időbüntetést és két büntetőpontot osztottak ki neki. Igaz, a Red Bull-os így is beért az ötödik helyen, míg mclarenes ellenfele feladni kényszerült a viadalt.

A spielbergi hétvégén a korábbi F1-es pilóta, Johnny Herbert volt a négyfős felügyelői testület egyik tagja (Felix Holter, Matthew Selley és Wilhelm Singer mellett), a brit pedig a Daily Expressnek nyilatkozva elárulta, hogy az egy pillanatig sem volt kérdés, ki a felelőse az incidensnek: „Amikor néztük, azonnal kiderült, kinek a hibája volt. Méghozzá Maxé.”

f1-verstappen-osztrak-redbull-1



Herbert azt is elmagyarázta, hogy az ilyen esetekért az említett tíz másodperc volt a legkeményebb kiosztható szankció (ahogy már az ítélet dokumentumában is jelezték, hogy ez felel meg a korábbi precedenseknek):

„Ez a legkeményebb büntetés, amelyet alkalmazhattunk az FIA irányelvei alapján, amelyek szerint működünk felügyelőkként. A McLaren azt mondta, lehetett volna szigorúbb, de minden csapat ezt a játékot játssza.”

„Ha valaki felborult volna vagy végigbucskázik a pályán, az nem tudom, változtatott-e volna valamit. Egy pilóta leszorítása a pályáról vagy incidens okozása ezzel jár, ez volt a maximum büntetés, amit adhattunk.”

 

Mindig is Verstappen F1-es fegyverei közé tartozott ez?

Norris és a McLaren mindenekelőtt azt kifogásolta már a futam során és azt követően is, hogy Verstappen a védekezés közben a féktávon mozgott be, reagálva a brit manővereire, amit viszont a szabály tilt. Herbert szerint a címvédő okosan csinálta, amit csinált:

f1-verstappen-norris-spielberg-1_1

„A jó az olyanokban, mint Max, hogy bár nem ért egyet vele, meg fogja találni a módját, hogy másképp használja a fegyverét. Felügyelőkként megnéztük a fékezés közbeni mozgását, és nem volt egyértelmű. Okos volt, és csak megnehezítette Lando dolgát, hogy eldöntse, jobbról vagy balról menjen az adott kanyarba. Valahogy alkalmazkodni fog és más módot találni, de ugyanúgy nyomást helyezni az ellenfélre, bárki is legyen az.”

A korábbi F1-es versenyző ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy Norris jól tette, hogy felvette a kesztyűt: „Max hibája volt. Kemény versenyző, nagyon-nagyon nehéz legyőzni őt. Mindenkit megfélemlít, és ugyanezt alkalmazta mindig is Lewis, Michael Schumacher vagy Ayrton Senna is.”

„Ha Max ellen versenyzel, aki úgy vezet, mint most, akkor lesz egy pont, amikor Lando helyében azt kell mondanod: ’Itt vagyok melletted, megpróbálsz leszorítani a pályáról, de nem fogok elmenni innen’. Lando helyesen cselekedett. Nem mozdult onnan, nem is kellett neki. Néhányan azt mondták, kellett volna, de úgy nem lehet legyőzni Maxot vagy nagydíjat nyerni.”

„Ez az oldala Maxnak mindig is a fegyverkészletének a része volt. Egy ideje már nem láthattuk, mert annyira domináns volt. Érdekes látni, hogyan reagál nyomás alatt. Nem értett egyet a büntetésével, amely két büntetőponttal is járt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: