DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Két pályán is körözni fog az SF-23

A jövő keddi bemutató után rögtön pályára is viszi a Ferrari 2023-as versenygépét Fioranóban, majd Imolában. A német sajtó szerint az SF-23 egy másodperccel gyorsabb és megbízhatóbb lesz.

A Ferrari eseménye jellemzően az autóbemutató-időszak egyik legjobban várt pillanata. Az istálló idén február 14-én, fél 12-es kezdéssel Maranellóban tartja leleplezését. A Scuderia kedden árulta el, hogy az autó neve SF-23 lesz: a tavalyi F1-75 elődje, az SF21 mintáját folytatják, habár egy kötőjel került a névbe.

Az Auto Motor und Sport egyéb információt is hozott a bemutatóról. Az SF-23 a bemutatás után rögtön pályára gurul – ez megszokott a Ferrari esetében. A gyár szomszédságában levő tesztpályán, Fioranóban mozgatják meg az új versenygépet, ugyanott, ahol januárban Charles Leclerc, Carlos Sainz és a tartalék Robert Svarcman a 2021-es autóval tesztelt. Az igazi bejáratás azonban nem a fioranói esemény lesz, a valódi shakedownra Imolában, az Emilia-Romagna-i Nagydíj helyszínén kerül sor, egyelőre meg nem nevezett napon.

Egy másodperc és ezer kerékcsere



Ugyancsak az AMuS számolt be arról, hogy az SF-23 egy másodperccel is gyorsabb lesz elődjénél, köszönhetően annak, hogy az autó „könnyebb, megbízhatóbb, aerodinamikailag hatékonyabb és motortéren erősebb” lesz. Az ehhez hasonló hangzatos sajtóinformációkat érdemes fenntartásokkal kezelni, akárcsak azt az információt, amely a Ferrari 30 lóerős fejlődéséről szólt, melyet megbízhatósági jellegűnek nevezett módosításokkal értek el. Ezt az értesülést Fred Vasseur nevezte légből kapottnak.

Az viszont a Ferraritól hangzott el, hogy komolyan ráfeküdtek a téli szünetben a kerékcserére, és összesen ezerszer próbálták el a bokszkiállást. Diego Ioverno, az autók működtetéséről gondoskodó főmérnök heti háromszor két csoporttal teljesített 20 kiállásról beszélt, és elárulta, volt 1,65 másodperces csere is. Ez persze csak ideális körülmények között lehetséges – a 2022-es rekord 1,98 másodperc volt a McLarentől –, a gyakorlatban a három másodperc alatti cserék számítanak nagyon jónak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: