Ha a Bahreini Nagydíj erőviszonyait az egy évvel korábban, ugyanitt tartott szezonnyitóhoz hasonlítjuk, az Aston Martin produkálta messze a legnagyobb fejlődést a csapatok között: Fernando Alonso Q3-as köre két és fél másodperccel volt jobb, mint az istálló egy évvel korábbi időmérős teljesítménye – akkor már a Q1-ben kiesett a beugró Nico Hülkenberg és Lance Stroll is.
A Mercedes esetében ugyanez a különbség egy másodperc alatti: Toto Wolff is beismerte, a szűk oldaldobozos koncepció, amely mellett kitartottak 2022 vegyes eredményei után is, nem hozta meg a remélt előrelépést. A nyolcszoros bajnokcsapatnál így most elismeréssel vegyes irigységgel nézik az Aston Martint, már csak azért is, mert a két autó számos komponense a motoron túlmenően is megegyezik.
„Két másodpercet nyertek fél év leforgása alatt, a fele autójuk pedig megegyezik a miénkkel, mivel azonos a motor, a sebességváltó és a hátsó felfüggesztés is” – nyilatkozta a helyszínen tartózkodó sajtónak Wolff, kiemelve, szélcsatornát is közösen használnak. „Tekintetbe véve ezt a sok párhuzamot, be kell vallanunk, hogy kiemelkedő munkát végeztek.”
„Ebből is látszik, hogy a mi problémánk nem mechanikai jellegű vagy felfüggesztésből fakadó, hiszen akkor az Aston Martin is ugyanígy szenvedne” – mondta az osztrák csapatfőnök Bahreinben, ahol a Formula.hu is jelen van. Saját helyzetüket így vázolta fel: „Az előző évet hat tizedmásodperc hátránnyal kezdtük és az ideit is hat tized távolságban kezdjük. Viszont a célunk, miközben alázattal állunk hozzá, a győzelmeként és a világbajnokságért való harc, ezért kevésbé számít a pole-pozícióhoz viszonyított különbség.”
Russell: Az Astonról vegyünk példát
Időmérőt követő értékelésében George Russell – aki eredményesebb Mercedesként Fernando Alonso mögött áll fel a rajtrácsra – is szót ejtett az Aston Martinról és irigylésre méltó javulásáról.
„Az Aston Martin esetét kell megnézni. Valószínűleg volt már egy jó alapjuk tavalyról, és ehhez tudtak sok teljesítményt hozzáadni a tél során. Ha ez lehetséges és bármelyik csapat képes rá, akkor mi végképp képesek vagyunk. Szerintem ők egy jó példa arra, mi lehetséges” – mondta Russell. Hozzátette, a Mercedesnek tavaly 16 verseny kellett ahhoz, hogy felálljon a nehéz kezdésből, de biztos benne, hogy a jobb alap miatt most már gyorsabban fel tudnak zárkózni, reményei szerint az első fejlesztési csomaggal.