DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Norris harcba szállna a pole-ért

Bár a brit szerint a Red Bull azért előttük van, roppant szoros időmérőre számít az F1-es Holland Nagydíjon. Nehéz döntést is kell meghozniuk a McLarennel.

Lando Norris elsőségével zárult a péntek a Formula-1-es Holland Nagydíjon – igaz, csak néhány századdal előzte meg a brit Max Verstappent. Pedig az első szabadedzést még elsősorban tesztelésre használta fel a McLaren – minderről és a teljes első napról így beszélt a fiatal pilóta:

„Jó napunk volt. Jó érzés volt visszaülni az autóba. Az elején kicsit rozsdásnak éreztem magam, de néhány kör és újra elkapjuk a fonalat” – idézi Norrist a MotorsportWeek.com portál. „De jó nap volt számunkra. Némileg beáldoztuk az első szabadedzést, hogy sokat körözhessünk az aerodinamikát tesztelve, úgyhogy kicsit hátrányba kerültünk azzal, hogy tanulásra fordítottuk az időt, de ezek hasznosak a jövőre nézve. Úgy vélem, biztató volt, ahogy a napot zártuk, és már várjuk a honlapot.”

f1-norris-mclaren_2



Arra a kérdésre, hogy szerinte szombaton is maradhat-e a McLaren a mezőny elejében, Norris magabiztos választ adott:

„Száz százalék. Nagyon szoros. Úgy gondolom, roppant szoros lesz a holnap. Rövid a pálya, 1:12-1:11-es idők vannak, holnap talán 1:10-esek is. Nagyon szoros lesz sokak között… Ott van a Williams, az Alpine, az AlphaTauri, úgyhogy nagy verekedés lesz, sokan lesznek harcban a legjobb helyekért. Persze könnyen ki is eshetünk korán. Ha jó munkát végzünk, jó helyezést csíphetünk el a Q3-ban. Kemény lesz. Ott maradhatunk, de nem hibázhatunk.”

 

Nehéz döntés előtt a McLaren

Norris azt azért hozzátette, hogy a Red Bullt így is erősebbnek érzi maguknál, és ha ott is maradnak az elejében, akkor sem ellenük versenyeznek majd: „Általában a Red Bull egy magasabb szintre lép szombaton, szóval meglátjuk. De jól érzem magam, főleg alacsony üzemanyagszint mellett, teli tankkal kevésbé.”

Ez utóbbi miatt viszont törheti a fejét a McLaren a brit versenyző szerint, ugyanis el kell dönteniük, hogy a beállításokkal mennyire az egykörös tempóra vagy mennyire a hosszabb etapokra fókuszálnak: „Nehéz döntés. Beszélnünk kell erről és döntenünk, mivel nem ezen a pályán a legkönnyebb előzni” – mutatott rá Norris.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: