DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Eldőlt: Marad Mercedes-partner a Williams az F1-ben

A grove-i istálló bejelentette, hogy az eddigi együttműködést folytatva a 2026-os motorszabályokkal induló új F1-es érában is a Mercedes erőforrásait fogják használni.

Fontos bejelentést tett hétfőn a Williams: a 2026-tól kezdődő, új technikai és motorszabályokkal fémjelzett korszakban is a Mercedes erőforrásaival állnak rajthoz a Formula-1-ben. A grove-i istálló 2014, azaz a turbóéra kezdete óta használja a német gyártó hajtásláncait.

„Hosszú ideje együttműködünk már a Mercedes-Benzcel, és örömmel hosszabbítjuk meg ezt a kapcsolatot a Formula-1 következő érájára is” – nyilatkozta a mostani bejelentés kapcsán a Williams közleményében James Vowles csapatfőnök. „A szakértelem, a támogatás és a technológia, amelyet a Mercedes hoz magával, tökéletes összhangban áll a csapatunk közép- és hosszú távú törekvéseivel.”

f1-williams



„Ez a Mercedesszel kötött hosszú távú megállapodás egy pozitív lépés és a részét képezi a jövőre vonatkozó célkitűzéseinknek, miközben továbbra is megőrizzük házon belül a tervezési és gyártási szakértelmünket és képességeinket” – hangsúlyozta Vowles.

A Mercedes részéről Toto Wolff arra mutatott rá nyilatkozatában, hogy a Williamsszel történt hosszabbítással eldőlt, hogy (legalább) két partnercsapatuk lesz 2026-ban is, hiszen néhány hete a McLarennel való házasság folytatását is bejelentették.

„A mai hírek rávilágítanak a Mercedes-Benz erősségére az F1-ben, és ami fontos, hogy nemcsak igazolják, hanem meg is erősítik az általános motorsport-stratégiánkat” – húzta alá a Mercedest irányító Wolff.

f1-williams-2

Így áll a 2026-os F1-es motorhelyzet

A Williams–Mercedes együttműködés megmaradásával már csak egyetlen olyan alakulat van a jelenlegi F1-es mezőnyben, amelynek hivatalosan nincs motorpartnere 2026-ra, ám a Haas a 2016-os F1-es beszállásuk óta a Ferrari erőforrásait használja, ráadásul az évek során egyre szorosabbra fűzték a kapcsolatukat a maranellóiakkal, így nehezen elképzelhető a váltás.

Természetesen emellett az Andretti esetén is kérdés még, hogy ki lehet a partnerük a Cadillac/General Motors 2028-as beszállásáig, amennyiben az amerikai formáció megkapja az engedélyt a beszállásra az F1 részéről.

Ami viszont a nem említett hét istállót illeti, az AlphaTaurit leszámítva mind gyári csapatok lesznek 2026-tól (a faenzaiak pedig együtt mozognak a Red Bull-lal), hiszen a magától értetődő Ferrari, Mercedes, Alpine trió mellett ebbe a státuszba lép a Forddal együttműködő Red Bull, a Hondával partnerségre lépő Aston Martin, valamint az Audivá váló Sauber/Stake F1 Team.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: