DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Az F1 kiteheti a versenynaptárból az olasz helyszíneket?

Monzában már hónapok óta zajlani kellene a felújtásoknak, Imolához pedig az olasz kormány akarata is szükséges lesz: Domenicali nyomást gyakorol a legendás pályákra.

Bajba kerülhet az Olasz Nagydíj, és az imolai pálya is, ha nem hajtja végre a szükséges felújításokat – erről beszélt a Rai kérdésére Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója.

Domenicali szerint mindkét helyszínnel megegyeztek már a felújításokról, amelyek szükségesek a megfelelő színvonalú kiszolgáláshoz, de egyelőre nem történnek meg ezek a fejlesztések, így pedig kieshetnek a naptárból az olasz pályák, hiába legendásak.

„Valóban tárgyalunk Monzával és Imolával egy lehetséges szerződéshosszabbításról. Jó kapcsolatban vagyok az olasz szövetséggel, de a munkának Monzában már el kellett volna kezdődnie az idei F1-es futam után, és most, decemberben még mindig nem kezdték el őket. A közeljövőben ezt meg kell tenni” – mondta az F1 vezére, akit különleges kapcsolat fűz Imolához, és olasz mivolta miatt nyilván szívesen látja a két talján futamot a versenynaptárban, de kénytelen nyomást gyakorolni ezekre a helyszínre. 

16-sunday-monza-2023_resize



Egyúttal pedig az olasz kormányra is, hogy főleg Imola esetében álljon a projekt mellé, és biztosítsa a befektetéshez szükséges forrásokat, és ne a promóternek kelljen előteremteni ezeket.

„A tőlem érkező nyomás konstruktív, de belső bürokratikus problémáknak nem szabad megakadályozniuk bizonyos projekteket. Haladnunk kell a korral. 2020-ban Imola elképesztő lehetőséget kapott (amikor a COVID-évben beugrott futamot rendezni és visszatérhetett a naptárba), és készen is álltak ezt megragadni.”

„Idén sajnos nem tudtunk ott versenyezni az áradások miatt. Várjuk, hogy jövőre újra ott lehessünk, de azt is meg kell érteni, hogy többet nem tudunk ebbe befektetni. Ez az országunk akaratáról szól, hogy akarunk-e befektetni az F1-be, mint sportba, mint promóciós és üzleti platformba, mert az F1-et nem lehet tovább privátban menedzselni.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: