DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Hagyományosabb az új F1-es Mercedes” – mondja az elemző

Paolo Filisetti szerint az első szárnymegoldás egy okos ötlet a mérnököktől, a látható kisebb viselkedési problémákat pedig jó beállítással meg lehet oldani.

Érdekes autóval állt elő erre az évre a Mercedes, a W15-ös egy elég formabontó első szárnyat kapott 2024-re, de több megoldás terén is változtattak az előző verzión – a pilóták visszajelzései szerint vezethetőbb és kiszámíthatóbb lett a tavalyihoz képest, ezzel teljesítették a legfőbb céljukat.

Paolo Filisetti, a Racingnews365.com technikai elemzője szerint az autó nagy része a várakozásoknak megfelelően alakult át:

„A W15 bizonyos szempontból egy hagyományos autó. Ahogy arra számítani lehetett, sokkal inkább hagyományossá vált, mint az elődje, és nemcsak azért, mert a Red Bull előző két évéhez hasonló koncepció szerint építették meg, hanem azért is, mert rengeteg mindent kicseréltek benne” – magyarázta Filisetti.

f1-mercedes



„A súlyelosztást újragondolták, láthatjuk, hogy a cockpit hátrébb került, és teljesen más a sebességváltó-szekrény is, ami jóval tömörebbé vált. Ez amiatt változott meg, mert hozzáigazították az új nyomórudas hátsó futóműhöz” – tette hozzá a szakértő.

Filisetti szerint az autó látható viselkedési problémáiba egyelőre nem kell túl sokat belelátni – sok minden új, még haladni kell a beállításokkal.

„Ez egy olyan autó, ami sokkal vezethetőbbnek tűnik az elődjéhez képest. Ugyan láthattuk néhányszor, hogy kipörögtek a hátsó kerekek, de ez leginkább a még nem tökéletes futóműbeállításnak, és a még szintén nem tökéletes aerodinamikai egyensúlynak köszönhető.”

 

Szabálytalan-e az első szárny?

A W15-ös első szárnya nagyon feszegeti a szabályosság határvonalát: a szöveg azt mondja ki, hogy folyamatos, összekötött, zárt szárnyelemeket kell alkalmazni, a Mercedes megoldása viszont úgy működik, hogy az egyik elemet csak egy dróttal kötötték össze az orrkúppal – ami a szabály betűjének így éppen megfelel.

„Aerodinamikai szempontból az első szárny felső eleme a feltűnő megoldás, amit úgy értelmezhetünk, hogy a jelenlegi szabálykönyv határain mozog. Nagyon leszűkítették az utolsó elem középső részét, emiatt lehet beszélgetni arról, hogy vajon a szabály szellemiségének megfelel-e, de mivel szabályosnak minősítették, így azt mondhatjuk, hogy okos megoldás ez a Brackley-ben dolgozó mérnököktől” – mondta Filisetti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: