DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Gasly nem érti, miért hívták a bokszba az eső előtt

Örül csapattársa dobogójának és az Alpine teljes eredményének, de a francia szerint legalább három helyezést benne hagytak az F1-es Monacói Nagydíjban.

Pierre Gasly a hetedik helyről vághatott neki a vasárnapi futamnak, méghozzá a kemény keverékű abroncsokon, így a futam egy pontján már a harmadik pozícióban haladt, mivel a közepes gumin startolók kiálltak előle. Az Alpine pilótája végül a 47. körben látogatta meg a bokszát – hogy aztán néhány kör múlva kénytelen legyen újra megtenni ezt a megérkező eső miatt, immár intermediate gumikért. Nem ő volt amúgy az egyetlen, aki hasonlóan járt: így tett Lando Norris is pár körrel később, a legextrémebb eset pedig Fernando Alonsóé volt, aki akkor kapott újfent slick abroncsokat, amikor már esett – ez utóbbit ki is elemeztük, hogy a győzelmi esélyébe került a spanyolnak és az Astonnak.

Gasly a futam után elmondta, hogy ő szeretett volna még tovább kint maradni, hiszen tudták a csapatok, hogy közeledik az eső: „Azt kell mondanom, a saját versenyemet illetően csalódott és zavarodott vagyok, mert amikor a harmadik helyen haladok, zöld szektorokat futok és tudjuk, hogy jön az eső… tökéletes pozícióban voltam ahhoz, hogy hosszan kint maradjak” – nyilatkozta a versenyen végül hetedikként befutó francia.

f1-gasly-alpine-monaco



„Szóltam a rádión, hogy szeretnék tovább kint maradni és profitálni a körülményekből. Aztán kiálltunk a bokszba, két körrel később pedig megérkezett az eső. Felül kell vizsgálnunk, miért álltunk ki, mert ott volt az esély a csapatnak a harmadik és negyedik helyre, az még némivel több pontot jelentett volna. De persze nem akarok túl frusztrált lenni, ez így is egy csodás nap az egész csapatnak a dobogóval, de néhány dologban még javulnunk kell, és legközelebb meg is fogjuk tenni.”

A körülményekről így beszélt Gasly: „Izgalmas volt. Volt néhány nagy pillanat, rendkívül kevés volt a tapadás. Rosszak voltak a látási viszonyok, kék zászlókat lengettek, helyenként autók és törmelékek között kellett lavíroznom. A felfestések és néhány zebra iszonyú volt, szóval még ötödik fokozatban is kipörgött a kerék a hegyen felfelé menet. Roppant trükkös volt, de kicsit emlékeztetett a tavalyi verseny rajtjára, jó móka volt.”

„Azt hiszem, egy kör volt olyan, amikor az 5-ös kanyar felé menet úgy éreztem, valami rossz fog történni. Attól függött, a pálya mely részén voltunk: egyes szakaszok száradtak, mások nagyon-nagyon vizesek voltak. A gond ez esetben, hogy a pálya száraz részein elhasználjuk a gumikat, s a nedves részre érve félig slicknek érződnek. Szerintem a lehető legjobb munkát végeztük, elválasztottuk a Ferrarikat, de legalább három helyet nyerhettünk volna még egy jobb döntéssel. Felül fogjuk ezt vizsgálni, de így is az idei legjobb teljesítményünket nyújtottuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: