DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Ezért örülnek a szünetnek az Alpine-nál

Kapóra jön a nem tervezett háromhetes szünet a francia csapatnak: tartalékalkatrészek és fejlesztések készülnek nagy erőkkel az enstone-i gyárban – az első nagy csomagot már Azerbajdzsánban bevetik.

Az eredetileg április 15-16-ra kitűzött Kínai Nagydíj újbóli elmaradásával az ausztrál és azerbajdzsáni versenyek között három üres hétvégéből álló szünet alakult ki – épp olyan hosszú, mint a Formula-1 hagyományos nyári szünete, amely az évad leghosszabb kimaradása szokott lenni. Mindössze három nagydíj után egy pihenő megtöri a szezon ívét, de van csapat, amely örül neki:

„Ez a szünet nem volt tervben, de örömmel látott szünet lesz mind nagy mennyiségű tartalékalkatrész legyártása, mind a fejlesztés szempontjából” – mondta az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer, akit a RaceFans.net idéz. „Nagy erőfeszítést fordítunk arra, hogy elegendő készüljön el ezekből az alkatrészekből, és biztosan keményen tudjunk hajtani – szóval a szünet egyértelműen segít.”



„Baku kockázatosabb, mivel utcai pálya, a falak pedig közel vannak. Ahogy mondtam, jó ez a háromhetes szünet, hogy rendelkezésre álljon elég alkatrész a sprintre és a futamra is Bakuban. Remélhetőleg rendben leszünk velük és nem szenvedünk Miamiban” – tette hozzá a csapatfőnök. Az év első sprinthétvégéje, Azerbajdzsán után rögtön egy héttel következik Miami, ami logisztikai gondokat okozhat egy csapat számára, ha nem áll rendelkezésre elég tartalékelem. Az Alpine-nak pedig azért is szüksége van tovább alkatrészekre, mert mindkét autója sérült Ocon és Gasly ütközésében Ausztráliában.

Bakura készül az első Alpine-csomag

Egyes csapatok az első európai hétvégét, Imolát választották ki az első nagy fejlesztési csomag helyszínének – például a Ferrari és a Mercedes –, mások viszont a három héttel korábbi Bakut célozták meg. Közéjük tartozik a McLaren átalakított versenygépével, valamint az A523 átfogó módosításaival készülő Alpine.

„A szünet lehetővé teszi további újítások betervezését a szimulációs eszközök segítségével. Tudva, hogy ott a szünet, egy kicsit változik a terv, de ez szintén segít. Jelentős mértékű fejlesztésünk érkezik Bakuba, amit egy héttel követ Miami, ez az oka, hogy siettettük a fejlesztések készülését. A fontos az, hogy mind működjön, amikor felkerül az autóra. Tavaly a korreláció jól bevált, ha pedig ez így marad továbbra is, az újításokkal pedig haladunk, akkor harcban tudunk lenni a fejlesztési versenyben a körülöttünk levő csapatokkal” – ígérte a konstruktőri hatodik helyen álló Alpine feje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: