DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Már nem frusztrálja Hamiltont a Red Bull-fölény

A hétszeres F1-es világbajnok szerint is megnyerheti a rivális istálló az összes futamot idén. Hamilton úgy véli, el kell kezdeni a 2024-es autóra koncentrálniuk.

A barcelonai kettős dobogó után egyik versenyzőjével ismét képviseltette magát a pódiumceremónián a Mercedes, miután Lewis Hamilton a harmadik helyen végzett a Formula-1-es Kanadai Nagydíjon. Bár a brit szerint az Aston Martin a kanadai fejlesztései révén ismét átléphette őket, összességében egyértelmű előrelépésnek érzi a saját Monacóban bevetett újításaikat:

„Nagyszerű hétvége volt. Rendkívül nehéz a körülmények miatt, de imádtam az autóban ülni, amely már jobb működési tartományban volt. Remek volt számunkra, hogy ott lehettünk a második sorban és harcolhattunk Fernandóval és az Astonnal. Igazán fantasztikus, hogy zsinórban két versenyen a dobogóra állhattunk, s már Monacóban is negyedik helyen haladtunk, szóval egyértelműen közeledünk. A szezon hátralévő része pedig a fejlesztési versenyről fog szólni” – értékelt a verseny után Hamilton.

f1-hamilton-verstappen-redbull-kanada



A hétszeres világbajnok ugyanakkor arra is utalást tett, hogy lassan el kell kezdeniük már a 2024-es versenygépre figyelniük: „Azt gondolom, Max csapata már most dolgozik a jövő évi autón, úgyhogy nekünk is kicsit le kell vennünk a szemünk a labdáról és már a jövő évre koncentrálnunk, de egyúttal örülök, hogy itt lehetek.”

 

Hamilton szerint is tarolhat a Red Bull

A fentiek ellenére Hamilton a Red Bullt egyelőre elérhetetlennek érzi, ő is osztja azt a véleményt, hogy az összes 2023-as nagydíjat behúzhatják Max Verstappenék. A 38 éves versenyző azonban állítja: nem frusztrálja a rivális istálló produkciója – viszont nehéz a felzárkózás hozzájuk:

„Már nem okoz frusztrációt, ha egyáltalán valaha is okozott… Nem tehetek semmit a lenyűgöző teljesítményük kapcsán. Valószínű, hogy az összes versenyt megnyerik innentől idén, hacsak az Astonok vagy mi nem nyerünk ki jóval több teljesítményt az autónkból, vagy az övék nem ér célba. Nem egyszerű a jelenlegi szabályokkal olyan mértékű teljesítményt találni, amekkora az előnyük. 30 leszorítóerőponttal lehetnek jobbak nálunk a pálya bizonyos részein, úgyhogy vár még ránk munka.”

„De nem frusztráló… Először is örülök, hogy újra versenyben lehetünk, és csak bízom benne, hogy egy ponton még kiegyenlítettebb lehet a küzdelem és újra olyan jó versenyeink lehetnek, mint 2021-ben. Őrületes lenne, ha mindhárman egy roppant szoros csatát vívhatnánk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: