DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Kiszámíthatatlan volt az autó, nem tudtam a potenciálját kihasználni” – Piastri

A McLaren ausztrálja értetlenül áll a Spanyol Nagydíjon mutatott teljesítménye előtt: nem tudja, hova lett a tempója, azonban a csapattárs eredményei bizakodásra adnak okot.

Míg Lando Norris a pole-pozíciót szerezte meg az időmérőn, a futamon pedig a győzelemre is esélyes volt a visszaesése után a Spanyol Nagydíjon, Oscar Piastri mindössze a kilencedik helyre kvalifikált és hetedikként szelte át a célvonalat.

A fiatal ausztrál elmondása szerint a teljes spanyol forduló kihívás volt számára – az okát pedig minél hamarabb ki kell deríteniük. A Formula.hu helyszíni jelenlétében így fogalmazott: „Az első megtett körömtől kezdve egész hétvégén szenvedtem. Volt néhány pillanat, amikor kicsit bíztatóbb volt a teljesítmény, de örülök, hogy vége van ennek a versenyhétvégének. Ausztriára meg kell értenünk a negatívumok miértjét.”



„Sokkal kiszámíthatatlanabb volt az autó, mint eddig. Rengeteg potenciál van benne, azonban sajnos ezt semennyire sem tudtam most kihasználni. A verseny második fele kicsit pozitívabbnak tűnt, de nagyon hátrányos az időmérőn ennyire hátra kvalifikálni: teljesen elveszi a lehetőségeid a vasárnapi futamon, főleg ezen a pályán, ahol a piszkos levegő ekkora különbséget jelent.”

Azt, hogy miért érződött a futam második fele erősebbnek, így indokolta: „A stratégia segített ebben – hosszabb volt az első és a második etapom is a tervezettnél, így a végére fel tudtuk tenni a lágyakat, ami egy kicsit javított a helyzeten, itt-ott jobbnak érződtek a köreim. Összességében azonban egy nagyon kemény fordulón vagyok túl.”

Késleltetett kerékcserés stratégiával készültek?

Mindkét McLarentől a többiekhez képest későbbi bokszkiállásokat láthattunk – Piastri elárulta, hogy ezzel akartak maguknak lehetőséget adni, ha váratlan dolog történne a futamon:

„Az én esetemben az etapok hosszabbítása volt a legjobb mód arra, hogy előrébb tudjunk kerülni: biztonsági autó esetén több lehetőségünk van, a többiekkel szemben gumielőnybe kerülhetünk a futam végére… Opciókat akartunk adni magunknak. Meglepett, hogy a többiek ennyire hamar jöttek cserélni az első etap végén – ám alapból az volt a tervünk, hogy kicsit kivárunk.”

Norris tempója bíztató

A brit csapattárs remekel a 2024-es évben – ez Piastri elmondása szerint mind a csapatnak, mind neki is motiváló, minél hamarabb Norris szintjére szeretne fejlődni: „Szokatlannak nevezném azt a mennyiségű küzdést, amennyi nekem jutott ezen a hétvégén. Az elmúlt négy-öt verseny erős volt, most valamilyen okból kifolyólag mégsem jó alattam az autó.”

„Az időmérőn a gyorsköröm fele remeknek érződött, ellenben nem volt benne az a könnyedség és az a köridő, ami általában igen. A tény pedig, hogy Lando más karakterisztikájú pályákon képes ilyen tempót produkálni, egészen bátorító a csapatnak – nekem is meg kell találnom ezt a teljesítményt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: