DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Piastrit veszi példának a Red Bull pilótaképzője

Peter Bayer szerint a McLaren megmutatta, hogyan kell felkészíteni egy fiatalt az F1-re, most ők is ezt szeretnék megtenni. Elmagyarázt, hogy miért.

Oscar Piastri példájából tanulna Peter Bayer, a korábban az FIA-nál vezető beosztásban dolgozó jelenlegi AlphaTauri-csapatfőnök, aki szerint az ausztrál versenyzésén és újoncévén nagyon meglátszott, hogy milyen tesztprogramot futhatott a debütálás előtt.

Az utánpótlásneveléssel foglalkozó faenzaiak jelenleg nem igazán nevelnek fiatalokat, hiszen Daniel Ricciardo és most már Yuki Tsunoda is nagyon távol áll a fiatal tehetség fogalmától, de a háttérben azért működik a Red Bull juniorprogramja, és abban vannak olyanok, akiket fel kell készíteni az F1-es beugrás lehetőségére.

f1-mclaren-piastri



„Oscar Piastri több ezer tesztkilométert tehetett meg, és mire megérkezett a Formula–1-be, már mindent tudott róla. Ismerte a mozgásokat, a kormány összes funkcióját, ami óriási különbség, mert így egyszerűen készen állt a bevetésre” – utalt a Motorsport Totalnak adott interjújában Bayer arra, hogy a McLaren korábbi autóival egy nagyon intenzív tesztprogramot hajthatott végre a tavalyi debütálás előtt.

„A bevételünk egy részét arra akarjuk fordítani, hogy felkészítjük a fiataljainkat a lehető legjobban, emiatt nagy programot tervezünk Liam Lawsonnak, Isack Hadjarnak és talán Ayumi Iwasának is. Franz Tost mindig mondta, hogy három év kell egy újoncnak, és teljes mértékben egyetértek vele” – tette hozzá.

 

Miben más egy fiatal munkája, mint egy rutinos F1-es pilótáé?

„Az F1 jelenleg nagyon összetett, egy pilótának rengeteg információba kell beleásnia magát, és visszajelzést adnia a csapatnak. Ehhez idő kell. Erre akkor jöttem rá, amikor tavaly Liam vezette az autót fiatalként, mert megfordult az információáramlás iránya” – magyarázta Bayer.

„Egy olyan tapasztalt pilóta, mint Daniel elmondja a mérnökének a problémát, ő továbbítja azt a mérnöki szobába, akik kitalálják a megoldást. Mondjuk bejön egy körről, azt mondja, hogy srácok, ez és ez a gond az autó hátuljával, akkor az említett kör során kiderült, hogy igen, elmelegszik, csinálunk valamit a diffivel és kész.”

„De egy fiatalnál ez fordítva van. A mérnöki szobából indul az infó és megy a versenymérnöknek, aki továbbítja azt a versenyző. Éppen ellentétes az információáramlás.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: