Bár a Red Bullon belüli feszültség és a Mohammed ben Sulayem ellen épp a minap lezárt vizsgálat mellett már kis híján a múlt homályába veszett, de tavaly decemberben hasonlóan nagy hullámokat vetett, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatot indított a Wolff házaspár, a Mercedest irányító Toto Wolff és az F1 Academy igazgatójaként a FOM-nál dolgozó Susie Wolff ellen.
Igaz, a hivatalos kommünikében nem nevesítették őket, egy előző sajtóbeszámoló alapján lehetett tudni, hogy róluk van szó, ugyanis felmerült, hogy esetleg bizalmas információkat adhattak át egymásnak. Az FIA azonban mindössze két nap alatt le is zárta az ügyet, miután az újabb közleményük szerint meggyőződtek arról, hogy az F1 és a FOM procedúrái elég szigorúak ahhoz, hogy meggátolják a bizalmas információk átadását.
Susie Wolff már akkor jelezte, hogy ezzel nem tekinti lezártnak az ügyet és meg fogja vizsgálni az esetleges jogi lépések lehetőségét. Nos, szerda késő este, a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj hétvégéjének előestéjén a közösségi oldalán közzétett posztban jelezte: néhány hete hivatalosan is megtette a feljelenést a francia bíróságokon.
„Megerősíthetem, hogy március 4-én személyesen nyújtottam be büntetőjogi panaszt a francia bíróságon az FIA tavaly decemberben velem kapcsolatosan tett kijelentéseivel kapcsolatban” – írta Susie Wolff. „Továbbra sincs semmilyen átláthatóság vagy elszámoltathatóság az FIA és annak személyzetének magatartásával kapcsolatban ebben az ügyben.”
„Minden eddiginél fontosabbnak érzem, hogy kiálljak és felhívjam a figyelmet a helytelen viselkedésre és biztosra menjek, hogy felelősségre vonják az embereket. Bár néhányan azt gondolhatják, hogy a hallgatás felmenti őket a felelősség alól, ez nincs így.”
Susie Wolff posztja alig néhány órával azt követően született, hogy az FIA bejelentette: felmentették az esetleges vádak alól Mohammed ben Sulayem elnököt, akivel kapcsolatban felröppent egy névtelen bejelentés kapcsán, hogy egyfelől be akart avatkozni a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj eredményébe Fernando Alonso büntetésének visszavonatásával, valamint meg akarta akadályozni, hogy az új Las Vegas-i pálya megkapja a homologizációs engedélyt a novemberi első futamot megelőzően.