DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Ellenszer a Red Bullra: az Aston fejlődése

Alonso továbbra is remekel, az autót folyamatosan fejlesztik: vajon képes lesz megtörni a Red Bull dominanciát a Lawrence Stroll vezette alakulat? Ezt mondja Alonso és Dan Fallows.

Nyolc futamon hat dobogós helyezés – a Kanadai Nagydíjon második pozíciót megszerző Alonso kilenc pontra közelítette meg a bajnokság második helyén álló Sergio Perezt, aki az idei szezonban jócskán elmarad Verstappen teljesítményétől. Azonban a spanyol pilóta leszögezte: nem fog a címvédésre készülő energiaitalos alakulat ballépéseire várni:

„Már túl sok ideje reméljük, hogy történik valami a Red Bull-lal, de sosincs semmi. Megérdemelten kell nyernünk, és nyomást helyezni rájuk, ezzel talán valamilyen hibát kikényszerítve” – nyilatkozta a BBC podcastjában az Aston Martin veteránja a montreali futamot követően. „Túl gyorsak voltak, és egy idő után el kellett engednünk Maxot, és Lewisra koncentrálnunk.”

Elégedettség a fejlesztésekkel

A kevésbé eredményes Spanyol Nagydíj után Montrealra látványos fejlesztést hozott az Aston Martin, mellyel jelentősen közeledni tudtak Verstappenékre. Alonso sem palástolta örömét a módosítással kapcsolatban: „Szerintem ezen a futamon voltunk leginkább versenyképesek idén. Kilenc másodperccel Max mögött zártunk, javarészt ugyanolyan köridőket autózva. Elégedett vagyok a fejlesztéseinkkel, így még több esélyünk lesz.”



A Kanadai Nagydíjra hozott oldaldoboz-módosításról a britek technikai igazgatója, Dan Fallows is pozitívan beszélt: „Fizikailag ez egy nagyon nagy módosításnak tűnik, ám kisebb, kevésbé látható dolgokat is változtattunk, amik szintén jelentősek” – nyilatkozta Fallows. „Igyekszünk folyamatos fejlesztéseket hozni az autónkra, nem egy nagy csomagba belesűríteni mindent néhány futamonként. Ami a teljesítményt illeti, nem ez a legnagyobb fejlesztésünk az évben.”

„Az autó alkalmazkodásán még dolgoznunk kell” – felelte a technikai igazgató az AMR23-as néha visszaeső tempójával kapcsolatban. „Változékony, milyen pályákon vagyunk gyengébbek vagy erősebbek. Ezen kell javítanunk, hogy a lehető legtöbb futamon tudjuk kihozni a maximumot belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: