DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért esett vissza az Alfa Romeo az év végére

Tisztában van az Alfa Romeo azzal, mi vezetett a 2022-es szezon második felében tapasztalt teljesítménybeli romláshoz, idén már teljes erővel tudnak az autó fejlesztésére koncentrálni.

Az elmúlt évek gyenge eredményei után határozott előrelépést tett az Alfa Romeo a konstruktőri bajnokságban, mégsem lehetnek teljes mértékben elégedettek a svájci-olasz gárdánál, hiszen az erős évkezdet után lankadt a lendületük a szezon második felére – a csapat pontjainak többségét szerző Valtteri Bottas 49 egységéből csupán hármat szerzett az utolsó 13 versenyhétvégén. Az Alfa Romeo vezető pályamérnöke, Xevi Pujolar szerint az autóra hozott fejlesztések túl lassan érkeztek meg a riválisokhoz képest, ezen változtatnának 2023-ra.

„A leálláshoz közeledve a többi csapat fejlődésének üteme, valamint az új csomagok bevetésének üteme gyorsabb volt, mint a miénk, így úgy érződött, mintha egyre inkább visszaesnénk. Úgy gondolom, ugyanolyan tempóban fejlődtünk, csak lassabban tudtuk kitermelni a fejlesztéseket, egyszerűen később érkeztek meg a csomagjaink. Természetesen az a célunk a következő szezonra, hogy felgyorsuljunk ezen a téren, és felvegyük a riválisokkal a tempót. Ha hamarabb megkapnánk a fejlesztéseket, több futamon tudnánk belőlük kamatozni, és ez jót tenne a bajnoki küzdelmünknek” – idézi a szakembert a Motorsport.



 

Noha 2022 második felére közel sem jöttek az év elején tapasztalt stabil pontszerzések, a Bottas-Zhou páros mégis meg tudta tartani konstruktőri hatodik pozícióját az Aston Martinnal szemben – igaz, ezt csupán Bottas imolai ötödik helyének köszönhették, hiszen a két csapat pontegyenlőségénél a legjobb eredmény döntött Vasseur gárdájának javára.

„Tény, hogy az egyik gyengeségünk a fejlesztések hozatalának tempója volt. Ez elsősorban a gyártásnak volt köszönhető, nem volt elég emberi erőforrásunk a részek legyártásához. Eközben más csapatok, mint például a Mercedes, több emberrel és energiával rendelkeznek ahhoz, hogy gyorsabban legyártsák a kellő darabokat” – értett egyet Pujolarral Valtteri Bottas.

Az Alfa Romeo másik nagy problémáját a megbízhatósági gondok jelentették: Bottas négy alkalommal, míg Guanyu Zhou háromszor nem emberi hibából fejezett be idő előtt egy futamot. „A megbízhatósági problémáink sok energiát felemésztettek, amelyet így nem tudtunk az autó fejlesztésére fordítani. Ez eléggé elvonta a figyelmünket az év közepén. Most, hogy viszonylag jó szintre hoztuk az autó megbízhatóságát, tudunk a teljesítményre koncentrálni” – nyilatkozta a finn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: