DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezen bukhat a Red Bull Bakuban – mondja Perez

A csapat erőssége az egyenesbeli sebesség Azerbajdzsánban, de kockázatot hordoz az egyetlen szabadedzés. Sergio Perez nem tulajdonít nagy jelentőséget kiváló bakui eredménysorának.

Nem kell magyarázni, miért számít a Red Bull az Azerbajdzsáni Nagydíj fő esélyesének – ráadásul az istálló idei negyedik győzelme mellett szól az RB19 kiváló végsebessége, a kétkilométeres padlógázas szakaszon egy kulcsfontosságú tényező, ráadásul amiatt is aggódhatnak az ellenfelek, hogy az istálló már Bakuban nagy fejlesztési csomaggal készül.

„Ha valaki erős pozícióban van, akkor lendületben akar maradni, nem akarja, hogy mások ledolgozhassák a különbséget” – mondta a csapat versenyzője, Sergio Perez arról, a Red Bullnak kevésbé jött-e jól a tavaszi szünet. „Természetesen mindenki gőzerővel dolgozik, ahogy mi is. Nem veszünk semmit készpénznek. Lesznek itt fejlesztéseink és remélhetőleg az élen tudunk maradni.”

A Red Bull bakui erőssége és egy buktató

Mikor arról kérdezték, az RB19 mely jellemzőire támaszkodhatnak Bakuban, Perez a Honda-motor végsebességét emelte ki. „Az egyenesbeli előnyünk biztosan egy erősségünk lesz” – mondta a mexikói, de egy buktatót is kiemelt: az új sprintformátum miatt minimális edzésidőt. „Egyetlen szabadedzés áll rendelkezésre, hogy megtaláljuk a megfelelő leszorítóerő-szintet. Ez lesz az egyik kulcs, mert vasárnap az számít igazán, megvan-e a megfelelő leszorítórő, mert így lehet egyszerre gyorsnak lenni az egyenesben és óvni a gumikat is.”

Az utcai pályák mestere



Perez karrierje négy nagydíjgyőzelméből hármat utcai pályán szerzett, az egyiket Azerbajdzsánban, ahol összesen négy alkalommal állt dobogóra: 2016-ban és 2018-ban még a Force Indiával lett harmadik, 2021-ben a Red Bull-lal első, 2022-ben második.

„Nem igazán számít, mi történt a múltban” – reagált arra, mikor az utcai pályákon elért eredményekről kérdezték. „Minden hétvége egy új kihívás, itt Bakuban pedig egy plusz kihívás jön be amiatt, hogy egyetlen szabadedzés után rögtön a kvalifikáció következik. Egy utcai pályán elsősorban az a fontos, hogy célba érjünk, mivel ha valaki célba ér, akkor általában jó eredményt tud megszerezni. Bakuban nagyon könnyű hibákat elkövetni, amivel véget is ér a hétvége. Az első számú prioritás az lesz, hogy befejezzem mindkét futamot. Az önbizalom felépítéséhez a szabadedzés kulcsfontosságú lesz. Ez a pálya igazán kedvez a stílusomnak, ezért tudok itt egy kicsit jobban szerepelni az átlagnál.”

Megismétlődhet a melbourne-i eset?

„Bakuban az egyik kulcs a féktávokhoz való alkalmazkodás” – mondta Perez, erről pedig eszünkbe jut az Ausztrál Nagydíj szombati napja, mikor a mexikói a szabadedzésen és időmérőn is kiszaladt a pályáról a 3-as kanyar féktávján. Perezt is foglalkoztatják az akkori nehézségek.

„A gondolataidban mindig ott motoszkál, de újra kell indítanod magad és tovább kell lépni. Aznap sok sajátos problémánk volt, szörnyű nap volt a szombat, a harmadik szabadedzés és kvalifikáció igazán rosszul sikerült. De sok problémát megértettünk, mert nem egyetlen problémáról volt szó, hanem különböző dolgok kombinációjáról. Remélhetőleg nem fog többet előfordulni, Bakuban végképp nem akarom látni” – mondta a mexikói.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: