DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Motorhibával kezdődött a Ferrari szezonja: „A legfontosabb, hogy nem értünk célba”

Hiába volt a Red Bullok fő üldözője Charles Leclerc Bahreinben, versenye a pálya szélén ért véget. A lemaradás túl nagy és nem tudták behozni az autót – összegezte keserűen a monacói.

A Bahreini Nagydíj 2022-es futamgyőztese a Red Bull fő üldözőjének bizonyult az idei versenyen, időnként pedig úgy nézett ki, be tud férkőzni a két autó közé is, még ha Max Verstappen ellen kevésnek is bizonyult: az időmérőn másfél tized híján maradt le az első sorról, a futam rajtjánál azonban besorolt Sergio Perez elé. Ismét csak harmadik helyen haladt, mikor a 41. körben az autó lelassult, Leclerc pedig kénytelen volt félreállni – a Ferrari rövidesen megerősítette, motorhiba miatt.

„Nem tudom, mi történt. Egyszer csak elveszett a motorerő – ez volt az egyetlen dolog, amit éreztem, és ennyi is volt” – mondta a tévékameráknak a kiesés körülményeiről Leclerc. Az időmérő és a futam között a Ferrari energiatároló és motorvezérlő egységet cserélt a 16-os autóban, két olyan erőforráskomponenst, melyekből csupán kettő használható fel a szezon során. Egyelőre nem ismert, a cserének van-e valamilyen köze a meghibásodáshoz.



Lesújtó képet nyújt Leclerc összegzése az első verseny tapasztalatairól – a Ferrari nagyon le van maradva, ráadásul még megbízhatatlan is:

„Nagyon messze vagyunk a Red Bull mögött, nem fogom azt mondani, hogy pozitív volt a verseny. Második erő voltunk, ez volt a tőlünk telhető legjobb, de a végén nem tudtuk behozni az autót, ez pedig egy nagyon fontos dolog” – nyilatkozta a monacói. A Red Bull kapcsán így fogalmazott: „A csapat jelenleg egy másik bolygón jár. Ezért kell a legtöbb hétvégén a maximális pontot hazahoznunk, ez pedig most nem sikerült.”

A Ferrari végül csak egy negyedik hellyel zárta a nyitóhétvégét. Leclerc kiesése után a nála egész hétvégén gyengébben szereplő Carlos Sainz megörökölte a harmadik pozíciót, de az SF-23 elfogyott a kemény keveréken a végére – így végül honfitársa helyett Fernando Alonso állt dobogóra az Aston Martinnal, a konstruktőrök között pedig a Scuderia csupán negyedik egy forduló elteltével.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: